یادداشت
گفتگو و گزارش

۱۲ ساعت تلاش برای نجات جان مادر باردار در سایه نبود بالگرد

نبود بالگرد موجب شد که نیروهای اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر پس از ۱۲ ساعت جان مادر بارداری را در منطقه صعب‌العبور رودریش نجات دهند.

۱۲ ساعت تلاش برای نجات جان مادر باردار در سایه نبود بالگرد

مادر باردار اهل روستای صعب العبور رودریش با تلاش ۱۲ ساعته تکنسین اورژانس و نیروهای هلال احمر در سایه نبود بالگرد به مرکز درمانی منتقل شد.

محمدامین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان در همین خصوص گفت: در پی تماس تلفنی ساعت ۰۰:۰۴ بامداد چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ یکی از اهالی روستای صعب‌العبور رودریش جهت کمک به مادر باردار با علامت خون‌ریزی و کاهش فشارخون، بلافاصله تیم فوریت‌های پزشکی مارگون به همراه نیروهای امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیرو‌های امدادی پس از ۱۲ ساعت عبور از مناطق سخت‌گذر، این مادر باردار ۳۶ ساله را امروز ۱۳ دی ماه ساعت ۱۲ظهر با وضعیت عمومی مناسب جهت دریافت خدمات تخصصی به درمانگاه مارگون منتقل کردند.

اما امدادرسانی به این مادر باردار در منطقه دورافتاده، محروم و صعب‌العبور رودریش در حالی انجام شد که کهگیلویه و بویراحمد از تیرماه تاکنون از نبود بالگرد رنج می‌برد موضوعی که هم رسانه به شدت پیگیر آن هستند هم مسوولان.

سید علی احمدزاده در نشست چند روز پیش استانداران با هیات دولت در حضور رئیس جمهور با اشاره به حادثه سقوط بالگرد اورژانس هوایی گفت: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن می‌طلبد استان به بالگرد هوایی جهت امدادرسانی به مردم مجهز شود که از وزارت بهداشت می‌خواهیم در زمینه واگذاری یک دستگاه بالگرد به استان مساعدت لازم را انجام دهند.

استاندار در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نبود بالگرد در استان را مطالبه کرد و گفت: این استان نیازمند اختصاص بالگرد به اورژانس هوایی برای نجات مردم در شرایط بحران است که در مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می‌کنند.

جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود بالگرد اورژانس در استان به جلسه‌ای با حضور مشاور وزیر کشور در حوزه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: مصوب شد که طی چند روز آینده این موضوع نیز تعیین تکلیف شود و با شرکتی که تحت نظر سازمان هلال احمر است رایزنی‌های لازم صورت گیرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها