یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


بزرگواری و موحد؛ نبرد دارا و ندار در انتخابات کهگیلویه

در یک طرف، سید محمد موحد قرار دارد که با پشتوانه الیگارشهای محلی در صحنه است، در سوی دیگر فردی که به ساده زیستی شهرت دارد و از مال دنیا خانه ای داشت که آنرا هم فروخت و صرف امور خیریه کرد. در جبهه موحد، پیمانکاران ثروتمندی قرار دارند که ماشینهای لوکس سوار میشوند و زندگی اشرافی دارند و خانه ها و املاک لاکچری شان زبانزد خاص و عام است. سید محمد موحد، سالهاست که به نشست و برخواست با ثروتمندان مشغول است، در دیگر سوی اما سید علی محمد بزرگواری ساده زیست قرار دارد که بیشتر از هر چه چیز به صداقت مشهور است و زندگی اش به مردم عادی شبیه تر است.

بزرگواری و موحد؛ نبرد دارا و ندار در انتخابات کهگیلویه

اَفتونیوز| انتخابات در کهگیلویه روزبه روز به مراحل حساسش نزدیک تر می شود.

سالیان سال است که موحد با دو‌گانه سازیهای قومیتی و جغرافیائی، یک روند ناصوابی را در کهگیلویه بنا گذاشته اما به نظر میرسد با کنار رفتن عدل هاشمی پور، دوگانه ای انتخابات بین موحد و بزرگواری شکل بگیرد، دو گانه ای که میتوان آنرا تقابل  [ دارا و ندار ] نامید.

در یک طرف، سید محمد موحد قرار دارد که با پشتوانه الیگارشهای محلی در صحنه است، در سوی دیگر فردی که به ساده زیستی شهرت دارد و از مال دنیا خانه ای داشت که آنرا هم فروخت و صرف امور خیریه کرد. در جبهه موحد، پیمانکاران ثروتمندی قرار دارند که ماشینهای لوکس سوار میشوند و زندگی اشرافی دارند و خانه ها و املاک لاکچری شان زبانزد خاص و عام است. سید محمد موحد، سالهاست که به نشست و برخواست با ثروتمندان مشغول است و اطراف اش را ترکیبی از  اشراف محلی و پیمانکاران قدرتمند و نزدیکان خانوادگی اش تشکیل میدهند که دغدغه شان با مردم عادی متفاوت است و سفرهای آنچنانی میروند و ظاهری متفاوت دارند و لباسهای مارکدار و برندهای نامدار میپوشند، اما یک مرتبه و هر چهار سال یکبار در ایام انتخابات در شهر ظاهر میشوند و با ابزارهای مختلفی فضا را در دست میگیرند.

موحد حتی در زمان جنگ هم زندگی اش در پیوند با این آدمها بود و علیرغم داشتن توان جسمی، حتی یکروز هم به میدان دفاع مقدس گام نگذاشت.

در دیگر سوی اما سید علی محمد بزرگواری ساده زیست قرار دارد که بیشتر از هر چه چیز به صداقت مشهور است و زندگی اش به مردم عادی شبیه تر است، او در جبهه های مختلفی جنگید، از دفاع مقدس تا مبارزه با تکفیری ها در سوریه.

گرچه مواضع اصولگرایانه اش،دبر همگان آشکار است اما در اطراف اش میتوان افرادی از طیفهای مختلف سیاسی را دید. چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب و ارزشی...اما وجه اشتراک همه این آدمهای اطراف بزرگواری را میتوان در [نداری و تنگ دستی] خلاصه کرد.

صف بندی عجیبی است، در یک صف، موحد و اعوان و‌ انصار ثروتمند و‌ کم‌تعداد و در دیگر سوی، بزرگواری با یارانی البته پرشمار که طعم تلخ فقر و نداری را چشیده اند. البته این تقابل فقیر و غنی، عمری به درازای تاریخ دارد.قصد مقایسه وضعیت امروز با صدر اسلام را نداریم و این امر را صحیح هم نمیدانیم اما گویا تاریخ آن روزها در حال تکراری دوباره است. هر چند خداوند بزرگ، آینده را متعلق به همین قشر مستضعف دانسته است و بارها آنها را بر قدرتمندان چیره ساخته است، مثل پیروزی مستضعفان در خندق و بدر و جمل و... و بی شک وعده خدا تخلف ناپذیر است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 رویا 1402/12/7 1:2:30

    ..... موحد که از زمان ناصرالدین شاه تا الان در قدرت بود و هیچ کاری برای کهگیلویه نکرد فقط .. میگیره چندتا چندتا

    پاسخ
  • 2 میثم 1402/12/7 0:22:32

    هیچ کدام تخصص ندارند

    پاسخ
  • 3 فتحی 1402/11/26 16:40:34

    خجالت بکش با این متن جانبدارانه ات

    پاسخ
  • 4 ح د 1402/11/24 6:7:15

    جناب آقای آرام حداقلش انصاف داشته ویا وجدان داشته باش بخدا به کوری چشم تو و امثال جنابعالی موحدبرنده انتخابات هست ،اینجوری بااین چرندیات آدم تو زندگیش خیرنمی بینه برادر,حالا هرچه دوست داری زوربزن

    پاسخ
  • 5 پور رستم 1402/11/23 17:0:57

    درود بر شرف و قلمت درود بر بینش و نگاهت احسن بر خالقت گل گفتی

    پاسخ
  • 6 سیدمنصور هاشمی 1402/11/23 16:25:45

    وت معلومه که خیلی بی انصافی.ای قلمی که ای مطالبه نوشت وش معلومه که خدایه در نظر نگرو

    پاسخ
    • 6 - 1 پرستار پاسخ به : سیدمنصور هاشمی 1402/11/24 0:44:24

      خدا را اونی در نظر نگرفت که جوانان کهگلویه را با زد و بند با خوزستان و نابودی کشاورزی کهگلویه به خاک و خون کشید. خودکشی روزانه جوانان بیکار این شهر را چه کسی جز محمد موحد باید جوابگو باشد.

سایر اخبار
برگزدیدها