یادداشت
گفتگو و گزارش

به میمنت حضور کاندیداهای جوان در انتخابات پیش رو

حضور پر شور جوانان و نگاه جدید و ایجاد گفتمان تخصص و تجربه می‌تواند نگاه را از مسائل قومی و قبیله‌ای به سمت تخصص ببرد.

به میمنت حضور کاندیداهای جوان در انتخابات پیش رو

اَفتونیوز| انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد همواره به طریق سنتی برگزار می‌شود و حضور در مراسمات و انجام کارهای شخصی از اولویت‌های مردم برای رای دادن بوده است.

تا جایی که یک کاندیدا را به خاطر عدم حضور در مراسمات رد می‌کردند اینکه با حضور یا عدم حضور در مراسمات شادی و عزا چه بار مشکلاتی کم می‌شد کسی نمی‌داند اما عده‌ای سالها با این حربه آرای مردم را تحت نفوذ خود درآوردند.

اما در این دور انتخابات جدای از کاندیداهای سنتی و قدیمی جوانانی به میدان آمده‌اند که مراسمات شادی و عزا حضور نداشته و نگاهشان به نمایندگی عبور از سنت است.

این جوانان شاید حضورشان را عده‌ای به عنوان شروعی برای شناخت خودشان در نطر بگیرند اما از جنبه‌های دیگر که بررسی کنیم حضور جوانانی که با صداقت و صراحت به نقد همه می‌پردازند آغاز راهی برای شکست سنت‌گرایی و اتکا به آرای سنتی در انتخابات است.

حضور پر شور جوانان و نگاه جدید و ایجاد گفتمان تخصص و تجربه می‌تواند نگاه را از مسائل قومی و قبیله‌ای به سمت تخصص ببرد.

این استان هر چه آفت و آسیب دید حاصل نگاه بزرگانی است که به جای نگاه عمومی دلخوش به سلام‌ها و حضورها در مراسمات داشتند.

آنگاهی که شلوغی در اتاق نمایندگان استان برای ما ملاکی برای فعالیت زیاد و تلاش قرار گرفت و جواب تماس‌های شخصی اولویت‌مان شد نتیجه‌اش، توسعه نیافتگی استانی با نعمت‌های خدادادی بی‌شمار حاصل این تفکر بود.

حال باید فارغ از نگاه قوم‌گرایانه یا حتی آقازادگی، ممنون جوانانی بود که به خود جسارت حضور در این عرصه را دادند و می‌توانند با ارائه راهکار و برنامه و فاصله‌گیری از سنت نوید خبرهای خوبی برای آینده باشند.

حتی اگر این دور جوانی به مجلس راه نیافت اما جوانان حاضر امروز شروع‌کننده یکی از بهترین حرکت‌ها و جسارت‌های سیاسی بوده‌اند و حداقل فایده آن می‌تواند ایجاد انگیزه برای حضور بیشتر دیگر جوانان در انتخابات آینده باشد.

کما اینکه توقع داریم جوانانی که در این عرصه حضور دارند با فاصله‌گیری از سنت و سخنرانی انتخاباتی به سمت صحبت‌های تخصصی و بیان مشکلات و معضلات با اعداد و ارقام و آمار و حامل گفتمان جدیدی باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها