یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


‌«خرامین» سربلند و سزاوار انتخابات؛ آخرین شمعی که در تاریکی روشنی‌بخش است

خرامین را جدی بگیریم یا نه؛ فرقی نمی کند چرا که امروز او به مثابه آخرین شمعی است که در دل تاریکی همچنان روشنایی بخش است.

‌«خرامین» سربلند و سزاوار  انتخابات؛ آخرین شمعی که در تاریکی روشنی‌بخش است

اَفتونیوز| کافی است به شعارهای انتخاباتی برخی کاندیداها گوش دهیم، هنر همگی در طرح مشکلات است اما برای برون‌رفت از این شرایط برنامه‌ای ندارند و کمیت‌شان می‌لنگد.

برای هر انسانی، روزهای خوب و بد زشت و زیبا همیشه وجود دارد اما مهم آن است که حتی در شرایط سخت قاعده‌مند و در حد و حدود جایگاه‌اش رفتار کند.

متاسفانه طرح برخی مسائل یا گاف‌های برخی کاندیداها چنان منزجر کننده است که هر مخاطبی را به فکر فرو می‌برد، در واقع این روزها  کاندیداهای مطرح به جای طرح مساله و پاسخگویی به چالش‌های مهم استان یا سعی بر مچ‌گیری از همدیگر دارند یا اینکه بجای عملکرد، روی  قضاوت‌های شخصی که از رقبا دارند تاکید می‌کنند.

در روزهایی که صحبت‌های دم‌دستی و پوپولیسی تعدادی از کاندیداهای انتخابات گوش عالم و آدم را پر کرده است،  «شیرعلی خرامین» سیاست‌مدار درد آشنای استان به طرح مباحث جدیدی می‌پردازد.

خرامین که با روزومه چندین سال ریاست دانشگاه، فعالیت در مرکز بهداشت و سالها تدریس و پژوهش در حوزه‌های فردی و اجتماعی وارد صحنه شده از ابتدا راه خود را از دیگران جدا کرد و در پلتفرمی علمی حرکت می‌کند.

در این میان دو چالش پیش روی خرامین است، اشتراک سبد رای منطقه‌ای با روشنفکر نماینده کنونی بویراحمد و نکته بعد   هم‌پوشانی جریانی با منتظریان، اما هیچ کدام باعث نشد وی دست از تلاش بکشد، ناامید نشد، حرکت کرد، از  بی‌اعتنایی شورای ائتلاف و اصول‌گرایان پرمدعا  نیز حتی شکوه نکرد، چرا که به فراست می‌داند در این میدان امثال او همواره در ابتدای راه تنهایند.

در زمانه تندروی و کج‌اخلاقی، حضور «خرامین» تعدیل‌گر انتخابات است، در شرایطی که مرزهای چپ و راست و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب فرو ریخته و رقبای جریانی دیروز، اتحادهای نامیمون انتخاباتی بسته‌اند اما یک نفر در میان همه بر پایه چهارچوب خود استوار ایستاده است.

شیرعلی خرامین را باید  کاندیدای نجیب انتخابات نامید، در شرایطی که نشست‌های انتخاباتی جنبه شوآف و نمایش به خود گرفته است و کاندیداها یا صحبت‌ها را  از روی دست هم کپی می‌کنند یا با نیش و کنایه همدیگر را مورد خطاب قرار می‌دهند، اما خرامین بی‌اعتنا به همه این هیاهوها میدان خود را طراحی کرده است.

او امروز وارد عرصه شده تا به همه ما گوشزد کند، کاندیدای انتخابات خانه به خانه رفتن و از این فاتحه‌خوانی به آن مراسم رفتن نیست، دال مرکزی گفتمان او آسیب‌های اجتماعی و مسائل نوجوان و جوانان است و امروز او اینجاست، تا با ما در این خصوص به گفت و گو بنشیند.

خرامین را جدی بگیریم یا نه؛ فرقی نمی‌کند چرا که امروز او به مثابه آخرین شمعی است که در دل تاریکی همچنان روشنایی‌بخش است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 میرزا 1402/11/12 21:38:52

    الحق که کاندیدی نجیب هست افسوس که جامعه ما گوهرشناس نیست

    پاسخ
  • 2 صداقت 1402/11/7 22:30:22

    خرامین معیار درستی و نادرستی و حق وناحق امروز انتخابات بویراحمد است. اکثر مردم تمایل دارند در زمین برنده بازی کنند. مانند کسانی که در لشکر یزید مقابل حسین ایستادند. برای اینها فقط برنده بودن مهم است تا از سفره پیروز بهره مند شوند یا از لحاظ روحی خود را ارضا کنند که جزو برنده ها هستند. اما انها که حق را می فهمند و انتخاب نیز می کنند تن به این بازی نمی دهند و همیشه هم اینگونه افراد اندک بوده اند. کسانی که درست را فارغ از نتیجه و منافع احتمالی انتخاب می کنند. امروز هم خرامین بی شک برترین گزینه است و اختلاف دانش و صداقت و شایستگی های علمی او با دیگر رقبا از زمین تا آسمان است. اما دل بستن به طایفه بازی، قدرت طلبی، مراکز ثروت و قدرت و گروه و باند و ... باعث می شود برغم اعتراف به شایستگی خرامین، کتار او نایستند! اشکال از او نیست. عیب ماست و تاوانش را هم هر روز می دهیم.

    پاسخ
    • 2 - 1 میرزا پاسخ به : صداقت 1402/11/12 21:43:5

      با نظر شما کاملا موافقم علت عدم پیشرفت ما هم گرویدن به طایفه گرایی و سفلی و علیاست دنبال شناخت و درک واقعیت موضوع نیستیم خرامین نخبه ای علمی ، متخصص در علم پزشکی خطیبی توانمند ، دارای دیدی وسیع در جامعه شناسی

سایر اخبار
برگزدیدها