یادداشت
گفتگو و گزارش

اندرزیان حجت را برای بسیاری تمام کرده است / لزوم یک «نه بزرگ» به چهره‌های انتخاباتی کهگیلویه

مجتبی اندرزیان که از نظر ارتباطی، از سرمایه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار است، در همین مدتی که حضور خود را در انتخابات مجلس عنوان کرده توانسته از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار شود. اندرزیان به دلایل مختلفی، تبدیل به یکی از امیدهای کهگیلویه و گزینه مورد نظر بسیاری از صاحب‌نظران و نخبگان شده است.

اندرزیان حجت را برای بسیاری تمام کرده است / لزوم یک «نه بزرگ» به چهره‌های انتخاباتی کهگیلویه

اَفتونیوز| شنیده ها حکایت از تایید صلاحیت مجتبی اندرزیان در تاریخ ۱۹ بهمن دارد.  یکی از مخاطبان این پایگاه خبری با یادداشتی  در این خصوص نوشت:  در حالی که انتخابات کهگیلویه‌ بزرگ دهه‌هاست در چنبره کهنسالان قرار دارد، این بار یک چهره‌ جوان با برنامه‌ها و استراتژی‌های توسعه‌ساز اعلام آمادگی کرده است.

کمتر از دو ماه تا دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. هر چند از ماه‌ها پیش رقابت‌های انتخاباتی شروع شده، اما حالا آرایش‌های انتخاباتی شکلی جدی‌ به خود گرفته است. حوزه انتخابیه کهگیلویه که چند دوره گذشته در چنبره پیران بوده به نوعی پیرسالاری در چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده دامن زده است. نتیجه آن نیز اظهر من الشمس است. این حوزه انتخابیه به انحاء مختلف با توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگی دست به گریبان است و کسی نمی‌تواند نقش نمایندگان ادوار مختلف مجلس را انکار کند.

اما حالا یکی از چهره‌های جوان اعلام آمادگی کرده است. مجتبی اندرزیان که از نظر ارتباطی، از سرمایه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار است، در همین مدتی که حضور خود را در انتخابات مجلس عنوان کرده توانسته از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار شود. اندرزیان به دلایل مختلفی، تبدیل به یکی از امیدهای کهگیلویه و گزینه مورد نظر بسیاری از صاحب‌نظران و نخبگان شده است.

چهار شهرستان این حوزه از نظر شاخص‌های توسعه در وضعیت مناسبی قرار ندارند، داستان بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، گوجه‌چینی زنان و استخدام‌های خلاف ضابطه، بسیاری از شهروندان را به این نتیجه رسانده که باید یک ‌«نه بزرگ» به چهره‌های تکراری و همیشه در صحنه انتخابات مجلس بگویند تا فضا برای حضور جوانانی همچون مجتبی اندرزیان فراهم شود.

آسیب‌های اجتماعی که ناشی از سوءمدیریت پیشینیان بوده و با سرعت نیز در حال افزایش است به تخصص کسانی نیاز دارد که از جنس همین جوانان بوده و دردهای آنان را بشناسد.

سایر نمایندگان که امتحان خود را پس داده‌اند، به دلیل روزآمد نکردن دانش و تجربه خود نمی‌توانند راه‌حل‌های جدید برای برون‌رفت از این وضعیت ارائه دهند، اما مجتبی اندرزیان که برنامه جامعی برای این حوزه در دست دارد با استراتژی‌های اعلامی خود می‌تواند در کوتاه‌مدت، بسیاری از موانع توسعه را بردارد و بستر کهگیلویه را برای توسعه در میان‌مدت و خیز اقتصادی در بلندمدت آماده کند.

هر چند زیرساخت‌های سخت اقتصادی مثل پتروشیمی‌ها و اقتصاد کشاورزی را در نظر دارد، اما ظرفیت‌های بازرگانی و تجارت و همچنین گردشگری را نیز فعال خواهد کرد. هر کسی که کمترین شناختی از مجتبی اندرزیان داشته باشد، بر این توانایی و تخصص او صحه خواهد گذاشت.

ارتباطات و سواد رسانه‌ای او نیز می‌تواند به سرعت توسعه حوزه انتخابیه کمک کند. بر کسی پوشیده نیست که امروزه، بیش از آن‌که به توانایی‌های یدی نیاز وجود داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری، شناخت رسانه‌ای، خلاقیت و انعطاف‌پذیری لازم است و ضروری است که نماینده مجلس به این مهارت‌ها مجهز شده باشد. چیزی که در چهره‌های تکراری انتخابات دیده نمی‌شود و آن را باید در جوانانی همچون مجتبی اندرزیان جست.

دستاورد دهه‌ها حضور پیران به عنوان نماینده مجلس کهگیلویه بزرگ هر چه بوده‌، حالا دیگر بخش زیادی از مردم از آن رضایت چندانی ندارند. فقر، فساد اداری، تبعیض گسترده و مهاجرت تحمیلی، چشم‌انداز روشنی از توسعه را برای بسیاری از مردم به یک غیرممکن تبدیل کرده است. اما حالا با حضور این چهره جوان، می‌توان امیدوار بود که روزی جوانان این حوزه طعم شیرین اشتغال و رفاه نسبی را بچشند.

داستان ارجحیت چهره‌های جوانی همچون مجتبی اندرزیان نسبت به چهره‌های تکراری‌ای که کرسی نمایندگی مجلس را ملک طلق خود می‌دانند، یک قضیه «دو دو تا چهار تا‌» است و نیاز چندانی به تحلیل‌های عمیق ندارد. از یک طرف نتیجه حضور نمایندگان پیشین و کنونی مجلس بر همه روشن است و چیزی جز عقب‌ماندگی گسترده و همه‌جانبه به ارمغان نیاورده است. بنابراین روشن است که به هر صورت آنها شایستگی‌های چندانی برای حضور دوباره و چندباره در انتخابات را ندارند و باید از آن‌ها گذر کرد. از طرف دیگر، جایگزین این چهره‌های عبوس و نامتناسب با نیازهای امروز کهگیلویه، باید یکی از جوانان آشنا به علم امروزی و نیازمندی‌های این حوزه انتخابیه باشد. آن‌چه که در چند ماه اخیر از برنامه‌ها و اظهارنظرهای نامزدهای مختلف دیده شده، حجت را بر بسیاری تمام کرده که مجتبی اندرزیان گزینه مناسبی برای تصدی کرسی مجلس دوازدهم است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 عبادی 1402/10/24 11:11:40

    با توجه به شناختی که از ایشان دارم واقعا می‌تواند آینده روشنی برای کهگیلویه بزرگ باشد. خودم بویر احمدی اما ای کاش ما هم. همچنین چهره جوان پر جنب و جوش خارج از باند و گروه داشتیم. دهدشت و حومه در لايه های مافیایی پول و قدرت و فساد برای نجات قشر فقیر که صدایشان به جایی نمی‌رسد نیاز به چهره نو ظهوری مثل ایشان را دارد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها