یادداشت
گفتگو و گزارش

اتهامات واهی

اتفاقی که در عمل هیچ سودی به حال مردم گچساران و باشت نداشت و هیچ یک از پروژه‌های نیمه‌کاره هرگز به بهره‌برداری نرسید. حال دوباره تاجگردون با دعوت مردم و استقبال بی‌مانند از او وارد انتخابات شده و توسط شورای نگهبان برای چندمین بار مورد تایید صلاحیت قرار گرفته است.

اتهامات واهی

افتونیوز - یادداشت مخاطبان

علی اکبر رضایی

شب دوم اسفند ۱۳۹۸ بود که پس از اعلام پیروزی قاطع دکتر تاجگردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی، موجی از شادی، شهرستان‌های گچساران و باشت را فراگرفت‌. مردم منتظر بودند با رأی قاطعی که به دکتر تاجگردون داده بودند، قطار توسعه‌ی این دو شهرستان از حرکت باز نایستد و پروژه‌های نیمه‌کاره یکی پس از دیگری تکمیل و به بهره‌برداری برسند و مردم این دو شهرستان از برکات آن‌ها بهره‌مند گردند. مردم هنوز غرق در شادی از رأیی بودند که به تاجگردون داده بودند که ناگهان خبری مبنی بر اعتراض عده‌ای از نمایندگان مجلس به اعتبارنامه دکتر تاجگردون در رسانه‌ها توجهات را به خود جلب کرد. رفته رفته این خبر به تیتر یک تمام رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد. هر روز هم بیشتر از روز قبل این موضوع توجهات را در  رسانه ها به خود جلب می‌کرد. پس از کش و قوس های فراوان بالاخره نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ با ۱۰۸ رأی موافق و ۱۰۲ رأی مخالف با رد اعتبارنامه تاجگردون موافقت کردند و نماینده ادوار مجلس و رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اتهامات واهی با مجلس خداحافظی کرد. پس از این اتفاق مردم گچساران و باشت در بهت و حیرت از خیانتی که رأیشان شده بود فرو رفتند. پس از رد اعتبارنامه دکتر تاجگردون، عده‌ای از نمایندگان موافق رد اعتبارنامه مدعی پیگیری موارد اتهامی از سوی قوه قضاییه شدند تا موارد اثبات گردد و تاجگردون تاوان تخلفات خود را بدهد. اتفاقی که هرگز از سوی آن نمایندگان نیفتاد و هیچ یک از اتهاماتی که به تاجگردون وارد شده بود هرگز پیگیری نشد و هیچ چیزی هرگز در هیچ دادگاهی به اثبات نرسید. در آخرین اظهارنظر درباره اتهامات دکتر تاجگردون سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رییسه مجلس مدعی شد که « در میانه بحث درباره‌ی رد اعتبارنامه‌ی تاجگردون من متوجه شدم تمام اتهامات درباره‌ی مسائل شخصی تاجگردون کذب می‌باشد». ولی او هرگز مشخص نکرد که در روز رأی گیری درباره اعتبارنامه دکتر تاجگردون رأی مثبت داد یا منفی. به هرحال تاجگردون در روز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ با مجلس خداحافظی کرد و پروژه‌های نیمه‌کاره هم یا به همان صورت رها شدند یا مانند پروژه تونل دیل « به‌عنوان بزرگ‌ترین تونل جنوب کشور» پلمپ گردیدند. 

پیامد این اتفاق، خود را در انتخابات میان‌دوره‌ نشان داد و مردم گچساران و باشت با عدم استقبال پر شور خود از انتخابات، نارضایتی خود را از رد اعتبارنامه دکتر تاجگردون اعلام کردند. هرچند در انتخابات میان‌دوره‌ی مجلس نماینده‌ای همسو با دولت راهی مجلس گردید و طیفی که‌ همواره با حضور تاجگردون در انتخابات در اقلیت بودند، اکنون به اکثریت تبدیل شده بودند. اتفاقی که در عمل هیچ سودی به حال مردم گچساران و باشت نداشت و هیچ یک از پروژه‌های نیمه‌کاره هرگز به بهره‌برداری نرسید. حال دوباره تاجگردون با دعوت مردم و استقبال بی‌مانند از او وارد انتخابات شده و توسط شورای نگهبان برای چندمین بار مورد تایید صلاحیت قرار گرفته است. 

حال سوال از نمایندگانی که به رد اعتبارنامه‌ی دکتر تاجگردون رأی مثبت دادند و هرگز هیچ یک از آن اتهامات واهی هم ثابت نشد این است که تکلیف رأی مردم گچساران و باشت که آن حماسه سیاسی عظیم را در دوران بیماری کرونا علی‌رغم توصیه تبلیغات ضد انقلاب مبنی بر عدم حضور در پای صندوق‌های رأی برای جلوگیری از بیمار شدن می‌کردند چه می‌شود؟ مگر رهبر عظیم الشان انقلاب نفرمودند « رأی مردم حق‌الناس است»؟ تکلیف این حق‌الناس چه می‌شود؟ هدف از بوجود آوردن آن موج برعلیه تاجگردون چه بود؟ وجود تاجگردون در مجلس برای چه کسانی خطر داشت؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 علی معصومی 1402/10/20 16:27:40

    سلام..وقت بخیر..دروهله سپاس خدای بیکران برای اثبات بی گناهی این عزیز..در وهله دوم خواهشمنداست سلام مارابه برادرمان درحوزه باشت وگچساران برسانید و تقاضایی هم به سمع ونظرشان...بهشان بگویید برادران وخواهرانت بیش از دو دهه هست که درکهگیلویه بزرگ پاسوز وجانسوز و پیه سوز مشتی دوره گرد مجلس نشین شده اندامیداست مارادرمجلس فراموش نکنیدهرچندکه میدانیم شما مسئولیت مهم حوزه دوگنبدان را برعهده داریدفلذا بجز شماکه آریوبرزن زمانه اییدچه کسی را داریم؟؟؟هرچندکه به خوش قلبی شما وخاندانتان واقفیم ومیدانیم که همین گوشه نظرشما به کل استان آتش خشم کینه توزان را برای سعایت برافروخت.امیداست که خورشیدجهان افروز شما جهان پراز جوروتاریکی مردم کهگیلویه بزرگ را روشن نمایند..هرچندکه ما خود را برای بزرگی به نام شما گره میزنیم امیداست که بر خوان شما تکیه زده ونان وبرکت شماروهم دریافت کنیم..درپایان از برادر ارزشمندم جناب دکتر علی اکبر رضایی فردی فهمیم وفرهیخته با پیشانی بلند در امورسیاست وکیاست تقدیر وتشکر دارم..امیدوارم که باوجود چنین فرد نازنینی درکنار برادر انقلابیمان دکتر تاچگردون عزیز چرخه اقتصاد و پروژه های نیمه کار تکمیل شود...من الله توفیق برادر مخلص شما علی معصومی

    پاسخ
  • 2 مهدی رضایی 1402/10/20 15:50:17

    درود بر تاجگردون و یارانش

    پاسخ
  • 3 علی حسین پور 1402/10/20 15:12:8

    درود بر تاجگردون بزرگ و همراهانش 🌹🌹❤️❤️✌️✌️

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها