یادداشت
گفتگو و گزارش

از «تایید صلاحیت» یا «رد صلاحیت» کاندیداها چه خبر؟!

بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بود و مقرر شده پاسخ استعلامات و احراز صلاحیت‌ها تا روز جمعه ۱۵ دی ماه به فرمانداری‌ها اعلام شود. با توجه به رسیدن موعد اعلام زمان رسمی نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها شنیده‌های متعددی در مورد رد یا تایید صلاحیت کاندیدا‌ها منتشر می‌شود که به جهت اطلاع مخاطبان محترم از این گونه اخبار در این مطلب به مرور منتشر خواهند شد.

از «تایید صلاحیت» یا «رد صلاحیت» کاندیداها چه خبر؟!

اَفتونیوز| طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ۱۴۰۲ زمان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت بود و مقرر شده پاسخ استعلامات و احراز صلاحیت‌ها تا روز جمعه ۱۵ دی ماه به فرمانداری‌ها اعلام شود؛ بنابراین، داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید و یا احراز نشده، سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی برای اعتراض فرصت دارند و طبق جدول زمان بندی، این اعتراضات توسط شورای نگهبان به مدت یک ماه بررسی دوباره می‌شوند.

همین ارتباط با توجه به رسیدن موعد اعلام زمان رسمی نتایج نهایی بررسی صلاحیت ها، شنیده های متعددی در مورد رد یا تایید صلاحیت کاندیداها منتشر می شود که به جهت اطلاع مخاطبان محترم از این گونه اخبار در این مطلب به مرور منتشر خواهند شد.

گفتنی است، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: فهرست نهایی نامزدها برای وزارت کشور ارسال شده است، انشالله طی دو روز آینده فرصت ابلاغ وزارت کشور به فرمانداری ها و اعلام به افراد است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یک میلیون و ۷۵۰ هزار سند را در این مقطع مورد بررسی قرار دادیم، بیش از ۲۱ هزار نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که صلاحیت آنها مورد بررسی و حدود ۱۱ هزار نفر صلاحیت آنها مورد تأیید قرار گرفت که این عدد دو برابر تأیید صلاحیت‌های در انتخابات مجلس قبل است یعنی نسبت تاییدصلاحیت‌ها بیش از ۵۲ درصد بوده که این عدد دو برابر دوره گذشته از جهت تعداد است و به ازای هر کرسی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

سخنگوی تا این لحظه نتایج از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با فارس درباره ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها گفت: هنوز نتایج از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: قرار بود تا امشب این نتایج به وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام شود ولی تا این لحظه هنوز چیزی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: در صورت ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نتیجه یه استان‌ها اعلام خواهد شد.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتشار خبر تایید صلاحیتش در برخی رسانه‌ها گفت: بنده هم خبر تایید صلاحیتم را از طریق رسانه‌ها و برخی دوستان شنیدم و هنوز به شکل رسمی به من اعلام نشده است.

وی افزود: البته با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری انتظار می‌رفت که در بررسی صلاحیت‌ها شاهد برخی بازنگری‌ها باشیم.

برخی منابع خبری اعلام کردند که صلاحیت غلامرضا تاجگردون،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شده است.

تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.وی نماینده گچساران در مجالس نهم و دهم بود.

کسب اطلاع خبرنگار ایرنا حاکی است که صلاحیت علی مطهری از سوی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تأیید شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 عدالت 1402/10/14 23:34:11

    روشنفکر برنده مجدد انتخابات خواهد بود

    پاسخ
  • 2 عرفان 1402/10/14 22:20:28

    سلام برو دنبال کار کاندیدات تایید نشد

    پاسخ
  • 3 دنا 1402/10/14 22:5:11

    خدارا شکر که تاجگردون تایید شد ، تا رحمت بقبه کاندیداها را کم کنه و مخصوصا حسبنی ها را برای همیشه از صحنه سیاسی و اجتماعی محو و پاک کنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها