یادداشت
گفتگو و گزارش

افتونیوز بررسی می‌کند


گاف عجیب تیم رسانه‌ای «نماینده بویراحمد» در همایش پاتاوه/ عدم توانایی در شمردن یا فریب رسانه‌ای؟!

انتشار مطالب غیرعلمی و بزرگنمایی بی‌شک به دو دلیل می باشد یا گروه منتشر کننده سواد کافی ندارند یا نسبت به اخلاق حساسیتی ندارند.

گاف عجیب تیم رسانه‌ای «نماینده بویراحمد» در همایش پاتاوه/ عدم توانایی در شمردن یا فریب رسانه‌ای؟!

افتونیوز - با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، شاهد استفاده از تکنیک‌ها و حربه‌های مختلف توسط اتاق فکر و تیم رسانه ای نامزدهای انتخاباتی بویراحمد هستیم. این تکنیک‌ها گاهی مدبرانه و با رعایت اصول اخلاقی‌ست و گاهی تیم‌رسانه و اتاق فکر نامزدها برای فریب مردم، در تمجید و بزرگنمایی از نامزد مورد حمایت یا نقد نامزد مقابل، تمامی اصول اخلاقی و علمی زیر پا میگدارند و شاهد مطالب، کلیپ‌ها و تصاویر تاسف‌باری هستیم. 

 انتشار مطالب غیر علمی و بزرگنمایی بی‌شک به دو دلیل می باشد یا گروه منتشر کننده سواد کافی ندارند یا نسبت به اخلاقیات حساسیتی ندارند.

در جدیدترین مورد، تیم ندای وحدت و هواداران نماینده بویراحمد به دو مناسبت مذهبی، اقدام به تجمع انتخاباتی در شهر پاتاوه کردند.

 این همایش‌ به میزبانی یکی از شهروندان به بهانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (ص)و میلاد امام محمد باقر (ع) برگزار شد و سخنران اصلی مراسم نیز مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد بود.

پس از پایان این میتینگ انتخاباتی، تیم رسانه و اتاق فکر جریان ندای وحدت در یک بزرگنمایی رسانه‌ای تعداد افراد حاضر در این نشست را بیش از ده هزار نفر اعلام کردند.

تیم تحریریه افتونیوز با تهیه نقشه هوایی و به دست آوردن مساحت محل اجتماع برگزاری این همایش، این موضوع را راستی‌آزمایی کرده و به نتایج جالبی دست یافت که با ادعا و بزرگنمایی هواداران و تیم رسانه ندای وحدت مغایرت فراوانی دارد.

در زیر طبق محاسبات علمی تعداد افراد حاضر را در شلوغ‌ترین و متراکم‌ترین حالت ممکن محاسبه میکنیم تا مردم ببییند شعارگرایی و بزرگ‌نمایی غیرواقعی چگونه مثل نقل و نبات در بین نامزدها واتاق فکر اطرافشان به یک رویه تبدیل شده و یک نفر نیز در مقابل این اغراق‌ها و غلوهای رسانه ای که عمدتا برای تحت تاثیر قراردادن مردم انجام می شود فریادی نمی‌زند.

در تالار شهر پاتاوه که مکان برگزاری همایش جریان ندای وحدت که حامی مهدی روشنفکر هستند، حاضران شامل دو گروه بودند. افرادی که در سالن نشسته بودند و افرادی که در هنگام شروع همایش در جلوی در ورودی تجمع کرده بودند. پس با مجموع این دو گروه به تعداد کل حاضران خواهیم رسید. و گاف بزرگی که اتاق فکرو تیم رسانه مهدی روشنفکر در اعلام تعداد حاضران داشته‌اند را بیش از پیش عیان می کنیم.

رسانه ها و تبلیغاتی که به شکل عجیبی، تعداد حاضران را تقریبا ۴ تا ۵ برابر تعداد واقعی معرفی کرده‌اند. یعنی تقریبا ۴۰۰درصد بیشتر از واقعیت و ناآگاه فرض کردن مردم!!! 

نقشه هوایی زیر سالن محل برگزاری و محوطه جلوی سالن همایش را نشان می‌دهد

(نقشه هوایی محل برگزاری همایش که از گوگل مپ گرفته شد)

اگر به نقشه زیر توجه کنیم که به صورت کاملا دقیق از سالن تالار و محوطه اطراف و راه دسترسی به جاده یاسوج - اصفهان تهیه شده است متراژ آن نیز آورده شده است.

 

 

همانگونه که مشاهده می شود مساحت سالن چیزی در حدود ۹۵۰ مترمربع می‌باشد آنهم با احتساب تمام فضای پِرت داخل که شامل محل سخنرانی و فضای اطراف سالن بود.

یعنی ما به خاطر اینکه به بیراهه نرفته باشیم فرض گرفته ایم لب به لب تمام دیوارهای داخل سالن از همه طرف صندلی قرار گرفته است.

حالا فضایی که هر صندلی اشغال می‌کند برابر با سطح صندلی به اضافه یک فضایی در جلوی صندلی برای پاهای فردی که روی صندلی می‌نشیند و فضایی برای جابه جایی بین ردیف‌ها در نظر می‌گیریم، فضای هر صندلی با احتساب پاهای آویزان و یک مسیر رفت و آمد جلوی هر صندلی، در کمترین حالت ممکن یک فضای (cm ۶۵×۹۵) می باشد. یعنی ۹۵ سانتی‌متر از پشت صندلی تا انتهای پاها و و یک مسیر بسیار بسیار اندک که حداقل لاغرترین افراد بتوانند عبور کنند. و عدد ۶۵ سانتی‌متر مربوط به عرض صندلی‌ها می‌باشد‌. حاصلضرب این دو عدد سطح اشغال صندلی را نشان می‌دهد یعنی در کمترین حالت ممکن ۰.۶۲ مترمربع(شصت و دو صدم) سطح اشغال هر صندلی می باشد.( در واقعیت سطح اشغال عدد بزرگتری‌ست)

حالا کل مساحت سالن را بر مساحت اشغال هر صندلی تقسیم می‌کنیم تا تعداد تقریبی صندلی‌های افراد داخل سالن بدست بیاوریم

۹۵۰÷ ۰.۶۲ = ۱۵۳۳نفر 

یعنی در شلوغ‌ترین و متراکم‌ترین حالت ممکن تعداد کل افراد داخل سالن ۱۴۶۰ نفر می‌باشد.

این در حالی‌ست تیم اتاق فکر و رسانه نماینده بویراحمد که از اجتماع ۱۰ هزار نفری گفته‌اند و جمعیت داخل سالن را تقریبا ۶ تا ۷ هزار نفر دانسته‌اند در حالی اگر حتی کسانی روی صندلی می‌نشینند پاهایشان روی صندلی و تمام صندلی‌ها از هر طرف به هم چسبیده و بین صندلی‌ها یک سانتی مترمربع فضای خالی نباشد و صندلی‌ها «سه طبقه» ( یعنی سه صندلی روی هم) در نظر گرفته شوند باز با سطح اشغال ۰.۴۵ مترمربع(چهل و پنج صدم) برای هر صندلی و مساحت کل سالن ۹۵۰ متر مربع، باز هم تعداد افراد به  ۷۰۰۰نفر نخواهد رسید.

حالا اگر در کلیپی که توسط تیم رسانه مهدی روشنفکر منتشر شده و تعداد افراد بیرون سالن به نمایش گذاشته شده است (در پایین خبر کلیپ گذاشته شده) دقت کنیم این کلیپ در فضایی است که مساحت حداکثری این فضا ۲۹ متر در ۱۴.۵ متر می‌باشد حتی فضای راه ارتباطی منتهی به سالن و در ورودی را نیز برای احترام تیم رسانه‌ای مهدی روشنفکر لحاظ کرده ایم (بسیار بسیار دست بالا گرفته ایم) 

 اگر به فیلم افرادی که بیرون سالن ایستاده‌اند نگاه کنیم تصویر سایه و نور و فضای خالی بین افراد به راحتی مشخص است و افراد به راحتی در میان جمعیت قدم می‌زنند یعنی تراکم جمعیت حداکثری نیست ولی ما باز به احترام تیم اتاق فکر و رسانه نماینده بویراحمد، فرض می‌گیریم در هر مترمربع سه نفر ایستاده‌اند (واقعیت چنین نیست و عدد کمتریست)

یعنی مساحت سطح جلوی در ورودی تا دیوار راه ارتباطی با جاده یاسوج اصفهان برابر ۴۲۰ متر است و اگر حتی تعداد نفرات در هر متر مربع را ۳ نفر محاسبه و در نظر بگیریم ( تراکم نسبتا بالا)

جمعا ۴۲۰ × ۳ = ۱۲۶۰ نفر

پس مجموع افراد داخل و بیرون چیزی حدود  

1260+ 1533 =2793 نفر

یعنی در شلوغ‌ترین حالت ممکن بر اساس شواهد، تعداد کل نفرات این همایش تقریبا ۲۸۰۰ نفر می‌باشد.

حالا ۲۸۰۰ نفر کجا و  ۱۰۰۰۰ نفر کجا!!!  اگرچه عدد واقعی قطعا کمتر از ۲۰۰۰ نفر بوده است زیرا ما بالاترین تراکم ممکن را محاسبه کرده‌ایم.

پس واقعیت باز عددی کمتر از این تعداد است. به گفته حاضران و کلیپ پخش شده در فضای مجازی، در بیرون سالن تراکم زیادی نبود و مردم به راحتی کنار همدیگر ایستاده و حرکت می‌کردند در مسیر منتهی به سالن از طرف جاده یاسوج - اصفهان اندک افرادی ایستاده بودند ولی ما تمام این فضاها را مملو از جمعیت و نسبتا متراکم به ازای هر مترمربع ۳ نفر فرض کردیم. که در واقعیت بیرون از سالن تقریبا به اندازه هر متر مربع حداکثر ۲ نفر بوده و تعداد افراد از ۸۰۰نفر تحت هیچ شرایطی بالاتر نخواهد رفت و در داخل سالن نیز شمار افراد کمتر از ۱۲۰۰ نفر بوده است.

تیم رسانه نماینده بویراحمد و اتاق فکری که به وی مشاوره می‌دهد حتی یک درصد پیش خود فکر نکردند که با این همه ابزار رسانه ای و محاسبه‌ای بتوان به عدد دقیق افراد دست یافت که با اغراق و بزرگنمایی، این همایش را ده هزارنفری می دانند و در فضای مجازی استان منتشر می کنند؟! باید از تیم ندای وحدت پرسید یا شمردن بلد نیستید یا نمی‌دانید ده هزار چقدر هست؟

گویا تا پایان انتخابات مجلس باید شاهد این داستان‌های غم‌انگیز بزرگ‌نمایی و اغراق‌ها، توسط تیم های رسانه ای و اتاق فکر نامزدهای انتخاباتی (که نمونه آن نیز در کهگیلویه مشاهده شد) باشیم!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 16 نظر

  • 1 دست افکن 1402/11/8 0:34:25

    والله بعنوان یه هم طایفه ای نماینده با صراحت اینجا اعلام میکنم روشنفکر جز برای بستگان و دامادش برای احدی قدمی برنداشت تا چه برسه به اینکه فکری برای اشتغال فرزندان بیکار ما داشته باشه. من و تمامی بستگانم با گذر از ایشان و انتخاب یک فرد دلسوز واقعی دیگر خود و آینده فرزندانمون را هزینه وعده های دروغین نخواهیم کرد.

    پاسخ
  • 2 واقعیت 1402/10/24 3:53:37

    یعنی هزار نفر بودن؟ خخخخخخخخخخخخخ

    پاسخ
  • 3 عجیب 1402/10/24 2:47:12

    تو چقد بیکاری که اومدی اینطور حساب و کتاب کردی. معلومه حسابی سوخته ای

    پاسخ
  • 4 خرد 1402/10/24 0:19:19

    عمق استراتژیک دشمنی با یک فرد!!! از فرستادن پهباد برای ترسیم و تهیه‌ی نقشه‌ی یک سالن ، تا محاسبه‌ی متراژ و مساحت عرصه و اعیان و معادلات چهارمجهولی طول و عرض و ارتفاع و چگالی هر صندلی برای نشستن فرد بر روی آن و دراز بودن پاهای فرد یا جمع بودن آنها و تمسک به چهار عمل اصلی ، جمع و ضرب و تقسیم و منها ، واقعاً مشمئز کننده و نفرت انگیز است ، اینهمه خرج و هزینه که چه چیزی را ثابت کنی!؟ اگر خیلی خوش به حالت میشه و به آرزویت می‌رسی ، تا برایت گواهی کنیم که اون جمعیت ۱۰۰۰۰ نفر نبوده بلکه ۹۹۹۹ نفر بودند! دیگه نمیخواد به مرحوم فیثاغورث متوسل بشی !!! حالا به مرادت رسیدی!؟

    پاسخ
  • 5 ل 1402/10/23 20:55:57

    درسته. محاسبات درست بوده ضمن اینکه اگه عکس از بالا می بود تعداد واقعی جمعیت بهتر برا مردم روشن می شد. حالا نگیم ۲۸۰۰ بلکه ۵۰ درصد هم بیشتر به ۵۰۰۰ نمی رسید که از تمام استان ۱۰ روز فراخوان زده بودن بماند خیلی از معلما با اکراه و زور اومده بودن. خلاصه این همایش واقعیت میدانی را نشون داد و احتمالا افراد مردد را قانع میکنه بی خیال جریان ندای وحدت بشن.

    پاسخ
  • 6 بویراحمد واحد 1402/10/23 12:52:24

    می دانم که لرزه به اندام تون انداخته هر چی دوست دارید بگید،به قول سردار ندای وحدت مردم اعتبار نمی بینند که چهار تا گوسفند بدهند دست شماها ،واسه مردم دیگر شناخته شده آید جمع کن بساطت را

    پاسخ
  • 7 پاتاوه 1402/10/23 6:49:8

    حدود ۲۰ روز بود از تنگ سرخ تا ریلایی تبلیغات وسیعی برای اين گردهمایی شده و کل طرفداران همین بود

    پاسخ
  • 8 چرتکه فروش 1402/10/23 6:45:24

    سالی که نکوست از بهارش پیداست 950تقسیم بر 0.62 میشه 1532 !!تو سر مال هم زدی تالار با محوطه جلوش 1370متر مربع!!؟؟ سالن تالار 30در30!؟!؟ به چیزی نوشتی آخرش حسابش میکنم میشه بیشتر از 10000نفر🤭

    پاسخ
  • 9 مهندس معمار 1402/10/23 6:23:37

    رسانه محترم گویا قصد خرید ملک را دارد یا بنگاه داری !!طبق پرونده سازی غیر فنی این ملک سالن و فضای جلوی آن 1370متر مربع یعنی30متر عرض و 45 متر طول !! اما بنده به عنوان یک مهندس معمار به شما عرض میکنم قطر سالن 60 متر با پایه 8ضلعی و مساحت 3500 متر مربع و فضای جلوی سالن اصلی 4500متر مربع و تنها فضای جلوی سالن غذاخوری در لول بالا 500متر مربع می باشد و مجموع عرضه مورد نظر با الحاقات 10000متر مربع می باشد اگر این نبود و الان در هر خیابان یک تالار 1500 متری داشتیم لذا با این حساب و تصاویری که حداقل نصف جمعیت داخل سالن اجبارا ایستاده و فشرده هستند و بیرون از سالن هم بهمین صورت و نحوه محاسبه رسانه جمعیت بیش از 10000نفر است

    پاسخ
    • 9 - 1 یاسوج پاسخ به : مهندس معمار 1402/10/24 7:8:20

      معماری کجا خوندی؟؟؟ نه بگو

    • 9 - 2 شکلات پاسخ به : مهندس معمار 1402/10/23 11:31:30

      خدا شاهده مدرک توهم مثل رئیست و برنامه بودجه بوده. تو گوگل ارث هم بری معلومه محاسبات افتو نیوز درسته. میگم سالن دور تا دور بالکن هم داشته کمش کن.

  • 10 عدالت 1402/10/23 0:59:8

    این تیتر بیشتر از روی عقده هستش نه حقیقت عزیزان دلم من دیروز داشتم رد میشدم برا اصفهان جمعیتی که من دیدم در خیابان های پاتاوه همچنین بیرون از فضای سالن داخل حیاط بیشتر از اون چیزی هستش که شما محاسبه کردین

    پاسخ
  • 11 پاتاوه 1402/10/23 0:14:39

    تو هم ....خلیی بخدا همایش بالی ده هزار نفر بی تازه کم گوتنه تو ایگی ۲ هزار نفر؟؟ تمام وابی رع انتخابات من فکر چنین ایشا

    پاسخ
  • 12 دشتروم 1402/10/23 0:5:54

    حررف‌از سواد و عدالت نزن... جمع وتفریقت اگر‌خوبه ببین ۶۹ هزار چطوره؟؟

    پاسخ
  • 13 علی نظر 1402/10/23 0:2:0

    حالا تو بگو هزار نفر ، مه تی ختی ایگی هزار نفر کمه ، که مردک ایا با بیست نفر ایشینه طوری ایزننش سر دله منگاری هزار نفر باشن تو ایگی چه سی خوت ، و همو‌کسی پیل وت دایه بگو هر جا سرته نهی ....... هم بنه ، ایقدر زور باید وتو بیا مهلی باید بچاکیت

    پاسخ
    • 13 - 1 پاتاوه پاسخ به : علی نظر 1402/10/24 7:7:28

      تو با این ادبیاتت سکوت کنی خیلی بهتره

سایر اخبار
برگزدیدها