یادداشت
گفتگو و گزارش

توجیه عجیب فرماندار کهگیلویه برای یک اقدام حاشیه‌ساز/ جناب «محقق‌زاده» قانون انتخابات را روخوانی کنید!

محقق زاده تا پیش از تکیه بر کرسی فرمانداری سابقه فعالیت در حوزه نظامی داشته و مسئولیت اجرایی و سیاسی در قوه مجریه نداشت. آیا فرماندار کهگیلویه نمی داند که زبان اداری کتبی است؟ اگر در سیستم نظامی دستور شفاهی اولویت دارد در حوزه قوه مجریه شرایط به شکل دیگری است.

توجیه عجیب فرماندار کهگیلویه برای یک اقدام حاشیه‌ساز/ جناب «محقق‌زاده» قانون انتخابات را روخوانی کنید!

اَفتونیوز| دوروز پیش جلسه شورای تامین شهرستان کهگیلویه با کاندیداهای تاییدصلاحیت شده در فرمانداری برگزار شد. در این نشست از طریق پیامک و تماس تلفنی از همه کاندیداهای تاییدصلاحیت شده کهگیلویه بزرگ برای حضور در این نشست دعوت شده بود. اما اتفاقی که افتاد این بود که یکی از مسئولان حراست و عوامل فرمانداری از حضور یکی از کاندیداها(سیدفرزاد نجات نیا) در این نشست ممانعت کردند. آنگونه که محقق زاده فرماندار کهگیلویه در رسانه ها و فضای مجازی ادعا کرده بود صرفا نقل قول شفاهی رئیس هیئت نظارت استان مبنی بر انصراف نجات نیا سبب شده که از حضور وی در شورای تامین جلوگیری شود.

یکی از نزدیکان و فعالان ستاد نجات نیا نیز در مصاحبه ای که داشت گفته بود در فرمانداری کهگیلویه به نجات نیا گفته شده بود که شما استعفا یا انصراف داده اید و نمی توانید در این جلسه حضور داشته باشید. پیگیریها به نتیجه نمیرسد و این کاندیدای جوان با انتشار کلیپی در فضای مجازی خطاب به استاندار گفته بود امیدوار است این موضوع در راستای مهندسی انتخابات نباشد.

محقق زاده تا پیش از تکیه بر کرسی فرمانداری سابقه فعالیت در حوزه نظامی داشته و مسئولیت اجرایی و سیاسی در قوه مجریه نداشت. آیا فرماندار کهگیلویه نمی داند که زبان اداری کتبی است؟ اگر در سیستم نظامی دستور شفاهی اولویت دارد (هماهنگونه که دستور پلیس راهنمایی و رانندگی مقدم بر آئین نامه و مقررات است) در سیستم سیاسی و اداری اولویت با زبان کتبی است. صرف گفتن شفاهی این که یک کاندیدا انصراف داده است بدون توجه به تشریفات قانونی قابل توجیه است؟ این چه توجیه عجیبی بود؟

آقای محقق زاده فرماندار کهگیلویه که قرار است در چند روز آینده انتخابات حساس مجلس با رقابت حساس‌تری که در جریان هست را مدیریت و برگزار کند به خودش زحمت روخوانی از قانون انتخابات مجلس را نداده است؟ شاید دیگر دیر شده باشد و وقت آن را نداشته باشید که این قانون را با تمرکز و دقت بخوانید ولی ما به جای شما آن را خواندیم و ایراد قانونی حرف عجیب و گاف شما را یادآور می شویم تا دوباره هوایی مصاحبه ای نکنید و به جای «پاک کردن دماغ چشم طرف را کور کنید»

تبصره ۳ ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس می‌گوید:

«هرگونه اعلام انصراف نامزد‌ها و انتشار آن در رسانه‌ها پس از تأیید هیأت اجرائی مرکز حوزه انتخابیه مجاز می‌باشد»

این تبصره این قدر واضح و شفاف هست که هیچ توجیه و تفسیری هم ندارد. یا واقعا فرماندار مرکز حوزه انتخابیه قانون را نخوانده و از آن اطلاعی ندارد. یا هم  گمان می کند کماکان یک فرمانده نظامی است و به صورت شفاهی هر مقام مسئولی چیزی گفت باید چشم بسته قبول کنند؟

دلیل دیگری که می‌توان متصور بود همان حرفهایی است که در فضای مجازی گفته می شود و ما نمی‌خواهیم به آن بپردازیم (شورای ککاگری، انتقام از نجات نیا به دلیل مناظره با موحد در شورای اصولگرایان و ....) اما اگر این دلایل نبوده پس واقعا دلیل ممانعت از حضور یک کاندیدای تاییدصلاحیت شده در شورای تامین چه بود؟ پشت پرده بر ما پوشیده است اما هر چه هست برخی از مردم و افکار عمومی را به شدت نگران برگزاری انتخابات حساس مجلس در کهگیلویه کرده است. امیدواریم این انتخابات در کمال آرامش برگزار شود و اتفاقات تلخی که  هر بیست سال یکبار در کهگیلویه به وجود می آید هیچ وقت تکرار نشود...



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 17 نظر

  • 1 هادی از دهدشت 1402/12/1 3:2:9

    عزیزان درسته اقدام درستی نکردند ولی شماها هم الکی جوسازی و ناروا تهمت نزنید فرماندار آدم خداترس ومومنی هست من چندین بار مصاحبه های ایشون رو خوندم همیشه از آرای مردم به عنوان حق الناس یاد میکرد و قطعا موحد هم از حیله گری هاش شاید کاسته بشه ولی تمومی نداره، بزارید ببینیم چی میشه

    پاسخ
    • 1 - 1 جواب به آقا هادی پاسخ به : هادی از دهدشت 1402/12/1 10:40:22

      صرفا فقط بخاطر چند مصاحبه و قسم و پیر و پیغمبر ک بخره سی تو کفافه؟؟؟؟ مردم مومن اگر مردم ما بدبخت و ساده نبودن ک هپین حرفا و قسم و چیزهای قشنگی که میگی حق الناس و رای ووو رو نمیگفتن ک موحد ۲۴ سال سوار بر گرده شون نبود.... کسی که تخلف میکنه باید جواب پس بده...چ فرماندارش باشه چه قوم و قبیله هرکسی

  • 2 علی عباس 1402/11/30 17:16:8

    فرزاد نجات نیا خودش میدونه داره شیطنت میکنه و فقط میخواد اسمش سر زبون باشه وگرنه کل سبد رای نجات نیا ارزش نداره که کسی بخواد از کورس رقابت بیرونش کنه. ضمنا توی همین بند قانونی که شما اشاره کردید هم اومده انتشار بعد از تایید هیئت اجرایی مرکزی امکانپذیر هست، پس شما برای تخریب و حاشیه سازی جدید باید یکم صبر میکردید ببینید هیئت اجرایی مرکزی نامه انصراف ایشون را تایید و منتشر میکنه یا نه و اگر تایید نمیکرد پیراهن عثمون را علم‌میکردید. و اگر واقعانجات نیا انصراف داده بود و نامه تاییدیه اومد و روسیاهی موند برای زغال، مرد باش و همینجا از فرماندار‌ و هرکسی که دست اندرکار انتخابات هست به علت این قضاوت زودهنگامت عذرخواهی کن که البته بعید میدونه باشی.

    پاسخ
  • 3 بزرگ 1402/11/30 13:47:7

    سید بزرگوهری فقط شب انتخابات مثل کروبی نخوابی ها.... با این اوصاف که محقق زاده فرماندار کهگیلویه گاف داده و نجات نیارو راه نداه به جلسه شورای تامین(بعضیا میگن به دستور موحد بوده و بخاطر حرفایی که نجات نیا بهش توی جلسه زده) ...حواست باشه که شب تا صب نخوابی وگرنه نتیجه رو عوض میکنن

    پاسخ
  • 4 #نه_به_ککاگری 1402/11/30 13:9:13

    ک دایی بنکوی چغل و راک خشو از استان تا شهرستان هم هیئت نظارتن هم اجرایی بنظرم نتیجه انتخاباته همی خانواده رضاتوفیق از الان مشخص کردن. بعد انتخابات هم ایان ایگن ک یه هاتفی یه ماه پیش ومو گو ک قبولیم. ای دوستانی ک پست گرفتن و شایستگیشه نداشتن چوبشه ایخرن یه روزی.

    پاسخ
  • 5 نرگسی 1402/11/30 13:3:10

    #نه به ککاگری #انتخابات سالم

    پاسخ
  • 6 نه به ککاگری 1402/11/30 12:32:18

    ککا گری...عامل بن بست این شهر سیاست زده

    پاسخ
  • 7 مهندسی کردن رای 1402/11/30 11:52:35

    باید عوضشکنن ک مردم بفهمن با کسی شوخی ندارید.من چطور بیام رای بدم وقتی رای منو بقول نجات نیا میخواید مهندسی کنید

    پاسخ
  • 8 نجات نیای بدبخت 1402/11/30 11:51:26

    توی داستان ها و فیلم ها آدم هایی که همیشه حقیقت رو میگن نادیده گرفته میشن تا زمانی که سر مردم و طرف مقابل ها به سنگ بخوره... از گالیله ... از پیامبر.... از بهلول... از از از از

    پاسخ
  • 9 سوسن 1402/11/30 11:47:28

    توف توفففففففففففففففففففف توففففففف توف بر دنیا که آدم ها برا پست و مقام حاضرن حق مردمو چشم پوشی کنن

    پاسخ
  • 10 یکی پاسخ بده لطفا 1402/11/30 11:46:8

    من جطوری میتونم اعتماد کنم به اینکه فرماندار جبهه و طرفدار نماینده خاصی نیست؟؟؟؟ اصلا این فرماندار چکارس؟؟؟طایفه اش چیه؟؟؟به سفارش کی اومده سرکار؟؟؟

    پاسخ
  • 11 علی 1402/11/30 11:44:48

    والا من ی خبرها و حدیث هایی شنیده بودم ک معاون سیاسی و فرماندار کهگیلویه با موحد در تماس هستند ولی باورگ نمیشد......تا الان دیگه برام محقق شد به برکت آقای محقق زاده

    پاسخ
  • 12 آخ و بخت عسکرو 1402/11/30 11:44:37

    آخ و بخت کهگیلویه که اینبارم عامل بدبختیلش دست به دست هم دادن برا توطیه

    پاسخ
  • 13 مادر 1402/11/30 11:38:38

    حونه بچه بازی ک هر کسی ی مسولیتی گرفته و خبر نداره چ باید کنه

    پاسخ
  • 14 سپهر 1402/11/30 11:37:10

    چطوری میشه اعتماد کرد و خوابید و فردا صبح فرماندار یکی دیگه رو معرفی نکنه

    پاسخ
  • 15 جلیلی 1402/11/30 10:29:11

    سلام.محقق در نقش یک طرفدار موحد عمل میکند.فرماندار چرام که متعصبه روی موحد.

    پاسخ
    • 15 - 1 عسکر پاسخ به : جلیلی 1402/11/30 13:48:42

      آخ و بخت غضوووووووووو

سایر اخبار
برگزدیدها