یادداشت
گفتگو و گزارش

رسوخ روانشناس معروف در میان روشنفکری‌ها / نگاهی به پایگاه رای خرامین

خرامین علاوه بر آرای جامعه علمی بویراحمد، دنا و مارگون، توانسته است بخش زیادی از جریان اصولگرایی و روشنفکری‌ها را با خود همراه کند.

رسوخ روانشناس معروف در میان روشنفکری‌ها / نگاهی به پایگاه رای خرامین

اَفتونیوز| رقابت‌های انتخاباتی بیش از هر زمان دیگری در کهگیلویه و بویراحمد داغ شده است. در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون، این رقابت‌ها شدت بیشتری به خود گرفته است. همزمان شاهد تغییراتی در مناسبات سیاسی نیز بوده‌ایم.

در حالی که در بویراحمد همواره شاهد برخی اسامی تکراری بوده‌ایم، اما این بار می‌بینیم پایگاه رأی شخصی در حال رشد است که چند ماه گذشته، منتقدان او را از حضور در رقابت‌ها منع می‌کردند.

آرای شیرعلی خرامین از چند جهت در حال رشد است. او یک شخصیت دانشگاهی است و جز او سایر رقبا همگی فاقد این ویژگی هستند. از این رو آن دسته از افرادی که به دنبال حل علمی مسائل بویراحمد هستند، به سوی خرامین گرایش پیدا کرده‌اند. بخش زیادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های بویراحمد، به سوی خرامین آمده‌اند.

اما یک نکته مهم پایگاه رأی خرامین در بین اصولگرایان و رسوخ به پایگاه روشنفکری‌هاست. خرامین از یک جهت، یکی از نیروهای ریشه‌دار در جریان اصولگرایی استان است. طی روزهای آینده رسما چهره های شاخصی به این جریان خواهند پیوست.

 با وجود این‌که از بین اصولگرایان افراد دیگری نیز نامزد انتخابات شده‌اند، اما شاهد افزایش پایگاه رأی خرامین هستیم. این در حالی است که مهدی روشنفکر روز به روز در حال دور شدن از جریان اصولگرایی است. او که خود را یک اصولگرا می‌دانست، پس از حضور در مجلس به تدریج از این جریان دور شد و راهی را رفت که نشان دهد مستقل است. راهی که بیش از استقلال سیاسی، رنگ و بوی طایفه‌ای داشت. بنابراین پایگاه رای روشنفکر محدود به علایق طایفه‌ای شد.

از سوی دیگر، خرامین و روشنفکر هر دو در یک حوزه قومی قرار دارند. اشتراکات طایفه‌ای آن‌ها در پایگاه رای، موجب شده بود چند ماه پیش برخی ادعا کنند بهتر است خرامین در رقابت‌های انتخاباتی حاضر نشود تا رأی روشنفکر کاهش نیابد. اما حالا با فعالیت‌های خرامین، شاهد این هستیم که رسوخ خرامین در پایگاه رای روشنفکر بسیار بیشتر از آن است که تصور می‌شد.

حالا دیگر خرامین علاوه بر آرای جامعه علمی بویراحمد، دنا و مارگون، توانسته است بخش زیادی از جریان اصولگرایی و روشنفکری‌ها را با خود همراه کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 مهدوی 1402/11/21 8:10:30

    آرای خرامین هیچ تاثیری بر آرای دیگر کاندیداها ندارد چون رای قابل توجهی ندارد

    پاسخ
  • 2 صادق 1402/11/21 8:9:9

    خرامین از طرفداران ندای وحدت نبود و هیچ حمایتی هم نکرد و طرفدار آقای منتظریان بود حالا هم اگر 2000 رای بیاورد از آرای آقای منتظریان است

    پاسخ
  • 3 نه ب ندا 1402/11/20 22:46:28

    کمر ندا شکست

    پاسخ
  • 4 بویراحمد 1402/11/20 12:4:11

    روشنفکر باختشه

    پاسخ
  • 5 دنا 1402/11/20 12:3:30

    کمرش اشکهسه فوج فوج تامرادی های باصداقت ازش جدا میشن و به منتظریان و خرامین می پیوندن.

    پاسخ
  • 6 ناشناس ۷ 1402/11/20 3:10:32

    خداروشکر که ندای وحدتی نبودن والا به علم، قدرت تفکر و تحلیل ایشون از شرایط جامعه شک میکردم. چطور میشود بگوییم دکتر خرامین نامزدی در تراز ملی و دارای توانایی بالایی در شناسایی مشکلات، تحلیل کننده قوی و برنامه ریزی ماهر هستن و از آن طرف ایشان را کسی بدانیم که نامزد ندای وحدت را فردی شایسته صندلی بهارستان بدانند‌؟؟؟

    پاسخ
  • 7 روانشناس 1402/11/20 0:17:51

    ایشان اصلا ندای وحدتی نبوده و رایی هم ندارد حداکثر بین ۶۰۰تا ۷۰۰رای این خط این نشون

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها