یادداشت
گفتگو و گزارش

بزرگواری نماد شجاعت و مناعت طبع

ايشان بعد از دوره ى هشت سالهء نمايندگى مجلس على رغم اينكه قدرت سياسى را در دست داشت با مناعت طبع پشت پا به قدرت زدن و در اين دوره با تحصيل و مطالعه ى بيشتر توانستند با اشراف و توانايى بيشترى در ميدان سياست حضور پيدا كنند و اين نكته خيلى مهم و اساسى كه اگر كسى بتواند در اوج قدرت از قدرت كناره گيرى كند يك مشخصه بارز و اساسى جهت سنج اش شخصيت فردا سياسى بوده و هست.

بزرگواری نماد شجاعت و مناعت طبع

اَفتونیوز|  ناصر اقبالي استاد دانشگاه، در یادداشتی نوشت: 

يكى از نظريات بسيار مهم و اساسى و قابل دفاع در عصر علمى نظريه ى تكامل هست؛ نظريه ى تكامل در مورد كل جهان هستى و كمترين و جزئى ترين عناصر جهان هستى صادق است، به اين معنى كه همه موجودات تكامل تدريجى دارند و از همه مهمتر انسان به عنوان اساسى ترين و زيباترين مخلوق الهى، يك پروسه ى تكامل تدريجى داشته است و همه ى انسان ها نيز در دوران زندگى دچار تكامل تدريجى به لحاظ معرفتى مى شوند.

شايد به همين دليل است كه در قرآن خداوند از طبقه ى "ابدال" ينى كسانى كه جوهر خودشان تبديل و عوض مى كنند خيلى توجه نموده و مورد تشويق قرار داده است.

با مطالعهء مجموعه  صحبت ها و سخنرانى هاى حاج اقا بزرگوارى بنده به اين نتيجه رسيدم كه سطح دانش، آگاهى معرفتى و اشراف به مسائل مهم سياسى و اقتصادى در ايشان فوق العاده مبرز و مشخص شده و با مساله يابي  و اخذ گزارش شناخت از منابع مختلف توانستند به درستي نقش نمايند گان را تبيين نمايند و به دلايل زير مى توانيم ايشان را اصلح بدانيم.

١_ ايشان بعد از دوره ى هشت سالهء نمايندگى مجلس على رغم اينكه قدرت سياسى را در دست داشت با مناعت طبع پشت پا به قدرت زدن و در اين دوره با تحصيل و مطالعه ى بيشتر توانستند با اشراف و توانايى بيشترى در ميدان سياست حضور پيدا كنند و اين نكته خيلى مهم و اساسى كه اگر كسى بتواند در اوج قدرت از قدرت كناره گيرى كند يك مشخصه بارز و اساسى جهت شنجش شخصيت افردا سياسى بوده و هست.

٢_  ايشان مردانه و شجاعانه از آقاى دكتر تاجگردون حمايت كردند و اين نشان مى دهد كه وجدان و شرافت انسانى خودش را فداى طبقه بندى حزبى و سياسى نمى كند.

٣_ بزرگوارى ساده زيست بوده و هست و دستش به فساد آلوده نشده است.

٤ _ بزرگوارى ، بزرگ منش و متواضع بوده و هست.

٥ _ كى از مهارت هاى اصلى مديريت كه همان مهارت مفهومى و ادراكى و قدرت بيان هست در ايشان كاملا مشهود بوده و هست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 مه یره 1402/12/2 13:33:49

    شجاعت کجای بزرگواری بود؟ چه کرد؟ طریقت جز از خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست

    پاسخ
    • 1 - 1 سراسیاب پاسخ به : مه یره 1402/12/2 21:6:52

      شجاعت،ولایتمداری،سیادت،توانمندی،سخن ورری،ایثارگری،مردم داری ازخصلتهای رزمنده حریم ولایت است،

  • 2 دهدشت 1402/11/26 23:9:16

    بزرگواری هم باعث رد صلاحیت عدل هاشمی پور وابی

    پاسخ
  • 3 دهدشت 1402/11/26 23:8:28

    بزرگواری آدم مجلس نیست او باید چماق به دست بگیرد

    پاسخ
    • 3 - 1 چرامی پاسخ به : دهدشت 1402/12/2 21:8:51

      گاهی باید باچماق منطق حقت رابگیری،می خواهد مسئولین بدانند که لرجماعت در دفاع از حق ووطن اغراق نمی کند وکنایه از لفظ قدرت است

  • 4 ناشناس 1402/11/26 23:2:30

    جون خوت غیر از خودش باعث رد صلاحیت عدل هاشمی شد

    پاسخ
  • 5 بهرامی 1402/11/24 15:28:51

    ایشان حالت منافقان دارد

    پاسخ
  • 6 سراج 1402/11/20 23:59:19

    پس این همه شعاری که برعلیه اصلاح طلبان درمجلس هشتم ونهم داد چه می شود مگه تاجگردون عضو اصلی آنها نبود اگه این حرف ها انتخاباتی نیست چرا با هم خطی ها یش قالیباف ، زاکانی ، ذالقدر ، رسایی ، ودر یک جمله گروه پایداری ونواصولگرایان برای دست کشیدن از طرح عدم اعتبار تاجگردون رایزنی نمی کرد اگه این حرف ها تبلیغات انتخاباتی نیست چرا برای تایید صلاحیت آقای سردار هاشمی پور با رفقایش در مرکز رایزنی نکرد ؟ نماینده باید کاربلد ، متخصص، دانشگاهی ، ودارای کارنامه درخشان در سازندگی کشور باشد .یاد فرمایشات حاج بهرام تاجگردون بخیر که فرمود مجلس جای قانون گذاری است نه جای آرپی جی زدن ودفن وکفن .مردم با آگاهی راه خودرا انتخاب کرده وادامه خواهند داد.

    پاسخ
    • 6 - 1 لنده پاسخ به : سراج 1402/12/2 21:11:51

      احسنت، درست،تاج اگر است می گفت تفکیک‌ قوارارعایت می کرد فرد مجلسی بایدحکیم باشد که انصاف ذایقه ایشان است

    • 6 - 2 علی پاسخ به : سراج 1402/11/25 15:58:34

      حاج آقا بزرگواری انسان خوش ذاتی هست و تا حالا برای رد صلاحیت هیچ کس اقدامی نکرده اند وتازه حالا هم طبق نوشته نویسنده این مقاله تکامل هم ّپیدا کرده اند

سایر اخبار
برگزدیدها