یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت مخاطبان؛


کمپین درخواست شفاف سازی مدارک دانشگاهی نماینده بویراحمد

براستی چرا این مدرک ارایه نمی شود و اگر احیانا چنین مدرکی وجود ندارد و یا مشکلی وجود دارد چرا چیزی به مردم گفته نمی شود و مردم نامحرم فرض می شوند.

کمپین درخواست شفاف سازی مدارک دانشگاهی نماینده بویراحمد

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان: در سامانه مجلس مدرک مهدی  روشنفکر دکتری تاریخ ایران درج شده است.

اما چه قبل از  اعلام  تایید صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  و چه بعد از آن، ابهامات و صحبت های زیادی حول اصالت مدارک دانشگاهی و تحصیلی مهدی روشنفکر وجود داشته و دارد و در حالی که نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مورد مسائل جزئی با عصبانیت و طلبکارانه موضع گرفته اما تا کنون در این موضوع مهم هیچ گونه روشنگری  نکرده است. این بی توجهی به مطالبه عمومی و تقاضای رسانه ها بر میزان ابهام در زمینه مدارک تحصیلی روشنفکر افزوده است. بخصوص آنکه مهدی روشنفکر و اطرافیانش در تبلیغات انتخاباتی و نیز مراوداتش بر عنوان دکتری تاکید مداومی دارد و یکی از دلایل رای آوری او در انتخابات پیشین همین عنوان بوده است.‌

بدیهی است حق طبیعی مردم  و رسانه هاست که نسبت به رفع ابهام و تردیدات آنها در هر زمینه ای از سوی کارگزاران و بویژه نماینده مجلس اقدام لازم صورت گیرد . نماینده هیچ موضوع شخصی و مخفی در مقابل موکلین خود ندارد و اتفاقا مدرک تحصیلی که از شروط اساسی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی است و بویژه وقتی به عنوان یک مطالبه مطرح شود باید پاسخ داده شود.

همان طور که در ابتدای مطلب آمده است مدرک مهدی روشنفکر طبق آنچه در سامانه مجلس قید شده است  دکتری تاریخ است .  سوال این است اگر مدرک وی دکتری تاریخ می باشد که باید موجود باشد و قابل ارائه در عرصه عمومی. حال مردم و رسانه ها مطالبه شفافیت در این زمینه را دارند،  چرا که آنها به مهدی روشنفکر دارای دکتری تاریخ ایران رای داده اند و شفافیت حداقل حقوق آنها در مقابل مسئولین می باشد .

 ولی براستی چرا  این مدرک ارایه نمی شود و اگر احیانا چنین مدرکی وجود ندارد و یا مشکلی وجود دارد چرا چیزی به مردم گفته نمی شود و مردم نامحرم فرض می شوند.

نکته جالب این که بخش زیادی از نمایندگان مجلس فعلی و بویژه  مهدی روشنفکر  در کوران تبلیغات انتخابات شعار  انتخاباتی خود را شفافیت اعلام کردند و قرار بود در اولین اقدام در مجلس چنین موضوعی را به قانون تبدیل نمایند ولی در عمل هیچ اتفاقی نه تنها نیفتاد که حالا در ابتدایی ترین موضوعات شاهد مخفی کاری و کتمان واقعیت هستیم .

 امیدی به روشنفکر و روشنگری در این زمینه وجود ندارد که اگر غیر از این بود اساساچنین ابهام و تشکیکی در افکار عمومی شکل نمی گرفت که امروز باید صحبت آن پیش آید. بنابراین از خود مردم و رسانه ها انتظار می روند در این موضوع پیگیر و مطالبه گر باقی بمانند و فارغ از هر اتفاقی در فرآیند انتخابات از پیگیری این موضوع حتی در قالب یک کمپین مجازی کوتاهی نورزند.

مدرک نماینده کاملا به مردم مربوط می باشد و رفع ابهامات یک ضرورت است . هم اینک با توجه به ایجاد شائبه در افکار عمومی در رابطه با مدرک مهدی روشنفکر و برخی اتفاقات مربوط به این مدرک در فرآیند بررسی صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان و وعده هایی که برای رفع این مشکل پیش آمده است لازم است همه مسئولین مربوطه و شخص نماینده در این زمینه ورود نمایند و اگر غیر از این است رسما و با ادله و سند به صحبت ها و ابهامات مردم پاسخ دهند چرا که سلامت نماینده بویژه در مورد تحصیلات شرط ساده و اولیه در مسیر نمایندگی مردم است و نماینده بی مدرک و یا دارای مشکل مدرک اولا صلاحیت نمایندگی ندارد و در ثانی مرتکب جرم های بزرگتری همچون فریب مردم، تقلب، عدم صداقت و ... شده است.

اتفاقی که قبلا در مورد برخی وزرا در ایران پیش آمد و سبب حذف آنها از عرصه سیاست شد.

اتفاقی که در برخی کشورهای خارجی نیز رخ داد و باعث خارج شدن جاعلان و دروغ گویان از عرصه نمایندگی، مدیریت و سیاست شد.

اکنون مهدی روشنفکر با انتشار مدارک فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود شفاف  سازی نمایند که مدارک خود را از کدام دانشگاه و با چه رتبه و نمراتی اخذ نموده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 بهورز 1402/12/17 8:39:16

    خوراک عده ای شده این حرف و حدیث ها

    پاسخ
  • 2 یاس 1402/11/11 17:25:21

    کسی که چنین ادبیاتی دارد واضح هست که مدرک اونم از دانشگاه معتبر ندارد.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/11/11 17:13:6

    واقعا معلومه که روشنفکر یک آدم بیسواده چرا مدرکش نشان نمیده به مردم

    پاسخ
  • 4 دسترنج 1402/11/11 13:20:53

    خدا خیر ندهد کسانی را که به خاطر منافعشان از بین این همه نخبه در ایل بزرگ تامرادی روشنفکر را به ما چپاندند مقدم تنها نخبه ایست که می تواند آبروی تامرادی و علیا و سفلی را حفظ کند

    پاسخ
    • 4 - 1 موسی معارفی پور پاسخ به : دسترنج 1402/11/12 4:28:36

      مخاطب عزیز که اسم خودتان را دسترنج گذاشتید( ۱) :لطفا به اسم کسی دیگر مطالبی نزنید و به دنبال تفرقه نباشید (۲) لطفا اگر وجدان داری و خودت خدا را مبپرستی این چنین بی محابا و بدون از وجدان بیدار به دکترروشنفکر و ایل تامرادی و نخبگان و بزرگان این ایل و خصوصا ۷۰ هزار هوادار ایشان توهین نکنید. (۳) شما اگر وجدان داشتید بخاطر کینه و حسادت خودتان و دشمنی که به ایل تامرادی دارین به دروغ با اسمی از اهالی این ایل بزرگ و به دنبال تفرقه بین دو برادر بین دو نخبه سیاسی بین دو هم استانی نبودین و به دنبال رقابتی سالم و به دور از حاشیه بودین. (۴) حاضر هستم به درگاه خداوند سبحان قسم جلاله بر زبان بیاورم که شما مطمعن هستم نه از ایل تامرادی هستی و نه فامیلی دسترنج داری و نه اصلا به دکترروشنفکر رای داده ای و قسم یاد کنم که تو صددرصد یا طرفدار بهرامی هستی و یا طرفدار منتظریان ، وگرنه هیچ شخصی از ایل تامرادی اینچنین به ایل خودش و به نخبگان خودش و به برادران خودش توهین نمیکنه. سایت افتونیوز اگر امکانش هست و یکطرفه به جاده نزده ای و اگر فقط تخریبگر ندای وحدت نیستی پس مطلب این حقیر را برای این مخاطب دروغین و دیگر مخاطبان شما در نظرهایتان ارسال کنید. در آخر مطلبم به شما دروغگویان سیاست و منفعت طلبانی که به اسم دین بر علیه دین شده این و دیگر رقبای ندای وحدت هم که خواهرش دست بقران در خانه های مردم قسم میدهد به برادرم رای دهید و ۱۶سال هست اومده و التماس هایشان برای رای از مردم و در دیگر محافل خانگی خودشان میگویند که در روز آخر با پول همشونو میخریم و فکر میکنین با پول میشود عزت دست آورد یا شرافت مردم را خرید. و دیگر رقیب ندای وحدت هم با ادعای دینداری به دنبال کارشکنی برای مخالفانشان در ادارات هستند و ... و باز در آخر مطلبم این را بگویم که عزت دست خداست و ذلت هم دست خداست. خداوند و مردم اگر صلاح بدانند مجدد با این استقبال های مردمی که از دکترروشنفکر شده مجدد به بهارستان با اختلاف بالاتر از دوره گذشته نسبت به نفر دوم به بهارستان خواهد رفت. بدرود و لبیک یا مهدی

    • 4 - 2 قانون پاسخ به : دسترنج 1402/11/11 19:6:58

      مگه نماینده باید مجری خواسته های طایفه وایل وفامیلهای خودش باشه نماینده منتخب درهر حوزه ، نماینده ی استان و کشورش می باشد ، اگه سواد نداری یاد بگیر ، نمایندگان مجلس در طرح وتصویب قوانین ولوایح بصورت جمعی وگروهی برای تمام ملت وکشور تصمیم می گیرند

    • 4 - 3 بلهزار پاسخ به : دسترنج 1402/11/11 16:4:3

      اگر دو دستشو قطع کنی حاضر نیست در یک‌مساله شفاف سازی کند. کار روشنفکر فقط ......است و .... مرگ بر منافق.

    • 4 - 4 پاتاوه پاسخ به : دسترنج 1402/11/11 16:2:35

      اشتباه از خودمان‌بود. بقرآن‌روشنفکر تامرادی را برای همیشه سوزاند

سایر اخبار
برگزدیدها