یادداشت
گفتگو و گزارش

پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه کهگیلویه و بویراحمد به وزارت کشور ارسال شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه استان به وزارت کشور ارسال شده که تاکنون سه مورد مصوب و ابلاغ شده است.

پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه کهگیلویه و بویراحمد به وزارت کشور ارسال شد

روز دوشنبه استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی اظهار کرد: پیش از انقلاب سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و هشت بخش در استان وجود داشته است اما به برکت انقلاب اسلامی شهرستان ها به ۹مورد، بخش ها به ۲۲ بخش و شهرها به ۲۳ شهر ارتقا یافته اند.

وی افزود: پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه استان در دولت سیزدهم به وزارت کشور داده شد که سه شهر سپیدار، ممبی و سرآسیاب مصوب و ابلاغ شد و در مرحله انتخاب شهردار هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشنهاد سه شهرستان مطرح شده، تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده در وزارت کشور تصویب و کار در هیات دولت در حال انجام است و سال آینده شاهد ارتقای بخش‌های متعددی در استان خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پای بندی مردم به انقلاب از استان های امن کشور هستیم و اقدامات بسیار خوبی در حوزه امنیتی در سطح استان انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع وسعت، یک درصد ازمساحت ایران و حدود یک درصد از جمعیت کشور را دارد وبه طورمیانگین در هر کیلومترمربع آن ٤٢نفر زندگی می کند.

جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمـومی نفـوس و مـسکن آبانمـاه ۱۳۹۰، بـه تعـداد ۶۵۸ هزار و ۶۲۹ نفر بود. ۴۹.۹۷ درصد از این جمعیت را مردان و ۵۰.۰۳ درصد را زنان تشکیل می دهند.

این آمار در پنج سال گذشته افزایش یافته و براساس برخی گزارش ها به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است؛ ۵۲ درصد در نقاط شهری و ۴۸ درصد در نقاط روستایی (ساکن و غیر ساکن ) زندگی می کنند.

همه این آمارها نشان دهنده لزوم گرفتن تصمیم های راهبردی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است تا بتواند بخشی از شکاف ایجاد شده با سایر استان های کشور را پر کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 انتخابات 1402/11/23 17:59:31

    دم انتخابات🤣🤣😅🤣😅

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها