یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


در کمدی سیاه انتخابات استان؛ سهم «دهبانی» و «خرامین» کجاست؟

در شرایطی که ابر کاندیدای انتخابات از طریق هزینه های فراوان تبلیغاتی به صحنه آمده و برخی از طبقات اجتماعی مانند کارگران، زنان، معلولان، ورزشکاران و حتی روستاییان با وعده‌های توخالی و بی معنا به سمت خود می کشاند، حضور چهره های دانشگاهی مانند خرامین و دهبانی می‌تواند فضا را از ابتذال به سمت عقلانیت و واقع تگری سوق دهد اما باید پرسید در این کمدی سیاه انتخابات سهم دهبانی و خرامین کجاست؟

در کمدی سیاه انتخابات استان؛  سهم  «دهبانی» و «خرامین» کجاست؟

اَفتونیوز| همواره گفته می شود که چرا دانشگاهیان به مسائل سیاسی و اجتماعی ورود پیدا نمی کنند یا  فرسنگ ها فاصله  میان دانشگاه با سایر نهاد های سیاسی و اجتماعی اجتماعی وجود دارد.

یا گروهی همواره از عدم مشارکت دانشگاهیان در آموز مختلف گلایه مند هستند.

در روزهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد دو چهره دانشگاهی ( رضا دهبانی و شیرعلی خرامین) در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در فضای پوپولیستی حاکم فعالیت دارند، این دو چهره اگرچه از نظر سیاسی در یک کاسه قرار نمی گیرند اما خواستگاه هر دو دانشگاه ست.

در شرایطی که کاندیدا به ظاهر در فضایی فراجناحی اما در واقع قومیتی و هر هری مذهب فعالیت می کنند و برای جمع آوری آرا به هیچ اصل سیاسی و جریانی پایبند نیستد، فضا را به سمت سوی ابتذال مطلق برده اند، حضور دو چهره دانشگاهی که پیش از این در سمت ریاست دانشگاه و مدیرکل یک سازمان فرهنگی فعالیت داشته می تواند فَضا را کمی از  گفتمان غالب( قوم گرایی و پوپولیسم) خارج کند.

بدون تردید چنانچه دانشگاه ها و استادان رشته های مختلف در رشته های مختلف نقش آفرینی داشته باشند، فضا برای پوپولیسم و عوام فریبی حاکم بر فضای موجود بسته می شود،  به نظر میرسد، مهمترین رسالت و ماموریت چهره های علمی و دانشگاهی مانند دهبانی و خرامین، روشنگری، هدایت و راهبری جامعه از طریق  گفتمان سازی و تبیین و تنویر افکار عمومی است.

در شرایطی که اَبرکاندیدای انتخابات از طریق هزینه های فراوان تبلیغاتی به صحنه آمده و  برخی از طبقات اجتماعی مانند کارگران، زنان، معلولان، ورزشکاران و حتی روستاییان با  وعده‌های توخالی و بی معنا به سمت خود می کشاند، حضور چهره های دانشگاهی مانند خرامین و دهبانی می‌تواند فضا را از ابتذال به سمت عقلانیت و  واقع نگری سوق دهد، اما باید پرسید در این کمدی سیاه انتخابات سهم دهبانی و خرامین کجاست؟



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها