یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت مخاطبان؛


شایستگی‌های «علی مژدهی» علاج دردهای کهگیلویه

امروز دکتر علی مژدهی بعنوان معدود کهگیلویه و بویراحمدی است که توانست تا معاونت یکی از وزرا رشد کند، به پا خواسته تا قصه را جور دیگر برایمان بنویسد. او حقوق‌دان است، بواسطه سالها حضور در دستگاه قضا ارتباط نزدیکی با شخص رئیس جمهور دارد، مناسبات را اشراف کامل دارد، نیکونام و پاک‌دست است، برای مظلومیت این دیار کیسه‌ای ندوخته و اساسا نیازی به آن ندارد، سالها مسئولیت ملی داشته و تشنه جایگاه نیست.

شایستگی‌های «علی مژدهی» علاج دردهای کهگیلویه

اَفتونیوز| کهگیلویه بزرگ اسیر و درگیر درد ها و آمال بسیاری است، گستره فقر، عمق محرومیت، پروژه های راکد، آمار بالای بیکاری، فضای قومیت زده ادارات، تبعیض و شکاف طبقاتی بوجود آمده توسط شخص نماینده و اطرافیان اش …. همه در کنار هم سبب انباشتی از آسیب ها و مسائل شده است.

در این بین نقش نمایندگی مجلس بیشتر و مهم ترین اهرم را در عقب راندگی کهگیلویه داشته است، هر گاه صحبت از عقب راندگی می کنیم به آن معناست در کنار توسعه سایر شهرستان های اطراف کهگیلویه طی فرآیندی توسط یک اقلیت تمامیت خواه دچار عقب گرد سریع و مداوم شده است.

کهگیلویه ای که روزگاری تب و تاب جریان های سیاسی در آن چنان گرم بود که مطلقا کسی به قومیت و قوم گرایی نمی اندیشید، وگرنه چه لزومی داشت در آن سال‌ها، بهرام تاج گردون متولد باشت، مورد حمایت آنها قرار گیرد، به هر صورت بعدها، عده ای به با جان هم انداختن قومیت ها، توانستند از این نمد کلاهی برای خود ببافند، در ابتدا دوگانه کهگیلویه ای و باشتی زایده شد، بعدها، ثلاث و بویراحمد و اینک همچنان در حلقه تنگ تری(سادات و غیره سادات) این دوگانه انگاری ها  ادامه دارد.

امروز دکتر علی مژدهی بعنوان معدود کهگیلویه و بویراحمدی که توانست تا معاونت یکی از وزرا رشد کند، به پا خواسته تا قصه را جور دیگر برایمان بنویسد.

او حقوق دان است، بواسطه سالها حضور در دستگاه قضا ارتباط نزدیکی با شخص رئیس جمهور دارد، به مناسبات را اشراف کامل دارد، نیکو نام و پاک دست است، برای مظلومیت این دیار کیسه ای ندوخته و اساسا نیازی به آن ندارد، سالها مسولیت ملي داشته و تشنه جایگاه نیست.

نمایندگی مجلس باید علاوه بر سواد قدرت نفوذ نیز باشد، مشکلاتی که در حوزه کهگیلویه بزرگ هنوز ادامه دارند را باید ناشی از عدم تعامل و نفوذ در دولت دانست و این عدم تعامل و نفوذ زمینه چانه زنی برای جذب بودجه و قرار دادن طرح‌ها در لایحه بودجه توس نماینده صورت می گیرد، چیزی که حداقل  در این چهار سال اخیر پ، اتفاق نیفتاد.

نمونه اش، سفرهای ریاست جمهوری به استان، که در آن  شهرستان‌های ۴ گانه کهگیلویه بزرگ دیده نشدند و با وجود اینکه شعار این دولت محرومیت زدایی بوده و شهرستان‌های ۴ گانه بیشترین محرومیت را دارند اما به آنها هیچ گونه التفاتی نشد و این نشان از عدم نفوذ و تاثیرگذاری بر دولت دارد.

شخص رئیس جمهور  از بدنه قضائی است، خود وی  از این بدنه انتقال یافتند و اکثریت نیروهای این بدنه را با خود همراه کردند‌.

دکتر علی مژدهی نیز جز بدنه قضائی بوده و ۳۵ سال در این بدنه فعالیت داشته و قطعا دارای نفوذهای بیشماری در این دولت هست و ارتباط نزدیک مژدهی با بدنه قضائی انتقال یافته به دولت قطعا فرصتی استثنائی برای حوزه‌ شهرستان‌های ۴ گانه است و می تواند با قدرت چانه زنی و نفوذ آنچه در این برهه به علت نداشتن نفوذ در دولت انجام نشد را جبران کند.

در این دو سال ما در لایحه بودجه طرح جدیدی نداشتیم و این نشان از عدم تعامل با دولت است و این ضعف آسیب بسیاری برای این حوزه دارد.

در نتیجه، علی مژدهی را می‌توان جراح و علاج درد ها و آمال کنونی کهگیلویه دانست که می‌تواند با ریل گذاری و  تعامل موثر این مهم را تحقق بخشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ح د 1402/11/24 6:4:13

    بخدا مژدهی دو شاخ کلون هم جدانیکنه دلت خوشه ها

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها