یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


گام‌های محکم بهرامی برای پیروزی

بهرامی این روزها در بهترین شرایط خود نسبت به دوره‌های گذشته به سر می‌برد.

گام‌های محکم بهرامی برای پیروزی

اَفتونیوز| بویراحمد، دنا و مارگون در التهاب شدید انتخاباتی قرار دارد. هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم این التهاب شدیدتر نیز می‌شود. هر چند نامزدهای متعددی در این انتخابات شرکت کرده‌اند، اما شرایط محمد بهرامی نسبت به سایر رقبا بسیار متفاوت است.

بهرامی که خاطره حضور او در ساختمان شهرداری یاسوج از یاد شهروندان یاسوجی نخواهد رفت، پس از اتمام دوران شهرداری‌اش، برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کرد. او که روزی لقب بهترین شهردار جنوب کشور را دریافت کرده بود، این بار نتوانست پیروزی به دست بیاورد و شکست خورد. اما شکست بهرامی به همان یک بار محدود نشد. او دو بار دیگر نیز شانس خود را در انتخابات امتحان کرد و نتوانست توفیقی کسب کند. خاطره سه بار شکست اما نتوانست خاطره شهرداری بهرامی را کمرنگ کند. هر چند برخی از منتقدان بهرامی، عدم توفیق او در کسب کرسی نمایندگی را علم کرده و او را از همین زاویه نقد می‌کنند. اما آن‌ها نکته‌ی بسیار مهمی را فراموش کرده‌اند و آن این‌که بهرامی در هر دوره نسبت به دوره‌ی قبل آرای بیشتری کسب کرده و اگر همین روند ادامه یابد، در ۱۱ اسفند شانس بسیاری برای پیروزی خواهد داشت.

در اوایل سال جاری همزمان با تحرکات انتخاباتی سایر رقبا، بهرامی نیز فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را گام به گام جلو برد. فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی و فعالیت‌های علنی و حضوری در کنار یکدیگر، به تدریج بهرامی را تبدیل به یکی از امیدهای انتخابات کرد. اما یک باره خبر آمد که صلاحیت او تأیید نشده است. همین خبر کافی بود تا ریزش زیادی در پایگاه آرای او به وجود بیاورد. اما بهرامی در آن دوره بهترین راهبرد را در پیش گرفت و با دادن امید به طرفدارانش و صدور بیانیه‌ای خردمندانه، به نزدیکانش این اطمینان را داد که موضوع تأیید صلاحیت را پیگیری خواهد کرد. اگر هر رفتاری جز این، از سوی بهرامی صورت می‌گرفت ممکن بود آرای بهرامی به سمت سایر نامزدهای انتخابات بروند. اما او نشان داد در موقعیت‌های حساس، می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد. چند روز بیشتر طول نکشید که این شیوه جواب داد و خبر آمد که صلاحیت محمد بهرامی تأیید شده است.

حالا دیگر کمتر از سه هفته تا زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است. بهرامی از یک طرف با مهدی روشنفکر و از طرف دیگر با نادر منتظریان، رقابت خواهد کرد.

بر خلاف سایر رقبا، بهرامی تنها از آرای یک گروه و یا طایفه خاص برخوردار نیست. او بخشی از آرای همه اقشار بویراحمد را دارد. دانشجویان و اساتید اغلب به بهرامی رأی خواهند داد. چرا که در گذشته شاهد گرایش به بهرامی در بین دانشگاهیان بوده‌ایم. از سوی دیگر، برای آن‌ها که از شرایط موجود رضایت ندارند، بهرامی را به‌عنوان گزینه‌ی آلترناتیو انتخاب خواهند کرد. بهرامی علاوه بر آرای جریانی و دانشگاهی، از پایگاه رأی طایفه‌ای نیز برخوردار است. در حالی که تا چندی پیش بسیاری از اصلاح‌طلبان به طور ضمنی از عدم شرکت در انتخابات می‌گفتند، اما حالا بخش زیادی از منتسبان به این جریان پشت بهرامی ایستاده‌اند. از این روست که بهرامی در حال حاضر در بهترین شرایط نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار است.

شانس پیروزی بهرامی زمانی بیشتر تقویت می‌شود که بدانیم روشنفکر نماینده کنونی مجلس، به دلیل عملکرد نامطلوبش از وضعیت خوبی برخوردار نیست و زارعی نیز از صرکت در انتخابات انصراف داده است. اگر تا روزهای آینده، اتفاق جدیدی رخ ندهد، شاید شاهد اتفاقات مطلوبی برای محمد بهرامی باشیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 بویراحمدی 1402/11/28 15:25:33

    بهرامی روشنفکر منتظریان بر حسب حروف الفبا منتظریان بهرامی روشنفکر بر حسب تعداد آرا

    پاسخ
  • 2 دنا 1402/11/28 15:23:30

    منتظریان بهرامی روشنفکر خرامین مقدم

    پاسخ
  • 3 علی رحمانی نرماب 1402/11/28 8:25:14

    اول ضمن تشکرازرسانهای استان، انشاالله که شاهدتحولی خوب ودرحدشخصیت مردم استان ک،ب،بیافتد وبا انتخاب دکترمحمدبهرامی بتوانیم درسطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم مطمئن هستیم مردم آگاهانه ،مدبرانه،شجاعانه،انتخاب خواهندکرد

    پاسخ
  • 4 نگین تاج 1402/11/28 4:23:11

    مهندس بهرامی رو تردمیله فقط درجا میزنه شکست آخر این دور حاج روشنفکر دور بعد هم حاج زارعی و حاج روشنفکر

    پاسخ
    • 4 - 1 الف پاسخ به : نگین تاج 1402/11/28 20:38:41

      مثلا به اسم تیرتاج کتمنت میذاری که بگی شما و آقای زارعی همفکر هستین؟ جشن سال 98 یادتون رفته؟ حرف با عمل فاصله بسیار دارد.

    • 4 - 2 به همین خیال باش 😀 پاسخ به : نگین تاج 1402/11/28 9:24:44

      به همین خیال باش 😀

سایر اخبار
برگزدیدها