یادداشت
گفتگو و گزارش

تراژدی پل چهارم بشار/ بعد از ۹ سال همچنان نیمه تمام!

پل چهارم بشار یاسوج به عنوان مهمترین پروژه عمران شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت نزدیک به ۹ سال هنوز نیمه‌تمام مانده است.

تراژدی پل چهارم بشار/ بعد از ۹ سال همچنان نیمه تمام!

اَفتونیوز| پل چهارم بشار به عنوان مهمترین پروژه عمران شهری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ با حضور محمدباقر نوبخت معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با هدف روان‌سازی ترافیک و یک اقدام کاربردی برای کنترل این پدیده نوظهور در شهر نسبتاً کم‌جمعیت یاسوج کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت بیش از ۹ سال همچنان نیمه تمام مانده است.

وعده‌های مسئولان برای تکمیل، افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه از سال ۹۸ آغاز شده و هر چند ماهی یک بار مسئولان و متولیان امر از تسریع در روند اجرایی این پروژه و قیچی‌شدن روبان قرمز افتتاح خبر می‌دهند، ولی این خبرها هرگز جامه عمل نپوشاند.

کیوان آشنا با اشاره به اینکه پروژه پل چهارم بشار هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت تأمین اعتبار این پروژه در مدت زمان ۳ ماه کاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و واقعیت امر هم اکنون مشکل اعتباری دارد.

وی خاطرنشان کرد: پل سوم بشار در سال ۹۴ با قراداد اولیه ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شد که کار بر اساس قرارداد و نقشه‌های ارائه شده تمام و برای تکمیل در آبان ماه ۹۸ و آذرماه ۹۹ دو قرارداد دیگر به ترتیب به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با همان پیمانکار اولیه منعقد شد.

شهردار یاسوج مطالبات پیمانکار را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در مجموع با مطالبات پیمانکار ۲۵ میلیارد تومان دیگر باید اعتبار به این پروژه تزریق شود.

وی اضافه کرد: در اعتبارات عمرانی امسال استان ۸ میلیارد تومان برای پروژه پل چهارم بشار پیش‌بینی شده که تاکنون ریالی تخصیص نیافته است و البته همکاری حوزه معاونت عمرانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل پروژه ستودنی است و امیدوارم پیگیری‌ آنان برای تامین اعتبار مورد نیاز منتج به نتیجه شود.

پیمانکار پروژه پل چهارم بشار نیز می‌گوید: مهمترین مشکل پیش روی پروژه کمبود اعتبار بوده و ناگفته نماند در سال گذشته ریالی از اعتبارات عمرانی برای این پروژه پیش‌بینی نشد، زیرا دولت در سال ۱۴۰۱ معتقد بود که شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی بوده و نباید از اعتبارات عمرانی کشور بودجه دریافت کنند. این این مشکل در سال ۱۴۰۲ رفع شد و ۸ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه در کمترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تسنیم



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 یزدگرد 1402/11/12 18:24:21

    یاسوج که نماینده نداره یکی مث تاجگردون ایخاس ... فعلا بیراحمد سرگردونه وگرنه بایست یه محور جدید در وسط دشت سررود بسمت تنگ کناره بازگشایی و احداث میشد مهم ترین بی صحابی این بود در طول سالهای احداث ازادراه شیراز اصفهان مسیر 40کیلومتری یاسوج تا الان هم ساخته شده بود راه اهن هم پیش کش جنابان نمایندگان و استاندارررررررررر

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها