یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مطلب اَفتونیوز

روز گذشته مطلبی با عنوان " واقعیات آماری تلخ از وضعیت اسفناک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد " در این پایگاه خبری منتشر شد که واکنش مسولان رده بالای آموزش و پرورش استان را در پی داشت.

پاسخ آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مطلب اَفتونیوز

اَفتونیوز|  روز گذشته مطلبی با عنوان " واقعیات آماری تلخ از وضعیت اسفناک آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد " در این پایگاه خبری منتشر شد که واکنش مسولان رده بالای آموزش و پرورش استان را در پی داشت.

محمد جمالی آرند، معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز، آمار و ارقام منتشره در افتونیوز قابل بحث است.

وی خاطر نشان کرد، مقایسه نمرات آزمون های امسال با سنوات گذشته قیاس مع الفارق است چرا که نوع سوالات، نحوه تصحیح و نحوه اجرای امتحان به طور کلی با سال‌های پیشین متفاوت بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت، سوالات بصورت مفهومی طراحی شده بودند که و تصحیح اوراق امتحانی نیز خارج از استان انجام گرفته بود که همین موضوع موجب ریزش نمرات در کل کشور شده است.

جمالی آرند در ادامه اظهار داشت، در سنوات گذشته استان ما آخرین استان در بحث نتیجه امتحانات بود اما رتبه کنونی ما کمی ارتقا یافته و از ۳۲ استان به رتبه ۲۷ رسیده ایم.

این مدیر آموزشی در ادامه تاکید کرد، نتایج امتحانات بصورت فرآیندی است و مربوط به دوره خاص مدیریتی نیست کما اینکه با وجود اینکه  رتبه کنکور در حوزه وظایف  آموزش و پرورش  نیست اما رتبه کنکور استان نسبت به گذشته ۲ رده ارتقا یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد،  استان ما رتبه سوم رشته فنی و حرفه ای را کسب کرده و همچنین با رشد ۷ درصدی دانش آموزان به رشته ریاضی گرایش پیدا کرده اند.

جمالی آرند در پایان افزود، برای موفقیت هر دانش آموز در امتحانات سه رکن اساسی دانش آموز، معلم و والدین اثرگذاری بیشتری دارند و از  حیث واحد سازمانی کم کاری خاصی نداشته ایم.

فرشید کرمی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز اظهار کرد،

در پاسخ به بند ۱۵ خبر جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ آن سایت(اَفتونیوز) به اطلاع مخاطبین رسانده می‌شود که نه تنها اعتبار برگشت نخورده بلکه با توکل بر خداوند متعال و تلاش و توانمندی همکاران در یک سال اخیر تحول بزرگی در بحث عمرانی، زیرساخت‌ ها و فضاهای ورزشی آموزش و پرورش استان انجام گرفته به طوری که در عرض فقط یک ماه ۱۲ چمن مصنوعی تکمیل و راه اندازی گردیده و در طول یک سال با اجرای طرح شهید سلیمانی سرانه ورزشی از حدود ۳۲۰۰۰ متر مربع به حدود ۱۱۱۰۰۰ متر مربع رسیده است و انشاءالله این نهضت ادامه خواهد داشت.

سید ولی موسوی مدیر روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به خبر مذکور طی گفت و گویی با خبرنگار اَفتونیوز  گفت، با توجه به اینکه بر اساس مفاد دستورالعملهای صادره از سازمان اداری و استخدامی کشور تاکنون سهمیه عشایر در سه شهرستان و منطقه گچساران دنا و مارگون پیش بینی گردیده بود و بوم به صورت نقطه ای در سایر شهرستانها و مناطق استان علی الخصوص شهر یاسوج ( به عنوان مرکز استان وجود نداشت و مشمول نمیگردید اما به جهت رعایت عدالت در توزیع سهمیه های استخدامی مکاتباتی با حوزه وزارت کشور استانداری استان مبنی بر پیش بینی سهمیه استخدامی به صورت نقطه ای در مناطق عشایری انجام و به وزارت آموزش و پرورش منعکس گردید چون امکان حذف و ایجاد نقطه بوم توسط وزارت آموزش و پرورش مقدور نمی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد،  هرگونه تغییر صرفاً با نظر وزارت کشور در استانها امکان پذیر میباشد ضمناً حسب پیگیریهای لازم سهمیه های تخصیصی استخدامی در بوم عشایر در مقایسه با سنوات گذشته تفاوت بسیار چشمگیری داشته است.

وی در پایان تصریح کرد: روح حاکم بر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روح خدمت و تلاش برای شکستن طلسم عقب ماندگی‌های گذشته است .

تحول در آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز شده  و دستاوردهای آموزش و پرورش استان  در شاخص‌های مختلف  به مناسبت  ایام الله  دهه مبارک فجر جهت تنویر افکار عمومی  بزودی منتشر خواهد شد .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 فرهنگی 1402/12/23 5:46:38

    این درصد قبولی استان ربطی به افت نداره ،همکاران قبلا درهمین گچساران نمره الکی میدادن ،الان فهمیدن بدون سواد میان پایه بالاتر و خودمون اذیت میکنن ،باوجود اصراربعضی مدیران ،معلم ها اکثرا سعی میکنن نمره مفت به دانش اموز ندن که عادت کنه ،و بعدش سال بعدش بیاد تا نه درس گوش میده ونه چیزی حالیشه

    پاسخ
  • 2 محمد 1402/11/8 23:5:22

    اغاسید ولی مگه تو خودت در گذشته مدیر مدرسه نبودی خدایا از این موجود دوپا اخه بشر کی بود که اینهمه تعریف زارع پور ومعاون اموزش متوسطه می داد واقعا احسن الخالقین هم تورا افریده هم نقطه مقابل تو را

    پاسخ
  • 3 پیرمردی کهن سال 1402/11/8 17:26:38

    ...... بر مسند .......... بر مسند بی هنر و بی ......... ها بر صندلی های اداره کل، زمینی سوخته تهی از استعداد ، حتی توانایی حرف زدن هم ندارن نه قلمی نه سخنی نه کارنامه ای فقط خرابی و سیاهی دلشان برای بچه های خودشان هم نمی سوزد و بر سیاهه ی سیاهی یشان میدمند.

    پاسخ
  • 4 فرهنگی 1402/11/7 23:6:4

    برای آموزش و پرورش استان متاسفم با این پاسخ ضعیف و آبکی ، چقدر این ها ضعیف و ناتوان در پاسخ آن مطلب مهم و قدرتمند باید به حال آموزش و پرورش گریه کنیم با این آ م های بی سواد قانع نشدیم و مردودی دیگر و شماها فقط ستاد انتخاباتی خوبی دارید

    پاسخ
  • 5 مهم نیست 1402/11/7 20:52:46

    اخ و بخت جواب دادن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها