یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش می دهد:


انتخابات مجلس؛ وضعیت استثنایی اصلاح‌طلبان استان

فرصت امروز از آن‌جهت برای اصلاح طلبان تاریخی است که بعد از سال ۱۳۷۸در بویراحمد کاندیدای با تابلوی اصلاح طلبی پیروز نشده و در کهگیلویه از دوره سوم که بهرام تاجگردون نماینده مشترک گچساران و کهگیلویه بود نیز تا کنون اصلاح طلبی نتوانسته نماینده مردم باشد و این یک فرصت تاریخی و استثنایی برای اصلاح‌طلبان استان است.

انتخابات مجلس؛  وضعیت  استثنایی اصلاح‌طلبان استان

اَفتونیوز| انتخابات امسال از هر جهت برای اصلاح طلبان استان شرایط استثنایی و ویژه ای دارد چرا که از یک طرف  در زمانه بی رمقی از انتخابات بسر می‌برند و از طرف دیگر برای اولین بار سه کاندید اصلاح طلب از هر سه حوزه تایید صلاحیت شده است.

غلامرضا تاج گردون مرد بی رقیب و یکه تاز انتخابات در گچساران و باشت است و سایر رقبا در حاشیه کامبک او به صحنه انتخابات قرار دارند.

بهرامی نیز بعد از خروج یک هفته ای مجدد از شورای نگهبان تایید صلاحیت گرفت و از شرایط مناسبی برخورد دار است.

سید محمد موحد، علی محمد بزرگواری، رضا دهبانی پور، آیت الله سعادتیان و علی مژدهی پور و احتمالا عدل هاشمی پور.

در هیچ دوره ای از انتخابات شهرستان کهگیلویه تا این اندازه شاهد رقابت چهره های شاخص نبوده ایم و همین موضوع نیز انتخابات امسال را تا اندازه زیادی دشوار و پیش بینی ناپذیر کرده است.

 

رضا دهبانی پور تنها بازمانده نسل نوستالوژیک اصلاح طلبان در کهگیلویه است، در انتخابات های پیشین همواره چالش میان حامیان و هواداران مرحوم سید قادر لاهوتی وجود داشت و جو جامعه را درگیر خود می کرد، منازعه ای که هیچ دستاورد و آورده ای برای چهار شهرستان نداشت و در نهایت در آتش این اختلافات و ستیزه ها بود که موحد بهره کافی را میبرد.

اما فضای جامعه امروز و جریان های سیاسی تا اندازه ای با شرایط پیشین فاصله گرفته است.

اصلاح طلبان از مرکز تا تمامی  تا شهرستان های کوچک صحبت از عدم حضور جدی در صحنه انتخابات می کنند.

روز گذشته جبهه اصلاحات کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه ای عنوان کرد قصد حمایت از کاندیدی را ندارد اما با این وجود تا حدود زیادی شرایط ناقض بیانیه اصلاح طلبان است، چرا که امروز بخش زیادی از اصلاح طلبان در قالب نیرو های دسته چندم در کنار سایر کاندیدا قرار گرفته اند، اصلاح طلبانی که سالهاست دیگر گروه ها و جریان ها از آن ها کولی می گیرند.

در گچساران و باشت همه شرایط به سود تاج گردون سپری می شود، بهرامی نیز در شرایط مطلوب رقابتی تنگاتنگ با روشنفکر و منتظریان دارد و برخی کارشناسان شانس پیروزی برای وی را محتمل تر میدانند.

اکنون با توجه به جلسات اخیر دهبانی با اصلاح طلبان  در لیکک، دیشموک، چرام، لنده  و سایر شهرستان ها انتظار می‌رود این جریان سیاسی تا روز انتخابات شرایط مناسبی را تجربه کنند.

خوب یا بد زشت یا زیبا این روزها اصلاح طلبان به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول  نسبت به  صندوق رأی و نتیجه آن بی تفاوت اند  اما دسته دوم افرادی اند که همچنان قصد رای دادن دارند، خطاب به دسته اول باید گفت، همان گونه که در نظر گرفتن سطوح جریانی ملي دارای اهمیت است، نباید نسبت به شرایط محلی و بومی بی تفاوت بود، ما در شهرستانی زندگی می کنیم که نمایندگانی در نهایت ضعف این شهرستان چهارگانه و مردم آن را در حاشیه قرار داده اند و نیاز است در این سطح کنشگری داشت.

اما به آن دسته از اصلاح طلبانی که قصد رای دادن دارند اما  بنا به هر معذوریت شخصی و جمعی امروزه در خفا و آشکار در اردوگاه  رقبا به سر میبرند و برخی از این افراد در این روزها آخرین تاراج را بر حیثیت سیاسی  و جریانی خود  را میزنند. انتظار می‌رود این دسته از اصلاح طلبان،  حامی جریانی باشند که در آن  حیثیت و منزلت اجتماعی خود را در قالب آن بدست آورده اند و امروزه با آن شهره اند، اینک باید اصلاح طلبان کهگیلویه از خود بپرسند که چرا اصلاح طلب شدند و چگونه باید اصلاح طلب بمانند.

فرصت امروز از آن‌جهت برای اصلاح طلبان  تاریخی  است  که بعد از سال ۱۳۷۸در بویراحمد کاندیدای با تابلوی اصلاح طلبی پیروز نشده و در کهگیلویه از دوره سوم که بهرام تاجگردون نماینده مشترک گچساران و کهگیلویه بود نیز تا کنون اصلاح طلبی نتوانسته نماینده مردم باشد و این یک فرصت تاریخی و استثنایی برای اصلاح‌طلبان استان است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کم اقبال 1402/12/24 20:38:10

    کاش کهگیلویه هم یه نفر اصلاح طلب قبول میشد البته اینی که قبول شده الان معلوم نیست چه حزبی است چرامردم کهگیلویه بدانتخاب میکنند

    پاسخ
  • 2 Mehrdad 1402/11/12 17:54:18

    تنش بین حامیان لاهوتی ?🙄😳 متاسفانه تمام بدبختی های اصلاح طلبان کهگیلویه زیر سر محمود منطقیان بوده و هست.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها