یادداشت
گفتگو و گزارش

سوال پر ابهام روز؛


عدل هاشمی به چرخه رقابت برمی‌گردد؟

بحث تایید یا عدم تأیید عدل هاشمی پور در حوزه انتخابیه کهگیلویه از ابهامات و سوالات پر تکرار و داغ این روزهاست.

عدل هاشمی به چرخه رقابت برمی‌گردد؟

اَفتونیوز| روز جمعه با بازگشت عدل هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه بزرگ و استقبال با شکوه از وی اعلام شد که صلاحیت وی تایید شده و اعلام می شود.

این بازگشت و استقبال با واکنش معاون سیاسی استاندار روبرو شد و گفت تاییدی به ما اعلام نشده است.

از طرف دیگر شب گذشته  لیست ۱۰۱۴ نفر تاییدی نشر شد که ۱۳ نفر از آن ها در استان بودند و نامی از عدل هاشمی پور دیده نشد.

طرفداران وی اعلام کردند در سری های بعدی اسم وی اعلام می شود و در این لیست نمایندگان سابق تاییدی وجود ندارند.

از طرف دیگر عدل هاشمی پور بدون توجه به حواشی فضای مجازی به نشست های انتخاباتی خود ادامه داد و امروز را در دیمشوک گذارند تا اثبات کند تایید است و مشکلی در این زمینه نیست .

با پیگیری ما و سرچ منابع خبری ادعای تیم هاشمی در تسنیم به صورت زیر بیان شده است .

به نوشته تسنیم، شورای نگهبان شب گذشته تایید صلاحیت ۱۰۱۴ نامزد انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را که نسبت به عدم احراز یا رد صلاحیت خود معترض بودند، به وزارت کشور اعلام کرد. بیشتر نامزدهایی که در این مرحله احراز صلاحیت شده‌اند، کسانی هستند که عمدتاً دارای مشکلاتی اعم از نقص مدرک تحصیلی، تأخیر در استعفا یا عدم ارائه مدارک کافی بودند و یا بنا به عدم شناخت، صلاحیت آنها احراز نشده بود که با ارائه توضیحات و مدارک جدید، صلاحیتشان برای شورای نگهبان احراز شده است.

با اعلام این خبر، برخی نمایندگان ادوار مجلس که صلاحیت آنها قبلاً توسط هیات های اجرایی رد شده بود، مدعی شده بودند که صلاحیت آنها نیز احراز شده؛ اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، در این مرحله و تاکنون اعتراض آنها (نمایندگان ادوار) بررسی نهایی نشده و شورای نگهبان فعلاً نظری درباره اعتراض آنها اعلام نکرده است.

پس امکان اینکه لیست های دیگری از تایید صلاحیت ها تا ۱۹ بهمن وجود دارد و چون نام نمایندگان ادوار در لیست شب گذشته نبوده لذا امید برای تایید شدن عدل هاشمی پور وجود دارد.

در همین راستا،  دفتر رسانه و ارتباطات مجازی سردار عدل هاشمی‌پور در این خصوص اطلاعیه جدید صادر کرده و در فضای مجازی منتشر شده است.
به استحضار مردم شریف کهگیلویه بزرگ می‌رساند لیست ۱۰۱۴ نفره نامزد‌های تأیید صلاحیت شده ابلاغی شامگاه ۱ بهمن شورای محترم نگهبان به وزارت کشور اسامی افراد عدم تأییده و احراز شده فاقد سوابق نمایندگی ادوار مجلس بوده و به اطلاع عزیزان می‌رساند «بررسی صلاحیت نامزد‌هایی که دارای سوابق نمایندگی ادوار مجلس شورای اسلامی بوده» از جمله «سردار عدل هاشمی‌پور» به صورت جداگانه بررسی و نتایج ظرف «۷۲ ساعت» آینده به وزارت کشور ابلاغ می‌گردد.
 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها