یادداشت
گفتگو و گزارش

دردنامه یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی؛


ماجرای سقوط سیستم درمان و سلامت استان

این روزها دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط نابسامانی به سر میبرد، از بدهی نجومی گرفته تا از هم گسیختگی ساختار اداری، اختلافات درونی و در نهایت فعالیت های خود سرانه برخی مدیران میانی و معاونین شرایط را بغرنج تر کرده است.

ماجرای سقوط سیستم درمان و سلامت استان

اَفتونیوز| یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان با ارسال متنی با عنوان دردنامه از وضعیت این روزهای علوم پزشکی انتقاد و مقصر اصلی این وضعیت را استاندار و نمایندگان کنونی استان در مجلس دانست

در متن این درد نامه آمده است

 «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند»

انتصاب مدیران ناکارآمد نتیجه ی انتخاب نادرست مردم است چراکه انتخاب نمایندگان ضعیف نتیجه اش انتصاب استاندار ضعیف است و  استاندار ضعیف نیز مدیران ضعیف می گمارد و مدیران ضعیف  نیز مدیران زیر مجموعه اش را خیلی ضعیفتر از خودش انتصاب می کند.

اینگونه است حکایت استان ما.

برگردیم به موضوع اصلی خودمان، 

دانشگاه علوم پزشکی!

دانشگاهی که بدترین روزهای عمر خود را از تاریخ تاسیس تاکنون می گذراند.

تحمیل سعید جاودان سیرت  به دانشگاه علوم پزشکی استان، نتیجه عملکرد ضعیف استاندار در مقابل نمایندگان ناکارآمد استان بود.

نمایندگانی که جز حاشیه، اختلاف و استخدامهای فله ای بی تخصص، هیچ دستاوردی برای علوم پزشکی نداشتند.

باور کنید وقتی ابلاغ جاودان سیرت در فضای مجازی منتشر شد شوکه شدیم.

مگر علوم پزشکی سازمان بهزیستی یا بیمارستان شهید جلیل است؟ خدا را گواه می گیرم اکثر قریب به اتفاق همکاران هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تا یک هفته پس از ابلاغ در شوک بودیم. چه بر سر استان ما آمده است که دانشگاه علوم پزشکی با این همه اُبهت و وجود شایستگان و نخبه گانی در تراز ملی در آن، سعید جاودان سیرت میشود سکاندار اش!

شایعات تنزل جایگاه رئیس دانشگاه توسط ایشان با  ملاقات با رئیس دفترهای نمایندگان را باورنکردیم، تا زمانی که نامه ی سرگشاده ناصر حسینی پور پس از عزل بابویی در فضای مجازی منتشر شد.

انتشار این نامه افشاگر تعاملات پشت پرده  جاودان سیرت با نماینده  قبل از دریافت ابلاغ بود.

و اینگونه شد که سرانجام وی به جلسات برون بخشی بدون بازده و دستاورد، سفرهای هفتگی به تهران بدون هیچگونه دستاوردی برای پروژه ها و کارکنان ختم شد.

بیشترین انتصابات فامیلی پس از پرویز یزدان پناه را در کارنامه خود دارد( معاون دانشجویی، مدیر بازرسی، رئیس بیمارستان شهید جلیل، مدیر داخلی بیمارستان شهید رجایی، نماینده ویژه شرکت آوای سلامت در استان، معاون خدمات دانشگاه، معاون پژوهشی و طبق شنیده ها جدیدا هم خواهر خانم خود را عضو اصلی تخلفات معرفی نموده است).

وی حتی در تجهیز پروژه های تکمیل شده ی غلام نژاد هم ناتوان است.

نادیده گرفتن اعتراضات پرسنل و نهادهای نظارتی مبنی بر عزل مدیر شبکه های ناکارآمد( دنا، مارگون، بویراحمد، باشت)

وی در حال حاضر بی قدرت ترین مدیر در استان است. چرا که برای حفظ خود بر مسند ریاست دست به انتصاباتی زد و این انتصابات آنچنان حلقه ی محاصره را بر او تنگ کرده اند که دیگر توان عزل حتی یک کارشناس مورد دار را هم ندارد.

هر چه بیشتر از مدیریت جاودان سیرت می گذرد بیشتر به سخنان آن بزرگواری که می گفت چیزی نمیشود به دستش داد پی می بریم.

مخلص کلام، این روزها دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط نابسامانی به سر میبرد، از بدهی نجومی گرفته تا از هم گسیختگی ساختار اداری، اختلافات درونی و در نهایت فعالیت های خود سرانه  برخی مدیران میانی و معاونین شرایط را بغرنج تر کرده است.

در تازه ترین اقدام شنیده می شود، سرپرست دانشگاه سعی در تفاهم و تعامل با سید ناصر، روشنفکر و استاندار برآمده تا بلکه دست غیبی وارد شود و آخرین تلاش ها برای تثبیت مدیریت او جواب دهد و حتی در این زمینه شنیده می شود واگذاری های ویژه ای به شرکت خاص نزدیک به نماینده بویراحمد صورت گرفته است، اما باید گفت، زهی خیال باطل!

در پایان از همه مسولان استانی  خواهشمندیم  سرنوشت دانشگاه را به انتخابات گره نزنند و هر چه زودتر تکلیف  این دانشگاه نگون بخت را تعیین کنند تا سلامت مردم بیش از این به مخاطره نیفتد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 21 نظر

  • 1 دانشجوی بسیجی 1402/11/8 0:22:4

    معلومه نگارنده متن بالا خود منتسب به احدی از نمایندگان استان بوده که قول و وعده پست مقامی بدون ضابطه از طرف نماینده ای داشته و این امر برایش حاصل نشده که اینگونه میسوزد و بر قلم میتازد. مدیریت دکتر جاودان اتفاقا بی نقص و در تعامل با پرسنل و به دور از حاشیه یا فشار نمایندگان بوده زیرا وقتی خود نگارنده از اختلاف نماینده گچساران و معاون معزول شده صحه میگذارد انقدر نادان هست که خود نمیداند این موضوع گواه استقلال رای و عمل ریاست دانشگاه است نه انکه ایشان همانند غلام نژاد بی تجربه و کمسواد برای بقا در زمین این و آن بازی کند. در هر صورت دوران مدیریت کوتوله های ناتوان با حضور دکتر تاجگردون بسر آمده و انشااله با بودن دکتر جاودان سیرت نخبه علمی و مدیر مدبر انقلابی تحولات مثبت در دانشگاه همچنان در حال انجام است و بحث بدهی دانشگاه اصلا موضوعیت نداره که با چاشنی کردن ان بتوانید ان مدیر نخبه رو تخریب کنید زیرا بدهی دانشگاه حداقل مربوط به سنوات گذشته تاکنون بوده و این امر یعنی کمبود بودجه در همه دانشگاههای کشور و حتی همه وزارتخانه ها بواسطه تحریمهای ظالمانه نفتی به وضوح عیان است.. اینکه زیاده خواهی افراد معلوم الحال از جمله نگارنده مطالب بالا با جهت گیری از طرف بعضی سیاسیون و نمایندگان شکست خورده در افکار عمومی، نتیجه اش تخریب ناجوانمردانه نخبگانی از جمله دکتر جاودان سیرت باشد بر کسی پوشیده نبوده و بی نتیجه بودن این دست و پا زدنها، در باتلاق چاهی که خود زیاده خواهان بیسواد و نامدیران نامراد حاصلی جز غرق شدن این افراد رفوزه شده در نگاه مردم نخواهد داشت انشااله تعالی.

    پاسخ
  • 2 پرستار درمان دانشگاه علوم پزشکی 1402/11/7 23:54:10

    متاسفانه استان ما که بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داره فاقد مرکز انژیوگرافی فعال هسش و هر بیماری که در این استان دچار سکته قلبی میشه یا به دلیل نبود مرکز انژیوگرافی فوت میکنه یا اینکه برای همیشه قلب اون فرد کم کار(براثر نکروز بافت قلب) میشه.واقعا باید بحال این استان گریست که هیچ مدیر دلسوزی ندارد.

    پاسخ
  • 3 یاسوج 1402/11/7 17:5:47

    قاعده بازی خاله خرزویی را هیچکس ب اندازه جاودان بلد نیسه.نمیدونه وقتی خودش بره هر روزی شیون یکی از فامیلاش هم بلند میشه.یه روز خونه خسی یه روز حونی ککا😀

    پاسخ
  • 4 صادق 1402/11/7 13:52:46

    (( نادیده گرفتن اعتراضات پرسنل و نهادهای نظارتی مبنی بر عزل مدیر شبکه های ناکارآمد( دنا، مارگون، بویراحمد، باشت) )) باید سرپرست شبکه بهداشت گچساران هم به این لیست اضافه بشه !! چون هیچ کس به اندازه ایشون معترض نداشته !! هم از در پرسنل اداره و هم در نهادهای نظارتی !! حکم اخراج ایشون در تاریخ 27/10/1402 از سوی دیوان محاسبات به جاویدان سیرت ابلاغ شده اما جناب جاویدان سیرت به همان دلایلی که عنوان شده ، توانایی عزل سرپرست شبکه بهداشت گچساران رو نداره !!! از طرفی در تاریخ 4/10/1402 از سوی سازمان بازرسی با سرپرست دانشگاه که حالا خودش هم غیر قانونی است دستور اخراج جناب عسکری داده شده اما دکتر جاویدان سیرت تشخیص داده که فضا را به همین صورت ملتهب نگهداره !!! چون هنوز امید به عضویت هیأت علمی و صدور حکم ریاستش رو داره !!!!!

    پاسخ
  • 5 دنا 1402/11/7 12:4:23

    این نوع نوشتار در حد دیپلم و زیر دیپلمه ، هیات علمی های علوم پزشکی آنقد شرافت و عزت دارند که هر انتقاد و پیشنهاد اصلاحی دارند رو در رو و مستقیم با مدیر بنشینند واورا به چالش بکشند ، احتمال میدم ایشان از این راننده های استیجاری باشند که مدتی پرداختی شان به تاخیر افتاده بود

    پاسخ
    • 5 - 1 کارمند پاسخ به : دنا 1402/11/8 1:28:54

      معلومه که شعور خودت هم زیر صفره که با این لفظ با رانندگان محترم بی احترامی میکنی

  • 6 رضا 1402/11/7 11:20:50

    باسلام عرض ادب، از نحوی قلم زدن شما مشخص هست ک دنبال تخریب هستی تا انتقاد،ای کاش چندتا از این مدیرانی ک نام برده ای در سطح بقیه ادارات بود تا تغیر رو احساس میکردین، دانشگاهی ک شما نام برده اید واقعا تغیراتی رو که در حوزه بهداشت انجام داده قابل تحسین میباشد، واین تخریب ها و قلم زدن ها بیشتر مغرزانه هست تا انتقاد،

    پاسخ
    • 6 - 1 یاسوج پاسخ به : رضا 1402/11/7 17:8:51

      نونم بنکو ایشا سیچه ایقیه بیسوادیت کلا. مغرض عزیزم نه مغرز سر کت و کرو

  • 7 دانشگاهی 1402/11/7 11:16:26

    حرف هایت کاملا مغرضانه و جهت تخریب می باشد و بدون اطلاعات برخی مدیران را تخریب کردی که در واقع هدف بزرگتری داری انهم تخریب نماینده بویراحمد می باشد که البته خیلی وقته دنبال چنین اهدافی هستین و تیرتون به هدف نمیخوره

    پاسخ
  • 8 بویراحمد 1402/11/7 10:28:23

    وضعیت دانشگاه رسیده به مرحله((مارا به خیرتو امیدی نیست ،مرحمت بفرما شر مرسان)) هر قدم و هر نفسش مسبب بلا هست و مزید ریا.تبسم بر چهره میدارد و کینه بر دل.

    پاسخ
  • 9 عدالت 1402/11/7 9:27:25

    حیف قلم که همه کارشناس وابیع اول اینکه نماینده این استان بزرگترین لطف در حق جاودان سیرت کردن ولی جاودان بدترین خیانت ودو نبش بازی در آورد که با برنده شدن روشنفکر در انتخابات فردای همان روز این شخص گونی بدست باید حذف گردد ولی شما پرونده سازان که فقط تخریب بلدین بشین وفعلا از درون بشوز که این جریان هنوز در راس خواهد ماند

    پاسخ
  • 10 کابنگرو 1402/11/7 9:24:57

    این متن بیشتر بهش میاد نویسنده آن یک‌پیمانکار باشد تا یک عضو هئیت علمی ... چون در آخر کلام حرف از واگذاری کار ب میان آورده که هیچ ربطی به اعضای هیئت علمی ندارد

    پاسخ
  • 11 همکار 1402/11/7 9:3:22

    درود خدا بر نویسنده این یادداشت که تنها بخش کوچکی از مشکلات بی شمار مدیریت جاودان سیرت را بیان کرده. در این دانشگاه بی در و پیکر بیچاره اعضای هیأت علمی هم امکان انتقاد و اعتراض آزادانه و با اسم و رسم را ندارند این هم خود گواه شرایط اسفبار علوم پزشکی استان هست. در ضمن جاودان سیرت در همون مدیریت های بهزیستی و بیمارستان هم موفق نبود و له دلیل ناکارآمدی برکنار شد.

    پاسخ
  • 12 پرستار 1402/11/7 9:0:17

    واقعا ما که عضو کوچکی از درمان هستیم میفهمیم چه بر سر درمان استان آورده تصمیمات غلط جاودان سیرت ..اصلا براش مهم نیست که مردم دارند آسیب می بینند از این وضع موجود

    پاسخ
  • 13 حسن 1402/11/7 8:39:23

    فاتحه بهداشت ودرمان خونده شده، جاودان سیرت عاجز از بستن یک قراردادبیمه تکمیلی ست.۳ماه از قراردادپرسنل گذشته ولی دریغ از انجام کاری.ترک فعل و سیاسی کار مدیران علوم پزشکی دامن مردم پرسنل رو گرفته

    پاسخ
  • 14 کارمند دانشگاه 1402/11/7 1:45:51

    دانشگاه علوم پزشکی مایه تاسف برای استان شده .حیف از غلام نژاد برود و جاودان بیایید

    پاسخ
  • 15 پرسنل 1402/11/7 1:37:3

    سیاه نمایی مطلق

    پاسخ
  • 16 پرسنل 1402/11/7 1:36:48

    دانشگاه ایراد زیاد دارد اما نوشته شما دور از شان یک استاد دانشگاه هست. شما اگه به نوشته هایت اعتقاد داشتی حتما هویتت هم آشکار بود. از اینکه یک عضو هیئت علمی چنین نگارشی داشته باشد باید تاسف خورد. البته خیلی بعیده که نویسنده عضو هیئت علمی باشه.

    پاسخ
    • 16 - 1 مهقلی پاسخ به : پرسنل 1402/11/7 9:22:2

      گولش زی خشه لو داد

  • 17 هادی Z 1402/11/7 1:33:36

    با سلام و عرض ادب خدمت دوست گرامی اولا از قلم زدنت مشخصه کاملا دنبال تخریب نماینده ای شجاع ومقتدر هستی دوما که کاملا به ناحق مدیران جوان و علمی و تلاشگر را قلم زدی سوما درختی که تنومند و پربار باشه همیشه سنگ میخوره و تخریبای جنابعالی هیچ تاثیری روی این مدیران مدبر با شهامت ندارد و بیش از پیش به راه راست و درست خودشان ادامه میدهند بدرود

    پاسخ
  • 18 پرسنل دانشگاه 1402/11/7 1:23:21

    دانشگاهی که فردی مثل شما عضو هیات علمی آن باشد قطعا نباید شرایط مساعدی داشته باشد. کاملا هم مشخص هست که دنبال تخریب نماینده بویراحمد هستی که اتفاقا باید به خودت بگويم زهی خیال باطل.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها