یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشتی در بررسی نشست مادوان؛


«روشنفکر، نماینده محرومان و کوخ نشینان» شعاری تاریخ مصرف گذشته!

شعار روشنفکر نماینده محرومان بیشتر مربوط به دوره های گذشته و زمانی است که او نماینده بی قدرتان جامعه بود. این مظلوم نمایی‌ها مربوط به زمانی بود آنها هندوانه سربسته بودند و قدرتی نداشتند اما امروز حلقه نزدیک به روشنفکر با ۲۰۰۰ مدیر و معاون استانی و شهرستانی سهم اصلی قدرت در استان را در دست دارد و بیش از دیگران پشت نام دین، شهدا و نام انقلاب پنهان می‌شوید.

«روشنفکر، نماینده محرومان و کوخ نشینان» شعاری تاریخ مصرف گذشته!

اَفتونیوز| دیروز در حین و بعد از همایش روشنفکر در مادوان  تیم رسانه و اتاق فکر او  در تحلیل کمی و کیفی اجتماع حامیان خود در مادوان  تیترهایی حاوی روشنفک ( نماینده مظلومان، نابرخورداران و طبقات محروم ) در فضای رسانه ای انعکاس دادند.

تیم روشنفکر، رقبای خود را کانون‌های قدرت و ثروت نامیدند! و خود را قشر مظلوم معرفی کرده‌اند.

 سیاست مداران هر گاه خود را نماینده مردم و محرومان معرفی می کنند، اینجا نقطه ابتدایی پوپولیسم است،  پوپولیسم نیز با هدف فریب توده ها و  افراد عامی جامعه صورت می گیرد، در واقع در پوپولیسم و مردم گرایی افراطی صحبت بر سر آن است که تاکنون حقوق طبیعی و اولیه این مردم تاکنون استیفا نشده و ما قصد داریم آن حقوق را احیا کنیم اما در واقعا اهداف چیز دیگری به جز پله کردن مردم برای اهداف خود نیست.

شعار روشنفکر نماینده محرومان بیشتر مربوط به دوره های گذشته و زمانی است که او نماینده بی قدرتان جامعه بود.

این مظلوم نمایی‌ها مربوط به زمانی بود آنها هندوانه سربسته بودند و قدرتی نداشتند اما  امروز حلقه نزدیک به روشنفکر با ۲۰۰۰ مدیر  و معاون استانی، شهرستانی  و کارشناسان مسول، سهم اصلی قدرت در استان را در دست دارد و بیش از دیگران پشت نام دین، شهدا و نام انقلاب پنهان می‌شوند.

مگر همین  چند روز پیش مکرر در جریان عدم احراز محمد بهرامی، جهت خودنمایی  مدعی نبودید محمد بهرامی به کانون‌های  قدرت در استان و پایتخت وصل نیست  و به همین دلیل مهدی روشنفکر چون به کانون قدرت و ثروت وصل است، بنابراین  تمام قد دنبال گرفتن تایید صلاحیت محمد بهرامی‌ست!

در واقع  در تمامی دستگاه ها و سازمان ها قدرت به صورت کامل در اختیار تیم روشنفکر است به بدترین شکل ممکن با مخالفان برخورد میکنند، یعنی ابزار را برای کنار گذاشتن افراد استفاده میکنند! اکنون باید پرسید، شما کانون قدرت و ثروت هستید یا دیگران؟

جریان مهدی روشنفکر بارها اعتراف کرده به کانون ثروت و قدرت وصل است به عنوان مثال، در  دیدار نادر منتظریان با رئیس جمهور  آنها اعلام کردند به او  اجازه دیدار با رییس جمهور داده نشد و   نادر منتطریان را فاقد ارتباط با کانون ‌های قدرت و ثروت در سطح استانی و ملی دانستند اما بارها در موقعیت های مختلف عنوان کردند، مهدی روشنفکر به تمام کانون‌های قدرت و ثروت در استان و کشور دسترسی و نفوذ دارد.

 اینک،  مهدی روشنفکر قدرت اول و تنها قدرت سیاسی و اقتصادی و مهمترین و تنهاترین  کانون قدرت و ثروت در بویراحمد است، حال چرا با  نزدیک شدن  انتخابات دیگران را کانون قدرت و ثروت میدانید و فیگور مظلوم‌نمایی  برمی دارند، خود از عجایب روزگار است.

چگونه مهدی روشنفکر و اتاق فکر وی تا دو ماه پیش مدعی بودند  تمام مدیران شهرستانی و  استانی دست نشانده آنهاست   و تمام اشراف اصول گرایی به روشنفکر پیویستند.

روشنفکر در سه سال و نیم اخیر در حمایت از کانون های ثروت کوتاهی نکرده، کافی است نگاهی به سیاهه استخدام و جذب برخی نیروها در ادارات و اسم فامیل مدیران نظری بیاندازیم متوجه خواهیم شد، برخی خانواده های متنفذ نیز از مواهب حمایت او برخوردار بوده و هستند

امروز آنها   بالاترین نفوذ را در ‌کانون‌های قدرت و ثروت کشوری دارند اما اکنون در زمان انتخابات مجدد مهدی روشنفکر خود را کوخ نشین معرفی میکند و رقبای را کانون ثروت و قدرت و کاخ نشین معرفی میکنند؟

در پایان باید گفت، انتخابات تمام می شود اما برخی تناقضات برای همیشه برای نماینده و هواداران اش لاینحل باقی خواهد ماند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 19 نظر

  • 1 دنا 1402/11/15 19:51:33

    پوپولیسمی به تمام معنا گذراندن تمام اوقات در استان و تهران جهت انتصاب حامیان و چینشی تا حتی معلمین مدارس و عدم پیگیری امور زیر بنایی و توسعه ای خیانت است به حوزه انتخابی ما از لوداب محروم گرفته تا یاسوج مرکز.

    پاسخ
    • 1 - 1 حسن پاسخ به : دنا 1402/11/28 21:7:57

      روشنفکر: زاییده دهدشت است بزرگ شده دهدشت است درس خوانده در دهدشت است کارکرده در دهدشت است عضو شورای دهدشت بوده است نانوایی اش در دهدشت بوده است آش فروشی اش در دهدشت بوده است شناسنامه اش در دهدشت صادر شده است بوش و دیش وککاش و دییش دهدشت است زادگاه و خواستگاهش دهدشت است /// برادر مظلوم و باوقاااار تشریف ببر دهدشت. انتظار دارید چنین شخصی در عمل برای بویراحمد کار کند. حاشا و کلا به پیغمبر با عقل جور در نمیاد

  • 2 دنا 1402/11/14 22:0:7

    او اکنون هندوانه سربسته قبل نیست کال و نارس بودن او اکنون برای عموم عیان شده است و ریزش آرای اش سندی خواهد گشت بر ناکارآمدی هایش.

    پاسخ
  • 3 منصف 1402/11/13 0:4:18

    به آقای روشنفکر وآقای دلشاد بفرمایید چرا در روز تجمع ، فرهنگیان طرفدار کلاسهای درس را تعطیل کردند. چرا درگروههای فرهنگیان یک روز قبل به اجبار فرهنگیان را به این همایش دعوت می کردند که اگر نباشید غیبت می خورید. آقای دلشاد و دردمند بی درد چه بر سر آموزش وپرورش این استان وشهرستان آورده است؟ اصلا بهش بگید چرا مجلس نیستید؟ البته بودن یا نبودن ایشان دردی دوا نمی کند

    پاسخ
  • 4 حقگو 1402/11/12 20:51:56

    واقعا با چ رویی چنین شعاری سر دادی خاموش فکر کدام خدمت.خوش خواب مدرسه ی موشها

    پاسخ
  • 5 مدافع ارزشهای انقلاب 1402/11/12 20:43:22

    باسلام هرچه مهدی روشنفکر را بیشتر تخریب کنید سبد رای بیشری را بدست خواهدآورد باپوپو لیسم موپولیسم ننولیسم جلوی اقتدار مردم را نخواهید گرفت

    پاسخ
  • 6 کی سجاد ایل 1402/11/12 20:38:48

    دکتر مهدی روشنفکر خیلی شخصیت محترمی است این وتهمتها بهش نمی چسبد برو ،طورت،را جای دیگه پهن کن در رودخانه کاسب نیستی شما حیله گر فریب کار هستین که میخواهید بدون مدرک کسی را به دروغ گویی متهم کنید

    پاسخ
  • 7 یزدگرد 1402/11/12 18:6:39

    درود ناتوانی و برخورد ناسیونالیستی ... ، بویراحمد رو برای همیشه دچار چالشی کرد که تا سالهای سال تبعاتش ادامه دار خواهد بود خصوصا در اموزش و پرورش ...

    پاسخ
  • 8 یوسف 1402/11/12 17:15:55

    واقعا دیدن اون همه جمعیت که اقیانوس انسان بود چشم بصیرت می خواد.بر خلاف دیگر کاندیداها که تعداد ماشینهایی همراهشون میرن بیشتر از ادمهای اونجاس دیروز بالای نود درصد جمعیت از خود طایفه و ساکن همونجا بودن. واقعا رسانه باید در انعکاس اخبار و حتی نظرات بیطرف باشه.

    پاسخ
  • 9 یزدان پناه 1402/11/12 16:16:44

    تمام ادارات واموزش وپرورش به دلیل قوم گرایی نماینده سابق به گند کشیده شده ...لبیک یا حسین ✌️✌️✌️

    پاسخ
  • 10 حقیقت 1402/11/12 16:15:16

    تنها کسی که می‌تونه وارد مجلس بشه ومردم را ازاین بحران وفلاکت نجات بده کسی نیست جز حاج نادر منتطریان

    پاسخ
  • 11 بویراحمد 1402/11/12 15:53:34

    نویسنده خودش خبر میزنه خودش اظهارنظر میکنه پیامای بقیه را حذف میکنه انشاالله شفای عاجل

    پاسخ
  • 12 جلیل 1402/11/12 15:51:53

    نویسنده خودش مینویسه خودش اظهارنظر میکنه و پیام های بقیه را منتشر نمیکنه

    پاسخ
  • 13 🙏 1402/11/12 15:40:41

    مردم استان در خیلی از مناطق واقعا از نظر اقتصادی شرایط خیلی بدی دارند و واقعا خیلی از ما به اصطلاح کوخ نشین بودیم و هستیم و با این شعار هم رای همین مردم ب سبد نماینده فعلی رفت. جناب دکتر روشنفکر نماینده مردم بویراحمد فرصت این را داشت ک کوخ ها را تبدیل به کاخ کند. ولی این فرصت را از دست داد.فرصتی برای آزمون دوباره ایشان نیست ک انتخاب شود. ۱. برای توازن قدرتم ک شده باید کسی انتخاب شود ک با دکتر تاجگردون بتواند برابری کند. ۲. بحث اصلاح طلب و اصولگرا بودن فک کنم دیگه بار معنی قدیم را ندارد. یعنی در کل غلط است حداقل در این استان. پس لطفاً با خط کش قدیمی نمایندگان را اندازه گیری نکنید.طرف اصلاح طلب بوده و هست ولی الان تشخیص داده ک با آقای حاج منتظریان باشه چون ایشان را برتر و بهتر از کاندیدهای میبینه که برچسب اصلاح طلبی را دارند. ۳.کسی ک نماینده مردم شود باید در انتخاب مدیران در آینده؛ مرز بندی کردن چپ و راستی، طایفه گرای و فلان کس بهم رای داده یا نه را نداشته باشد. این یعنی پیشرفت بویراحمد. ۴. سخنرانی و مطالبی ک از کاندیداها و اتاق فکر آنها در رسانه‌ها پخش میشود نشان دهنده رفتار آنها پسا انتخابات است.

    پاسخ
  • 14 دنا 1402/11/12 14:11:36

    ایشان تظلم خواهی فریبکار است که از ده انار بلند شد و در دهدشت با همین موج سواری فریبکارا نه تا شورای شهر دهدشت به پیش تاخت و اکنون با ایجاد دیوار فریب بی اعتمادی و شعار کذایی تظلم خواهی از بویراحمد به اصطلاح " سفلی " و ایجاد مرزبندی کاذب " سفلی و علیا " در حال تاخت بر گرده مردم است ، که انشاالله بهمت مردم فهیم سفلی و علیا یعنی بویراحمد واحد بزودی به کله برزمین سخت خواهد افتاد تا بداند اینجا بویراحمد است و ده انار دهدشت جای دیگریست

    پاسخ
    • 14 - 1 رضا پاسخ به : دنا 1402/11/15 19:0:56

      ادم بدبخت شعار ما ندای وحدت بوده و هست و ما امدیم ان گسلها و تقسیمات شیطانی که ایجاد کردید را از بین بردیم و تلاش می کنیم همه بویراحمد متحد و همدل شوند چون هدف همه ما عدالت و پیشرفت است.ما از قوم گرایی و تفرقه بیزاریم..بویراحمد باهم متحد و سرافراز و سربلند است زنده باد ندای وحدت

    • 14 - 2 قلمراد پاسخ به : دنا 1402/11/12 18:21:39

      خیلی میسوزی زنگ بزن آتش نشانی

  • 15 معلم فرهنگی 1402/11/12 13:32:32

    دوران مظلوم‌نمایی تمام شده است. الان‌جناب نماینده باید توضیح دهد که چه کاری برای مردم انجام داده است. روشنفکر باید توضیح دهد که چه بر سر آموزش و پرورش آورده است و چرا؟ روشنفکر باید توضیح دهد که چه بر سر اعتماد مردم آورده است؟ وهزاران سوال دیگر

    پاسخ
  • 16 محمدی 1402/11/12 12:36:2

    شعارشان کاملا تناقض دارد.مردم به خوبی قضاوت خواهند کرد.‌کانون قدرت وثروت دربین نامزدهای فعلی کسی نیست جزخاموش فکر.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها