یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های جنجالی مژدهی در سوق؛


۴۵ سال است به دنبال تغییر هستیم و هر دفعه ناامید می شویم/ نماینده بمن رشدی نداده که وامدار او باشم/ شما سابقه رد صلاحیت داری، می‌دانم چگونه تایید صلاحیت گرفتی!

علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمعی از طایفه تاملکی شهر سوق پس از سلام و ادای احترام به حاضرین اظهار داشت: سوق منطقه‌ای است که مرز جغرافیایی دو ایل طیبی و بویراحمد بود ولی این مرز یک مرز طبیعی است اما امروز چیزی در قاموس کهگیلویه بزرگ با نام طیبی و بهمئی و بویراحمد نیست و همه و همه شامل ثلاث و بویراحمد و چرام یک نگاه و یک مسیر دارند .

۴۵ سال است به دنبال تغییر هستیم و هر دفعه ناامید می شویم/ نماینده بمن رشدی نداده که وامدار او باشم/ شما سابقه رد صلاحیت داری، می‌دانم چگونه تایید صلاحیت گرفتی!

اَفتونیوز|  علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمعی از طایفه تاملکی شهر سوق پس از سلام و ادای احترام به حاضرین اظهار داشت: سوق منطقه‌ای است که مرز جغرافیایی دو ایل طیبی و بویراحمد بود ولی این مرز یک مرز طبیعی است اما امروز چیزی   در قاموس کهگیلویه بزرگ با نام طیبی و بهمئی و بویراحمد نیست و همه  و همه شامل ثلاث و بویراحمد و چرام یک نگاه و یک مسیر دارند .

علی مژدهی افزود :قریب به ۴۵ سال است که‌ ما در صددیم تحول و تغییری در منطقه‌مان انجام شود هر دوره به امید دوره دیگر طی میشد.

وی با اشاره به بداخلاقی‌های فضای مجازی عنوان کرد :هر چند بداخلاقی‌هایی در عرصه سیاسی وجود داشت اما هیچ‌گاه مثل این دوره عده‌ای از حضور من برآشفته نشدند از لحظه‌ای که بنده ثبت نام کردم چون نگاه آن تشکیلات بر این بود که محل ورود آن‌ها یک نگاهی است که وارد لانه زنبور شدند برای آن‌ها سخت گران بود و حتی در فضای مجازی بداخلاقی‌های متعددی انجام دادند ولی من از باب نزاکت و ادب سعی کردم سکوت کنم ولی این‌ها دست بردار نبودند و نیستند تا اینکه من از طریق دوستانم در سطح ۴ شهرستان مورد بازخواست گرفتم که آقای مژدهی چه ریگی در کفش داری که جواب این اراجیف را نمی‌دهی؟! گفتم به موقع پاسخ خواهم داد.

 

وی تاکید کرد: امروز میخواهم مختصری را عرض کنم و به آقایان بفهمانم که مواظب خود باشید و الا در باتلاقی فرود خواهید کرد که در آن غرق خواهید شد.

مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به شایعاتی که در سطح جامعه است خاطرنشان کرد : از ابتدا گفتند مژدهی کاندید در سایه است سایه چه کسی؟! یک ابر سیاهی که سایه‌ای در آن وجود ندارد؟! ابر ظلمتی که هیچ گاه بارانی که بتواند دشت‌های این سرزمین را سیراب کند در آن وجود نداشته و ندارد.

مژدهی در سایه قرار بگیرد در سایه کی و چه؟! مژدهی سایه‌اش چنان بلند است و مناعت طبع دارد که خیلی‌ها باید در زیر سایه‌اش قرار بگیرند‌.

وی خاطرنشان کرد :در جامعه مطرح میکنند چه کسی به این آقای مژدهی رشد داده و به وی موقعیت داده است؟!

مژدهی با اشاره به دعوت دیگران به مناظره عنوان کرد: مردم کهگیلویه بزرگ من عزیزانی که این حرف‌هایی بیهوده را میزنند به مناظره دعوت میکنم اگر جرئت و شهامت دارند جلو بیایند تا ببینیم کی برای کی کار کرده و  چه کسی دیگری را رشد داده است؟

وی افزود: یک عده قلیل که خود را بر جامعه کثیر غلبه دادند می گویند اما باید بدانند دیگر تمام شد آن سبو بشکست و آن کاسه بریخت .

این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدمت عزیزان عرض میکنم مسئولیت‌های من را همه میدانید همان آقایانی که این ادعا را دارند خوش بود گر محک تجربه به میان آید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

وی ادامخ داد : چه دارند ؟! با کدام مدرک؟!تحصیلات خود را ارائه دهند.مژدهی هم تحصیلات خود را ارائه میدهد.

مژدهی با اشاره به قصد اش جهت روشنگری عنوان کرد: من اینجا میخواهم یک روشنگری کنم و این بماند در تمام فضای مجازی هم اعلام کنید چون من دروغ‌گویی در ذاتم نیست من دادستان نورآباد ممسنی بودم، من بعد از ۶ماه دادستان ممسنی شدم.

وی ادامه داد: بعد از آن می خواستند ابلاغ ریاست دادگستری کازرون را برای من صادر کنند یک روزی شیراز بودم هنگام برگشت قصد داشتم در منطقه خومه‌زار استراحت کردم یک عده‌ای تشریف داشتند آقای نماینده هم همراه آنان است و این اولین ملاقات ما بود.

وی ضمن تاکید بر اینکه در زمان تحصیل اش ارتباطی با نمایندگان نداشته عنوان کرد : من ۴ سالی که در دانشکده قضائی درس خواندم والله روی هیچ نماینده ای را ندیدم و می گفتم نیازی به نماینده ندارم.

وی با اشاره به زمانی که دادستان ممسنی بود تصریح کرد :ممسنی یک نماینده به نام اله‌یاری داشت چندین بار از من درخواست داشت فلانی چه سر و ستیزی دارید شما یک آدم یک دنده و لجی هستید چرا با فلانی همراهی نمی کنید؟گفتم دلیلی نمی بینم!

وی افزود: من شخصیت و جایگاه خود را چنان بالا می بینم که نیاز ندارم که بخواهم با کسی در ارتباط باشم‌.

وی عنوان کرد :پیشنهاد ریاست دادگستری کازرون به من داده شد اما دادگستری گچساران بعد از رفتن ریاست قبلی بدون رئیس دادگستری بود به من پیشنهاد داده شد اگر ممکن است اینجا منطقه خود شما است لطف کنید اینجا را بپذیرید من گفتم نمی خواهم منطقه خودمان باشم کازرون هم شهرستانش مهم‌تر و بهتر است و هم گچساران چون بومی نزدیک این منطقه هستم کار کردن سخت است خدا رحمت کند مرحوم نبی‌زاده ایشون و دیگران گچساران را پذیرفتم.

در زمانی که این سمت را پذیرفتم هیچ قاضی بومی در استان نبود.

وی تاکید کرد: دلیل عدم پذیرش اولیه من این بود که فردا می خواهد نسخه‌هایی برای من بیاید و بگویند این حق دارد و دیگری حق ندارد.همینجا هم این شهادت را بدهم که آن بنده خدا نماینده گفت من دنیای خود را برای آخرت کسی خراب کنم شما هر نامه‌ای آمد پاره‌اش کنید و به دیوار بزنید .

وی ادامه داد :بعد از ۴ سال که در اینجا بودم در جشنواره شهید رجایی مدیر نمونه شدم و تندیس از رئیس قوه قضائیه گرفتم .

وی با اشاره به زمانی که ریاست تعزیرات دادگستری استان را پذیرفت گفت: رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد به من پینشهاد دادند.این را می گویم چون گفته‌اند مژدهی را دیگران رشد داده اند اگر می خواستند رشد دهند چرا به خودشان رشد نداده‌اند.

فردی از سمنان می خواست برای ریاست دادگستری استان بیاید مرحوم آیت‌الله ملک حسینی و اقای نبی زاده و اقای نماینده گفتند حالا که اینطور است چرا آقای مژدهی خودش رئیس دادگستری نشود.

وی افزود :آقای نماینده هر کاری کرد نشد آیت الله ملک حسینی زنگ زد به اقای رئیسی در آن زمان اگر درست به یاد داشته باشم معاون اول قوه‌قضائیه بود و باعث شد که من رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد شوم

مژدهی تاکید کرد :والله العظیم بعد از آن هیچ نماینده‌ای کوچک ترین اطلاعی از مسئولیت‌های مژدهی نداشت حتی من وقتی که رئیس تعزیرات حکومتی کشور و معاون وزیر شدم یه عزیزی زنگ زد گفت فلانی چرا به ما نگفتی  کنار شما پیگیری کنیم ؟گفتم نیازی نداشتم .

وی عنوان کرد :پس عزیزان این را خدمت شما عرض میکنم چون در فضای مجازی مرتب می گویند که اقای مژدهی را دیگران رشد دادند من از شما می پرسم در حال حاضر بیشترین نقد به آقایان این است که در سطح کشور کادرسازی نکردید چرا اگر توانایی رشد افراد را داشتید  ۵ نفر دیگر شبیه مژدهی اگر راست می گویید بیاورید .

وی ادامه داد:مسیری که آقایان تعیین کردند و بخواهند ادامه دهند و مژدهی را کوچک جلوه دهند بدانند خدای مژدهی خیلی بزرگ است .

وی خاطرنشان کرد :آمدند فضایی را ایجاد کردند مژدهی رد صلاحیت شده من خنده‌ام گرفت اقایانی که خود سابقه رد صلاحیت دارند و من میدانم چگونه تاییدی خود را گرفتند آن ها به دنبال من می گفتند رد صلاحیت شده‌ام.

مژدهی با اعلام اینکه تا آخر در صحنه خواهد ماند تاکید کرد :الان هم دارند میگویند مژدهی تا آخر نمی‌ماند امروز این موارد را اینجا گفتم که این ها از شگردهای متعددی استفاده می کنند شما باید مواظب باشید من اگر خودم و خانمم تنها باشیم تا پایان انتخابات هستم .

وی ادامه داد :بنابراین بزرگواران اینقدر در این کهگیلویه بداخلاقی وجود دارد که اگر خدای ناکرده فردا کاندیدای شما برنده نشد دیگه نمی توانید اداره‌ها بروید می گویند سراغ کاندید خود بروید فرزندان شما برای اشتغال نمی توانند کاری کنند همه را رجوع می دهند به همین‌هایی که ۴۰ سال است که دستشان در جیب دولت است و مسئولین را انتخاب می کنند که نمونه آن را چند روز پیش دیدید در آن همایشی که آقایان راه‌اندازی کردند و عشایر را تحت عنوان دهه فجر آوردند .

وی عنوان کرد: من نمی‌دانم این جریان نمایندگی چیست که طرف به روستا میرود سنگ به وی می اندازند اما بیخیال نمی‌شود چه لذتی دارد؟

برای خدمت و رضای خداست؟!

وی خاطرنشان کرد :وقتی که‌ مردم می گویند نمی خواهند و یک عده خاص به عنوان لیدر می گویند می خواهیم و همان‌هایی که منافع و مطامع در اختیار آن هاست. در همین شهر سوق گفتم.

وی ادامه داد :خیلی ها در این انتخابات ها زحمت کشیدند امروز که ندای این عزیزان بلند است که هوایی تازه می خواهیم از تبعیض ناراحت هستند می بینند همسایه‌شان دوتا سه تا بچه آن‌ها سرکار رفته ولی بچه‌های آن‌ها بیکارند این تبعیض امان از مردم بریده .

وی عنوان کرد :باز هم تکرار؟یک گروهی در فضای مجازی برای خلاصی از تکرار در فضای مجازی ایجاد شد تعداد قریب به ۵۰۰۰ نفر اعلام کردند گفتند قصد عبور از تکرار داریم و جلسه‌ای گرفتند چون مردمی آگاه  که برای مشکلات جوانانشان دغدغه داشتند نشستند و آنچه از این گروه عبور از تکرار خارج شد خادم این عزیزان بود با اینکه من این عزیزان را کمتر می شناختم ولی اینقدر دغدغه داشتند که از لحاظ وابستگی ،قومی و نژادی با خیلی از کاندیداها ارتباط داشتند ولی گفتند دیگر بس است دیگر نمی تواینم به این شکل ادامه دهیم.

مژدهی با اشاره به فضای حاکم بر پتروشیمی عنوان کرد :یک پتروشیمی در شهرستان کهگیلویه شروع به کار کرد بعد از ده سال که بهترین زمین های این شهرستان به آن اختصاص داده شد حالا پتروشیمی شرکت سهامی خاص نه شرکت سهامی عام !

وی ادامه داد:یک اقایی در هلدینگ خلیج فارس در تهران اینجا را پتروشیمی سهامی خاص تبدیل کرده و خودش و افراد دیگری آن را ملک خود میدانند در حالی که پتروشیمی متعلق به مردم است و فرزندان همه باید از آن استفاده کنند اداره کاری هم در کنارش هست که برای افراد خاص من همینجا اعلام میکنم که این کارها و این اتفاق و اقدامات ره به جایی نخواهند برد چون خانه از پای بست ویران است .

وی بیان کرد:اینجا دشتهای زیادی دارد علی رغم اینکه تا نزدیکی این دشت‌ها آب فوران می کند متاسفانه همچنان باید با دعا و ثنا باشیم تا دشت های ما سیراب شود من به شما قول میدهم که قطع یقین بدانید اگر خداوند توفیق داد این دشت ها سیراب خواهد شد و این جوانان بیکار قطعا به کار مشغول خواهند شد و آن شرف و آبرو و حیثیت ما که در بهبهان مورد بی احترامی قرار گرفت ان‌شاءالله عزت پیدا خواهد کرد .

وی گفت:آقایان میدانند مژدهی استخوانی در گلو است و این مردان و جوانان و زنان راه خود را پیدا کردند دیگر برگشت محال است

ترسشان از این است که اگر مژدهی نماینده شد کاسه آنان شکسته می شود ولی نگاه من ملی است نگاه منطقه ای است نه نگاه فردی، موردی،مسکنی و شخصی است.

وی در پایان گفت:من میخواهم اگر خداوند توفیق داد و به مدد لطف و حمایت شما این مریضی که در وضعیت بدی قراد گرفته جراحی اساسی روی آن صورت بگیرد.

گزارش:مریم‌پارسا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 مهدوی 1402/11/19 9:12:54

    درود برشرفت جناب دکترمژدهی عزیزامیدواریم روزی برسدواین حساربشکند ومردم کهگیلویه بزرگ نفس راحتی بکشندازاین تفکرات غلط قومی وقبیله ای که امان مردم رابریده شما میدانید که این لیدرهایی که فقط به فکرخودشان هستند چه بلایی سرمردم تا الان اوردند خدانابودشان کند

    پاسخ
  • 2 رضا 1402/11/19 1:14:46

    جناب مژدهی فعلا دور ،دور شما نیست اما خیلی به کسی حمله نکن تا امید به آینده را از دست ندهی،

    پاسخ
  • 3 بویراحمد دهدشت 1402/11/18 23:44:44

    درود بر دکتر مژدهی پور....مدیر ملی ....اقای موحد همان اله یار داخته سواد ندارد فقط کینه ای است ک مردم وی را ب زباله دان تاریخ میندازند در 11 اسفند .....دکتر دوستت داریم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها