یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ویژه اَفتونیوز؛


«صفدر پناهی» مدیر حوزه‌های علمیه استان؛ از هفت دولت آزاد یا مدیری بالاتر از قانون؟!

قانونی یا غیرقانونی بودن حضور همزمان پناهی در شورای وحدت اصول‌گرایان و مدیریت حوزه‌های علمیه استان را به شعور و وجدان مخاطبان واگذار می‌کنیم اما مسئله جایی جالب‌تر می‌شود که نشست گفت و گو با نامزدهای اصولگرای کهگیلویه در محل و ساختمان حوزه‌های علمیه کهگیلویه برگزار می‌شود و وی عملا در فرآیند انتخابات دخالت می کند.

«صفدر پناهی» مدیر حوزه‌های علمیه استان؛ از هفت دولت آزاد یا مدیری بالاتر از قانون؟!

اَفتونیوز| در حالی که بارها و بارها صحبت از عدم دخالت مسئولین و مدیران در انتخابات مجلس شورای اسلامی می شود اما این روزها به بصورت گسترده شاهد فعالیت یک روحانی اثرگذار و با جایگاه مهم در فرآیند انتخابات هستیم.

حجت الاسلام صفدر پناهی مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد این روزها درگیر انتخاب خروجی یک جریان سیاسی در همه‌ی حوزه‌های انتخاباتی استان است.

نکته جالب ماجرا اینجاست، این روحانی مطرح پیش از این در منصب مهم دیگری مانند رئیس

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فعالیت داشت و از یک مرجعیت در بین روحانیون برخوردار است.

قانونی یا غیرقانونی بودن حضور همزمان پناهی در شورای وحدت اصول‌گرایان و مدیریت حوزه‌های علمیه استان را به شعور و وجدان مخاطبان واگذار می‌کنیم اما مسئله جایی جالب‌تر می‌شود که نشست گفت و گو با نامزدهای اصولگرای کهگیلویه در محل و ساختمان حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود!

مطابق با نص صریح قانون اساسی نهادهای مذهبی مانند حوزه‌های علمیه ضمن تشویق و مشارکت در انتخابات نباید در قالب جریان‌های سیاسی فعالیت داشته باشند و بی‌طرفی این نهاد را حفظ نمایند.

هر چند آقای پناهی در دورانی که مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان را عهده‌دار بود بی‌توجه به منع قانونی، ستار هدایت خواه کاندیدای اصولگرایان بویراحمد را برای ثبت‌نام در فرمانداری بویراحمد مشایعت و همراهی کرد.(عکس)

حساسیت این موضوع تا آنجاست که ستار هدایت خواه با اهداف سیاسی یا هر چیز دیگری، از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استعفا داد.

اکنون که جریان سیاسی اصلاح‌طلب به صورت جریانی از حضور هدفمند در انتخابات انصراف داده از چهره‌های مطرحی مانند حاج آقا پناهی انتظار می‌رود حداقل حفظ ظاهر کرده و با داشتن مناصب مهمی در فرآیند انتخابات مداخله نکنند تا مردم نسبت به مدیران و همچنین سازکار انتخابات بدبین نشوند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها