یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت مخاطب؛


وعده‌های فراموش‌شده: مروری بر عملکرد مهدی روشنفکر

عملکرد آقای روشنفکر در سه و سال و نیم گذشته، نشان دهنده عدم پایبندی ایشان به بسیاری از وعده های داده شده است. مردم حق دارند که از نماینده خود پاسخگویی و شفافیت را مطالبه کنند.

وعده‌های فراموش‌شده: مروری بر عملکرد مهدی روشنفکر

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان:  انتخابات اسفند ۹۸، بارقه امیدی در دل مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا روشن کرد. دکتر مهدی روشنفکر، با شعارهایی نظیر شفافیت، مبارزه با تبعیض، شایسته سالاری و حل آسیب های اجتماعی، توانست نظر مردم را به خود جلب کند و به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب شود. اما با نزدیک شدن به دوره نمایندگی ایشان، نوبت به ارزیابی عملکرد و تطبیق آن با وعده های داده شده می رسد.

وعده‌هایی در باد هوا:

شفافیت، یکی از کلیدی‌ترین شعارهای آقای روشنفکر بود. اما در عمل، شاهد عدم شفافیت در عملکرد ایشان بودیم. عدم برگزاری دیدار با دانشگاهیان و نخبگان برای پاسخگویی، عدم شفافیت در خصوص واکنش به حذف دکتر تاجگردون و یا طرح مسدودسازی شبکه های اجتماعی، تنها نمونه‌هایی از عدم پایبندی ایشان به این وعده هستند.

مبارزه با تبعیض، شعاری توخالی:

مبارزه با تبعیض، از دیگر وعده های مهم دکتر روشنفکر بود. اما شاهد افزایش تبعیض در ادارات و استخدام ها در دوران ایشان بودیم. بکارگیری نیروها به صورت تبعیض آمیز، نمونه‌ای بارز از این موضوع است.

شایسته سالاری، گمشده دوران روشنفکر:

دکتر روشنفکر وعده استفاده از افراد شایسته در سطوح مدیریتی را داده بود، اما شاهد انتصابات نا شایسته سالارانه در دوران ایشان بودیم. انتصاباتی که نه تنها کمکی به حل مشکلات مردم نکرد، بلکه بر نارضایتی عمومی نیز افزود.

آسیب های اجتماعی، زخم کهنه ای که عمیق تر شد

آقای روشنفکر وعده حل آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی را داده بود، اما شاهد افزایش این آسیب ها در دوران ایشان بودیم. افزایش آمار خودکشی، حتی خودکشی فرزند شهید، نشان از عمق فاجعه در این زمینه دارد.

سخنانی که در باد هوا رفت:

مروری بر سخنان آقای روشنفکر قبل از انتخابات، تناقض آشکار بین وعده ها و عملکرد ایشان را نشان می دهد. ایشان بارها از تبعیض، بی‌عدالتی و سوء مدیریت در استان انتقاد کرده بودند و وعده تغییر و تحول داده بودند. اما در عمل، شاهد تکرار همان رویه ها و حتی وخیم تر شدن اوضاع در برخی زمینه ها بودیم.

عملکرد آقای روشنفکر در سه و سال و نیم گذشته، نشان دهنده عدم پایبندی ایشان به بسیاری از وعده های داده شده است. مردم حق دارند که از نماینده خود پاسخگویی و شفافیت را مطالبه کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 دنا 1402/11/22 18:19:57

    روشنفکر سوم میشه ریزش آرای او بیش از ریزش برگهای خزونه

    پاسخ
  • 2 بویر 1402/11/22 18:18:55

    نه به ناتوانی نه به تبعیض نه به وعده ها نه به طایفه گری نه به انشقاق بویراحمد نه به حذف شایسته سالاری با نه به ندا نه به

    پاسخ
  • 3 مخاطب 1402/11/22 7:50:11

    و مردم نیز حق دارند از سایتها و کانالهای خبری قلم به مزدی که تهمت و توهین و دروغ سرلوحه ی کارشان است و رسالتشان فقط و فقط دشمنی با روشنفکر است ، متنفر باشند و اعتماد نکنند...!!!

    پاسخ
  • 4 حداد عادل 1402/11/21 22:42:57

    خودش میداند خدا هم میداند که که روشنفکر فقط فقط طائفه ای به مجلس راه یافت وگر نه ایشان مرد مجلس نبوده ونه هست فقط دیدیم درخواست بودجه برا سرویس دستشویی درخواستی ارائه نمو آن هم پت پت کردن

    پاسخ
  • 5 بویراحمد واحد 1402/11/21 11:4:13

    بی وجدان

    پاسخ
  • 6 علی سعیدی 1402/11/21 9:36:20

    متاسفانه آقای روشنفکر یکسری وعده هایی داد ولی بعد که رفت متوجه شد که نشدنی اند. جالیه که از تمام برنامه های زنده فراری است. باید ببینیم برای فرار از مناظرات چه ترفندی بکار میبره

    پاسخ
  • 7 مارگون 1402/11/21 8:59:30

    اتفاقا جدا شدن خواص بی خاصیت نشان از بازگشت قدرت به صاحبان واقعی آن دارد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها