یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


حضور جوانان در انتخابات، انتخاب کننده یا انتخاب شونده؟

نسل جدید استان کهگیلویه و بویراحمد آماده و پذیرای تحولات جدید است اما این مهم از طریق چهره های تکراری و همیشگی نمی‌تواند رقم بخورد و باید نقش جدیدی برای جوانان باز تعریف شود.

حضور جوانان در انتخابات، انتخاب کننده یا انتخاب شونده؟

اَفتونیوز| امین رایگان کاندیدای جوان حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در یادداشتی  نوشت:

کهگیلویه و بویراحمد از هر جهت  تشنه تغییر و تحولات است، چرخش معیوب نخبگان در این سالها صورت نگرفته و از قبل همین موضوع سیه توسعه استان به ویژه شهرستان کهگیلویه معیوب و معدوم مانده است.

این در حالی است که در شرایط کنونی جامعه ایران نیز  باعث شده تا قشر جوان و به خصوص دانشجویان وضعیت سختی به لحاظ اشتغال و سطح زندگی را تجربه کنند. اما این همه ماجرا نیست و در شرایط فعلی مشارکت در انتخابات هم یکی از مسایل مهم کشور است که جوانان باید نسبت به آن حساس باشند. به هر ترتیب حضور این قشر در انتخابات ۱۴۰۲ چه در جایگاه انتخاب کننده و چه انتخاب شونده می تواند مهم و ارزنده باشد.

طی سال‌های اخیر، در استان های همجوار بحث چرخش نخبگان بسیار جدی تر از گذشته مطرح شده است، در واقع گردش نخبگان از حوزه نظر به عمل رسیده و این موضوع نیز از  ضرورت های  امروز استان کهگیلویه و بویراحمد  است.

بدیهی است که یکی از مکانیسم هایی که چرخش نخبگان باید از طریق آن صورت بگیرد انتخابات است، این روزها در هر تریبونی  صحبت از ضرورت حضور جوانان در انتخابات می شود اما توضیح داده نمی شود که حضور جوانان در مقام انتخاب کننده صرف است یا باید نقشی انتخاب شونده گی نیز برای آنها تعریف کرد؟

نسل جدید استان کهگیلویه و بویراحمد  آماده و پذیرای تحولات جدید است اما این مهم از طریق چهره های تکراری  و همیشگی نمی‌تواند رقم بخورد و باید نقش جدیدی برای جوانان باز تعریف شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها