یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت مخاطبان؛


نماینده کهگیلویه و یک معمای لاینحل؛ آیا جاده «لنده به تشان» برای موحد ضرری داشت؟

لنده همیشه پایگاه رای مطمئن و قابل اتکای موحد بوده که به زعم خود چه به مردم آن منطقه خدمت کند یا بی‌اعتنایی، آنها ناگزیر به رای دادن به موحد هستند چیزی که عدم عملکرد مناسب برای موحد برای آن مردم و اینکه آنها مجبور به رای موحد هستند برای همه یک معمای لاینحل بوده و هست.

نماینده کهگیلویه و یک معمای لاینحل؛  آیا جاده «لنده به تشان» برای موحد ضرری داشت؟

اَفتونیوز| یکی از مخاطبان این پایگاه خبری در شهرستان لنده با یادداشتی در خصوص جاده لنده به تشان نوشت:

لنده،شهری است در دامنه های کوه سیاه.لنده را بنام شهر اولین ها هم میشناسند.

نخستین مسجد و نخستین مدرسه و نخستین پادگان آموزشی و نخستین شناسنامه صادر شده استان و....در تاریخ خود دارد.

لنده، مردمی سخت کوش و با فرهنگی والا را در خود جای داده است اما سالهاست که محرومیت بر این شهر سنگینی میکند.

رود مارون که منشا نعمت برای پائین دست بود، در طی همه این سالها،خیری برای لنده نداشته است. سالها پیش، با شروع بارندگی ها، مردم لنده در اضطرابی عمیق فرو میرفتند.

قطع ارتباط کامل با دیگر نقاط استان،اتفاقی بود که مرتب تکرار میشد.

اینک هم تنها راه ارتباط با نزدیکترین بیمارستان و مرکز درمانی مجهز این دیار،یک پل فلزی باریک است با جاده ای باریک و هولناک که سالیانه عده زیادی از این مردم شریف را در کام مرگ فرو میبرد.

جاده لنده به تشان که به محور پاتاوه دهدشت متصل خواهد شد که پیوست جاده  جاده اصفهان است و عملیات اجرائی آن هم آغاز گردید.

با پیروزی سید محمد موحد در انتخابات دور قبل مجلس(سال ۹۸) این جاده  به سرعت به حاشیه رفت و عملیات اجرائی اش متوقف گردید. جاده ای که میتوانست هم لنده را از بن بست خارج کند و هم رونقی به اقتصاد این منطقه بدهد و هم مسیر ارتباط بین خوزستان و اصفهان را به سبب کوتاه شدن، به این سمت سوق دهد، به یکباره به بهانه های مختلفی از عرصه عملیاتی خارج گردید.

حال این سوال مطرح میشود که چرا مهمترین اقدام برای خروج لنده از این بن بست ارتباطی، به یکباره متوقف گردید؟ چرا با آمدن محمد موحد، کلیدی ترین پروژه لنده که میتوانست رونق را به این منطقه ارزانی دارد، از دستور کار خارج میشود؟

در صورت احداث این جاده مهم، مسیر خوزستان به اصفهان بسیار کوتاه تر میشد و این محور بعنوان مسیر اصلی ارتباطات و همینطور گردشگری مطرح می شد.مسافرین خوزستان_اصفهان، این مسیر را جایگزین محور دهدشت پاتاوه میکردند.

نتیجه آنکه، در صورت تکمیل پروژه لنده_تشان، روستاهای محل تولد نماینده، از رونق می افتادند. آیا این استدلال میتواند دلیلی باشد برای متوقف شدن پروژه لنده تشان؟یا دلیل دیگری برای این ناکامی تاریخی وجود دارد؟

باید منتظر پاسخ سید محمد موحد ماند.اگر چه او اصولا اعتقادی به پاسخگوئی ندارد.

لنده همیشه پایگاه رای مطمئن و قابل اتکای موحد بوده که به زعم خود چه به مردم آن منطقه خدمت کند یا بی‌اعتنایی، آنها ناگزیر به رای دادن به موحد هستند چیزی که عدم عملکرد مناسب برای موحد برای آن مردم و اینکه آنها مجبور به رای موحد هستند برای همه یک معمای لاینحل بوده و هست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 A.p 1402/10/29 8:30:21

    سلام امسال دیگه ازاین خبرا نیست باید به جرم کارهای نکرده (که البته ایشون آدم تحولگرایی نیست) ودیدگاه بسته خودش وحلقه اطرافیانش حسابش را کف دستش گذاشت

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها