یادداشت
گفتگو و گزارش

بازارگرمی «رئوف» برای تبلیغات کاندیدای انتخابات در شبکه دنا/ ۴۵میلیون بدهید تا ۲۰ دقیقه دیده شوید!

امیر رئوف رئیس صدا و سیمای استانی خبر از تبلیغات انتخاباتی در شبکه استانی داد.

بازارگرمی «رئوف» برای تبلیغات کاندیدای انتخابات در شبکه دنا/ ۴۵میلیون بدهید تا ۲۰ دقیقه دیده شوید!

اَفتونیوز| طی چند ماه پیش تاکنون به شدت بحث مناظرات  از طرف کاندیدای انتخابات مطرح شده است، بعد از این ماجرا، تعدادی از رسانه ها و دانشگاه های استان آمادگی خود را برای میزبانی از این گفت و گو و مناظره ها اعلام کردند.

اما به نظر می‌رسد شبکه استانی دنا قرار است از این آب گل آلود، ماهی بگیرد، امیر رئوف رئیس صدا و سیمای استان اخیرا گفته  نامزدهای انتخابات تا پایان دی ماه فرصت ثبت نام در کانال‌های شبکه استانی دنا را دارند، وی تاکید کرده  نامزدهای انتخابی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بابت بیست دقیقه برنامه و سه بار باز پخش مبلغ سی میلیون تومان، حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی ۳۵میلیون تومان و حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون باید ۴۵میلیون تومان بپردازند.

جو مناظره کردن حسابی سوار بر دور انتخابات استان شده اما مشخص نیست این گفت و گو و  مناظرات قرار است چه مشکلی از مشکلات استان را حل می کند، از همان ابتدا نیز مشخص بود مناظره ای در کار نیست و حتی اگر اینگونه باشد آنتن شبکه دنا با حداکثر سانسور و نظارت فضا را مدیریت خواهد کرد، آنچنان که در این سالها شرایط بدین گونه پیش رفته است.

اما اکنون صحبت از کالایی سازی و تجاری کردن تبلیغات کاندیدا و رسانه ملی است، رسانه ای که قرار بود  متعلق به یکایک شهروندان باشد اما اینکه عملا در اختیار کاندیدای برخوردار و دارای بضاعت مالی قرار می گیرد و بقیه کاندیدا چون پولی در اختیار ندارند و از برخی منابع محروم اند از حضور شان در شبکه دنا ممانعت بعمل می آورند.

این اقدام برخلاف روح قانون است، چراکه کاندیدای انتخابات باید در شرایط یکسان و برابر رقابت کنند و استفاده از تریبون ملی   مانند شبکه دنا نباید تبعیض آمیز باشد و  صرفا بخاطر مباحث مالی، در اختیار یک گروه برخوردار  و دارای امکانات مالی قرار گیرد.

هدف  صدا و سیمای استان، روشنگری، معرفی کاندیدا، تحلیل گفتمان و برنامه های نامزد های انتخابات است یا بیشتر  نگاه و پازل های  درآمد زایی بر آن حاکم است؟ به فرض یک کاندید دارای برنامه و هدف توسعه ای باشد اما از منابع مالی برخوردار نباشد، آیا نباید شانس حضور در تلویزیون  را داشته باشد؟

در صورت باید گفت برنامه پیشنهادی جناب رئوف بیشتر رنگ و بوی پولی شدن بیش از پیش انتخابات را تقویت خواهد کرد.

اگر این طرح نیز کشوری است باید فاتحه رسانه ملی را خواند چرا که انتخابات و بحث تعیین سرنوشت احاد جامعه را با پیام بازرگانی اشتباه گرفته است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شورم سرنوشت ساز 1402/10/29 23:30:26

    درود ، دیروز اولین بار که خبر را دیدم تعجب کردم اینجا ایران است ، متاسفانه رسانه ای ملی که وظیفه اش آگاهی رسانی است ، تبدیل به یک بنگاه شده که در ازای پول می خواد این کار رو بکنه درب این صدا و سیما را باید گل نگرفت ،

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها