یادداشت
گفتگو و گزارش

تحقق 100 درصدی برنامه تولید نفت خام در گچساران و پیشتازی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

نشست خبری مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان برگزار شد.

تحقق 100 درصدی برنامه تولید نفت خام در گچساران و  پیشتازی  در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، این نشست خبری، عصر امروز سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲ و در محل نمایشگاه صنعت نفت اهواز و با استقبال رسانه های خبری استانی و کشوری برگزار شد.

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، با اشاره به چهار راهبرد این شرکت در حوزه های تولید صيانتي، دانش محور، التزام به حفاظت از محیط زیست و تكريم ذينفعان گفت: گستره شرکت نفت گچساران به عنوان قلب و بام نفت ایران در محدوده جغرافيايي چهار استان كهگيلويه و بويراحمد ، خوزستان ، فارس و بوشهر با ابعاد حدودی 150 در350  كيلومتر می باشد که از این حیث بزرگترین شرکت بهره بردار تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

مهندس علی حسینی خیرآباد، رسالت شرکت نفت گچساران را راهبری عملیات تولید، فراورش انتقال نفت خام، گاز و میعانات گازی از 23 ميدان نفتی عنوان کرد و افزود: این شرکت دارای ۵۹ واحد عملیاتی می باشد که از آن جمله میتوان به 10 کارخانه بهره برداری، 7  کارخانه نمکزدایی، 3 کارخانه گاز و گاز مایع، 9 ایستگاه تقویت فشار گاز، 4 ایستگاه تزریق گاز، 106 مجموعه تفكيك سرچاهي و بوستر كلاستر، 3 تلمبه خانه نفت، 2 چند راهه صادراتي نفت، 6 مخزن استرتژيك نفت، 18 چند راهه گازي ، 6 واحد آبرساني، بيش از 857 حلقه چاه و بیش از 7500 کیلومتر خطوط لوله در اقطار 4 تا 52 اینچ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شامل نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا می باشد، اظهار داشت: شرکت نفت گچساران علاوه بر دارا بودن رتبه دوم تولید نفت و گاز، توسعه مخازن نفتی در 13 مخزن تحت سرپرستي شركت را نیز در دست اقدام دارد که این مهم، در نهایت منجر به افزایش تولید قابل ملاحظه ای خواهد شد.

وی به انجام موفقیت آمیز عمليات هاي منجر به كشف ابعاد جديد و افزايش ذخيره درجا در 3 ميدان نفتی اشاره کرد و گفت: اجراي طرح توليد زودهنگام از مخزن بنگستان ميدان نرگسي، انجام عمليات هاي مختلف جهت افزايش توليد ترميمي بيش از  25 هزار بشکه در روز، ايمن سازي 18 حلقه چاه در محدوده سد چم شير برای حفاظت از محيط زيست و جلوگیری از کاهش تولید و جمع آوری و بازگرداندن به مدار تولید بیش از 90 درصد از گازهای همراه با اجرای طرح جمع آوری گازهای مشعل با همکاری (و حمایت از) بخش خصوصی و استفاده از دانش بومی از دیگر اقدامات شاخص شرکت نفت گچساران در سال گذشته است.

مهندس علی حسینی خیرآباد با بیان اینکه پروژه های پژوهشی در گچساران از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: ده ها طرح پژوهشی در این شرکت در دست اقدام هستند که از آن جمله می توان به طراحي، بومي سازي و ساخت نشت بندهاي مناسب نفت نمكي، پروژه استفاده از ممانعت كننده هاي خوردگي فاز بخار (VCI) براي اولين بار، پروژه ساخت پمپ چند فازي از نوع پمپ تك مارپيچ براي انتقال نفت استخراج شده با همكاري شركت دانش بنيان و پروژه پژوهشي طراحي و ساخت داخل ممانعت كننده تشكيل رسوب در مبدل هاي صفحه اي واحدهاي نمكزدايي به شيوه الكترومغناطيسي اشاره کرد.

به گفته آقای حسینی در سال جاری یک تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران منعقد کردیم و در هفته آینده نیز یک تفاهم نامه همکاری دیگر با دانشگاه یاسوج در حوزه های آموزشی و پژوهشی و صنعتی منعقد خواهیم نمود.

وی، ساخت 99 درصد قطعات ماشین آلات فرایندی شرکت نفت گچساران با همکاری شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی را اقدامی ارزنده توصیف کرد و افزود: شرکت نفت گچساران ضمن ایجاد تسهیلات مورد نیاز فراورش نفت و گاز ترش، مطالعه احداث تسهیلات فرازآوری با گاز در مخزن آسماری گچساران و همچنین مطالعه تاسیسات لازم جهت شیرین سازی نفت را نیز در دست اقدام دارد.

مهندس حسینی انجام 9 اصلاحيه هاي فني منجر به افزايش توليد در دوسال گذشته را دیگر اقدام شاخص شرکت نفت گچساران عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور استمرار انتقال نفت و گاز و پیشگیری از بروز حوادث در خطوط لوله، عمليات ضخامت سنجي در 80 هزار محل از خطوط لوله و تاسیسات به مساحت حدود 2 میلیون و 200 هزار دسي متر مربع در دو سال دولت سيزدهم انجام گردیده است.

افزايش 369 هزارمتر مربعی كمربند فضاي سبز نفت گچساران در دوسال گذشته/ تولید و توزیع ۳۵۰ هزار نهال در جوامع پیرامونی و تاسیسات

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هم در این نشست خبری از افزايش كمربند فضاي سبز نفت گچساران به ميزان 369 هزارمتر مربع در دوسال گذشته خبر داد.

مهندس حسینی با بیان اینکه برای حفاظت از محیط زیست، بیش از 99 درصد پساب های نمکزدایی گچساران به چاه های دفعی تزریق می شوند، گفت: احداث تصفیه خانه پساب صنعتی، احداث محل های نگهداری، سیستم های بازیافت و محل دفن پسماند، پاکسازی خاک های آلوده و نصب تجهیزات پایش لحظه ای و تامین تجهیزات مقابله با آلودگی دریا و رودخانه از فعالیت های شاخص شرکت نفت گچساران در راستای حفاظت از محیط زیست هستند.

مهندس علی حسینی با اعلام خبر افزايش 80 درصدی ميزان افزايش حمايت از كالاي ايراني در این شرکت در دو سال گذشته گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار و پانصد درخواست خرید برای تامین حدود ۹ هزار و یکصد قلم کالا با اعتبار ۹ هزار ۹۸۰ میلیارد ریال از تولیدکنندگان داخلی و شرکت های منطقه ای در شرکت گچساران صورت پذیرفته است.

به گفته آقای حسینی، تعداد قراردادهای منعقد شده در دو سال گذشته شرکت نفت گچساران ۱۶۵ قرارداد بوده است که از این تعداد، ۵۸ قرارداد با شرکتهای دانش بنیان و فن‌آور بوده است که این مهم در راستای حمایت از بومی سازی و ساخت داخل، تقویت دانش بنیان ها، ارتقا سطح ریسک پذیری و صرفه جویی چشمگیر حاصل از این تولیدات بوده است.

مهندس حسینی خاطرنشان کرد: از ابتداي دولت سيزدهم تاکنون و با فعالیت های ارزنده صورت گرفته در كارگاه مركزي شركت نفت گچساران بیش از 3 هزار و 800 ميليارد ريال صرفه جويي  در هزینه ها حاصل شده است.

اجابت ۲ هزار و ۱۰۰ درخواست برون سازی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی

رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بخش پایانی سخنان خود به اجابت ۲ هزار و ۱۰۰ درخواست برون سازی در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خبر داد.

مهندس حسینی هزینه برآورد شده برای انجام این درخواست ها را بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علیرغم محدودیت های تجهیزاتی و لجستیکی، فعالیتهای شرکت نفت گچساران در عمل به مسئولیت های اجتماعی در حوزه های آموزشی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی در ۲۰ شهر و ۵۰۰ روستای حوزه جغرافیایی شرکت انجام گرفته اند که رضایتمندی مطلوبی را در جوامع پیرامونی در پی داشته است.

به گفته مهندس حسینی این اقدامات، بدون اختصاص ردیف بودجه اختصاصی و صرفا با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و از محل صرفه جویی در هزینه های شرکت صورت گرفته است.

رئیس روابط عمومی شرکت نفت گچساران در پایان خاطرنشان کرد: این شرکت در کنار رسالت اصلی تولید نفت و گاز و راهبرد خود در عمل به مسئولیت های اجتماعی، در کنار اهتمام به توسعه ورزش همگانی برای سلامت کارکنان و خانواده ها، در حوزه ورزش قهرمانی نیز، حمایت و پشتیبانی از ۱۸ تیم در لیگ های مختلف کشوری آقایان و بانوان را در رشته های فوتبال، هندبال، بسکتبال، هاکی، تنیس، واترپلو و ... دارد.

نشست خبری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با حضور رئیس روابط عمومی، مدیران فنی و عملیات و رئیس نگهداری و تعمیرات این شرکت برگزار شد که در ادامه این نشست، مدیران شرکت گچساران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

گفتنی است مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در غم از دست دادن مادر خود سوگوار است و به همین دلیل در این نشست خبری حاضر نبود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها