یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


« بخش سوق» پایگاه رای موحد اما محروم از اقدامات عام‌المنفعه!

در فضای مجازی سوق را قلب پایگاه رای موحد می‌گویند و فعالین رسانه‌ای وابسته به دفتر نماینده اعتقاد دارند، موحد در سوق رای مخالف ندارند. نقلی است که موحد در سال ۹۸ گفته اهالی سوق می‌دانند، من چه برایشان کردم نتیجه آن این تفسیرها می‌شود، سوق را آرمان شهری بدانیم که خود و حوزه‌اش هیچ کمبودی ندارند اما کمبودهای کهگیلویه بزرگ انگار در سوق نیز وجود دارد و فقط در سخن سوق فقط دل خوش به این است که پایگاه رای موحد نام دارد، باید گفت بخش سوق است که برای موحد هزینه می‌شود و اما پیشرفت عمومی خاصی ندارد.

« بخش سوق» پایگاه رای موحد اما محروم از اقدامات عام‌المنفعه!

اَفتونیوز|  بسیاری در فضای مجازی سوق را قلب موحد می گوید و فعالین رسانه‌ای وابسته به دفتر نماینده می گویند، موحد در سوق رای مخالف ندارند نقلی است که موحد در سال ۹۸ گفته [ اهالی سوق می دانند، من چه برایشان کردم نتیجه آن این تفسیرها می‌شود] سوق را آرمان شهری بدانیم که خود و حوزه‌اش هیچ کمبودی ندارند اما کمبودهای کهگیلویه بزرگ انگار در سوق نیز وجود دارد و فقط در سخن سوق قلب موحد است، شاید باید گفت بخش سوق است که برای موحد هزینه می شود و اما پیشرفت عمومی خاصی ندارد. شاید عجیب باشد، بخش سوق که بعنوان یکی از مهم ترین پایگاه های  تحصیل کردگان و نخبگان چگونه همواره بصورت یکپارچه خود را هزینه فردی می کنند که هیچ نسبتی با توسعه و آبادانی ندارد و ماجرا تا جایی پیش می‌رود که حامیان نماینده سوق را بعنوان (ملک طلق) خود خطاب می کنند.

یکی از اهالی این بخش طی گفت و گوی تلفنی با خبرنگار اَفتونیوز شرح ماجرای محرومیت سوق را اینگونه بیان می کند:

روستاهای پاقلعه سوق به نام روستای ده حاجی سردار، روستای بن‌کبوتری، روستای او بید، روستای آبمو و روستای میرزاخانی هستند و جمعیت هر ۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

حدود ۱۰ یا ۱۲ نفر هستیم که از سوق در آنجا کشاورزی انجام می‌دهیم.

از بردکشکی تا روستای اوبید وقتی بارندگی می شود، تردد به مدت ۴ روز قطع می‌شود.

۴ روز پیش گاو با شاخ خود به گوشه چشم یکی از اهالی روستای میرزاخانی ضربه زد و در این مدت به علت بارندگی و مسدود بودن راه نتوانست به دکتر مراجعه کند دیروز (پنجشنبه) به دکتر مراجعه کرد که تعطیل بود، تعطیل هم نبود دکتر متخصص نداریم.

در واقع، اگر جاده بود و همان کوره راه مسدود نبود این بنده‌ی خدا همان روز می‌توانست به پزشک مراجعه کند.

وی عنوان می کند، در  تاریخ ۹/۳۰ با اهالی روستاها نامه نوشتیم به بخشداری سوق تحویل دادیم و از طریق بخشداری نامه ضمیمه شد و به فرمانداری ارسال شد.

دو روز پیش با جمع شدن اهالی در فرمانداری کهگیلویه، آقای فرماندار به محل روستاها مراجعه و وضعیت را مشاهده کرد و نقل قول از دوستان حاضر شنیدیم که فرماندار گفت شما تا الان چگونه در این مکان زندگی می کردید؟! توجهی به این روستاها نمی‌شود.

۴ سال پیش پسرعموی آقای موحد و یکی از معتمدان سوق در معیت هم به این روستاها رفتند که رای بدهید و حتی مردم گفتند به چه دل خوش باشیم که رای دهیم، مشکل این روستاها جز جاده این است که آب آشامیدنی ندارند و با تانکر باید آبرسانی شوند یا از سوق آب با بشکه ببرند، گاز ندارند، تلفن نیز ندارند و تلفن همراه هم باید کلی جست و جو کنید تا گوشه‌ای پیدا کنید که آنتن دهد.

ما کشاورز هستیم در این منطقه باغ داریم در حال حاضر باران باریده و همون جاده که نمی توان آن را جاده نامید به کلی مسدود شده نمی توانیم جهت بازدید درختان برویم تا ۴ روز که گرما باشد و بتوانیم در جاده تردد کنیم.

یکی از فرهنگیان شهر سوق که تاکید کرد نام او محفوظ بماند در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز اظهار داشت، شهر سوق به عنوان یکی از مهمترین مهدهای علم و فرهیختگی در این سالها قربانی حمایت‌های خاص از افرادی شده که به فکر محرومیت‌زدایی این بخش نبوده‌اند.

وی در ادامه گفت، هر گاه شهر و اجتماعی  دارای تعداد زیادی افراد  تحصیل کرده و علمی باشد، انتظار می‌رود به صورت یک دست در امور اجتماعی و سیاسی رفتار نکرده و اجازه ندهند یک بخش هزینه یک فرد شود، از جامعه فرهیخته و دانا انتظار تنوع و تکثر می‌رود، نه اینکه خود و شهرمان را یک دست و هماهنگ هزینه اشخاصی کنیم که تا کنون گوشه‌ای از دردهای‌مان را ندیده‌اند.

وی تاکید کرد، محرومیت ما اتفاقی نیست، بلکه محصول و نتیجه عملکرد افرادی است که تکثر فکری نخبگان این شهر را یکدست در چند دهه در اختیار یک فرد قرار داده‌اند. 

شواهد نشان می‌دهد سوق است که برای موحد هزینه شده و خود در محرومیت باقی مانده است و اما سهم سوق اندک افراد نورچشمی است که استخدام شدند و این بخش محروم ماند و جز محرومیت رنج منت بر دوشش نیز سنگینی دارد.

برای سوق محروم و سرشار از استعداد، زیبا نیست درگیر و اسیر بدیهیات امور اولیه باشد، کهگیلویه بزرگ تماما محروم است  اما شاید بتوان گفت سوق محرومِ محروم‌ترین‌هاست، شهر حسین پناهی فیلسوف و شاعر معاصر کشور چرا باید اندرخم نیاز های ابتدایی و عمومی باشد؟!

حال جناب فرماندار، جناب بخشدار آستین‌ها را بالا زنید و حال که منت قلب و پایگاه رای موحد بر دوش این مردم است قدمی برای پیشرفت عمومی مردمی بردارید که این کاستی‌ها حقشان نیست و این جفاست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم در نیازهای اولیه خودشان بمانند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 محمد 1402/11/7 14:11:38

    دوست عزیز سوقی نبود نه اب نه برقی پایدار نه تلویزیون نه اسفالت نه گاز نه شهری نه شهرداری نه بخشداری سوق چسبیده به دهدشت ازاب اشیامیدنی سالم محروم بود یادتان رفته باران که می بارید تاسینه توگل فرومیرفتید یادتان رفته بشکه اب ازدهدشت انهای که ماشین داشتن وانهای که نداشتن با ماشین کرایه می اوردید یادتان رفته گاز ازکنار سوق رد می شده وسالها ازانقلاب رفته بود و هرچه بود ازدرایت مرحوم جنت مکان حاج حیدر پور محمدی بود ودیگه هیچ نه روستا بود نه شهر جهاد میگفت شهرسوق بقیه ارگانها میگفتن روستا است یادتان رفته چقدر بدبختی کشیدم وهیچ کس توجه به ما نمیکرد بله موحد سوق از منجلاب نجات داده امروز اب سوق شبانه روزی هست وما درمرکز استان درطول شبانه روز سه ساعت اب داریم که فشار ندارد بله دکل مخابرات وتلویزون اورده برق پایدار سوق شهر شد وخیابانها اسفالت جدول کشی شد گازکشی شد یادتان رفته که میگفتن موحد بودجه شهرستان درسوق خرج کرده پروزه گازکشی پروژه کانال براي اسفالت پروژه اب بله موحد بحق میگوید سوق ازفلاکت نجات دادم تا قبل موحد هیچ مسئولی صدای مردم را نمیشنید بروید ببیند چقدر طومار نوشته شده دریغ از یک پاسخ بی انصافی است اگراینها فراموش‌ شدن‌ وعده ای به دوران رسیده تمنای کارخانه وشغل می خواهند وگوجه چینی چماق کردن وحرف از کارنکردن میکنند وبه وضعیت ژئوپلیتیک منطقه کهگیلویه نمی کنند وارزوی کارخانه های المان برای خودشان دراینجا متصور هستند موحد مردتلاش ودست نیافتنی است که همانندی ندارد وموحدی درکهگلویه بروز نخواهد داد موحد مردمی ترین نماینده که هیچ وقت نگاه جناحی به منطقه کهگیلویه نداشت سوق باید قدردان موحد باشد ازنظر اخلاقی میگویم این دیدگاه من ساکن سوق هستم نه دیدگاه موحد برداشت اشتباه نشود

    پاسخ
  • 2 حمید فتحی 1402/11/7 8:14:9

    سوق چه ربطی به تو داره؟

    پاسخ
  • 3 سید کمال 1402/11/6 22:47:12

    محرومیت شهر سوق حاصل رای بزرگترهای ماست وای بر شما که شهری را که روزگاری مهد علم بود به فنا دادید .... بر تک تک رای هایی که به اسم این .... در صندوق انداختید. جواب جوانانتان را چه خواهید داد. همه روستا های بویراحمد نشین جاده و اب و برق و گاز و امکانات دارند روستاهای ما در محرومیت غرقند

    پاسخ
  • 4 دژکوه 1402/11/6 20:30:35

    ازاینکه واقعاً جاده های حول دژکوه مشکل اساسی منطقه است شکی نیست همین تکه آسفالت نیز خطر آفرین است ستاد اجرایی قرار بود پاقلعه را به هم وصل کند متاسفانه جاده برمسبز به کلگه زری وآبید را نیمه کاره رها کردندورفتند البته عده دارند سر پل کار می کنند وقول دادند که تا آخر سال تمامش کنند متاسفانه اداره راه درشهرستان واستان بسیار ضعیف است ، ما مردم نمی دانیم این اعتبارات کجا هزینه می شود .اگر برای حوزه پاقلعه اعتباری درنظر گرفته شده پس کجا هزینه شده است ؟ همه مسئولین مربوطه باید پاسخ گو باشند ؟ مشکلات این منطقه مربوط به گذشته هم هست حالا وقتی که انتخابات نزدیک است برای یارگیری واغراض شخصی این مطالب را رو می کنند چرا یقه اداره راه دهدشت وستاد اجرایی رانگرفتید که به چه علت پروژه جاده پاقلعه رامتوقف کردند

    پاسخ
  • 5 شهروند 1402/11/6 19:5:37

    بیست سال موحد چکار کرد ؟ اون موقع که جوان بود کاری نکرده حالا که دوره آخرش است اگه قبول بشه به هیچ کسی جوابگو نیست پس باید معادله را بهم زد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها