یادداشت
گفتگو و گزارش

داوطلبان نمایندگی مجلس و چالش احترام به زنان کهگیلویه بزرگ

ارتقای جایگاه زنان در هر جامعه از لوازم توسعه آن جامعه است و جامعه کهگیلویه بزرگ نیز در عطش توسعه، لاجرم محتاج باز تعریف نقش زنان در مناسبات اجتماعی جاری است.

داوطلبان نمایندگی مجلس و چالش احترام به زنان کهگیلویه بزرگ

*دکتر پروین دانشور

در ایران عزیز ما، از صدر مشروطه تاکنون، انتخابات همواره میدان حضور مردم به هدف تاثیرگذاری بر سرنوشت ملی محسوب شده است. طی تکامل مدنی در این مسیر طولانی تا به امروز، دوره گذشته انتخابات مجلس نخستین بار بود که مردم کهگیلویه فرصت یافتند تا نام یک زن را بر برگه رای خود بنویسند.

زنی با سنت شکنی در رقابت با مردها تا انتهای روند انتخابات ایستاد تا در این منطقه تاریخ سازی کند. آن شکل حضور در چهار سال پیش، گامی نخست و کوتاه بود تا با یک صدای تازه «نوبت زنان» را تذکر دهد.

ارتقای جایگاه زنان در هر جامعه از لوازم توسعه آن جامعه است و جامعه کهگیلویه بزرگ نیز در عطش توسعه، لاجرم محتاج باز تعریف نقش زنان در مناسبات اجتماعی جاری است.

هیچ نامزد انتخاباتی زن در رقابت کنونی حاضر نیست، ناچار بدینوسیله در جستجوی پرچمداری امین از تمام نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم حوزه کهگیلویه دعوت می شود که دیدگاه و سرفصل های مورد نظر خود در موضوع زیست و رشد اجتماعی زنان کهگیلویه را به صورت مشخص و رسمی اعلام نمایند.

بدیهی است که زنان کهگیلویه نیز بخشی از زنان ایران هستند و برخوردار از حمایت قوانین ملی اما در این مجال مشخصا اطلاع یافتن از چشم انداز ارتقای جایگاه زنان کهگیلویه نزد مدعیان نمایندگی مردم کهگیلویه بزرگ مورد انتظار است.

به اقتضای نیازهای اجتماعی ایران امروز، تشخیص اصلح محصول ارزیابی و قیاس و بحث پیرامون دیدگاه های متفاوت در مسائل مشخص از جمله «حقوق زنان» است و هر داوطلب جدی انتخابات - بدون تعارف - موظف است با شفافیت و جداگانه درباره موضوعات مهم اجتماعی خط مشی و دیدگاه خود را ارائه دهد تا در آینده محتمل نمایندگی وی، بتوان بر عملکرد و صداقت ایشان نظارت کرد.

قابل پیش بینی است که ارزیابی و داوری دیدگاه نامزدهای انتخابات در زمینه شناسایی لوازم بازتعریف نقش اجتماعی زنان و برنامه های پیشنهادی ایشان جهت تحکیم جایگاه زنان در خانواده و جامعه، بحث های مفیدی را پیش خواهد کشید که در نتیجه آن آینده بهتری رقم خواهد خورد.

*فعال اجتماعی و داوطلب دوره پیشین انتخابات مجلس



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 مشهد 1402/12/1 17:10:50

    اوه اوه اوه پع خانم دانشور نگفتی و بچیل خومونی (خوابگاه پردیس) که مو او کپ قبلی رو زمممممم.... شرمنده..... با ارادت فراوان از بچهای پردیش دانشگاهی🙈

    پاسخ
    • 1 - 1 P.daneshvar پاسخ به : مشهد 1402/12/12 22:7:27

      سلام و عرض ادب ببخشید به جا نمیارم، لطفا به این ایمیل میام بدید بدونم کدوم یکی از دوستان هستین Paryparvin@gmail.com

  • 2 سینا رضایی 1402/12/1 14:34:4

    درود و عرض ادب خدمت خانم دکتر دانشور عزیز. بسی شایسته است که از خانم دانشور تشکر فراوان گردد که توانستند سنت شکنی کنند و عرصه را برای حضور بانوان کهگیلویه‌ای در عرصه های مختلف فراهم کنند ، چرا که هیچ تفاوتی بین زنان و مردان نیست، و زنان نصف جامعه را تشکیل میدهند پس چرا نباید زنان وارد عرصه های سیاسی و حکمرانی کشور شوند؟ و ای کاش تفکر نوین مبتنی بر علم جایگزین تفکر سنتی و قومیت گرایی که ملاک انتخابات در استان ما می‌باشد برچیده شود و با ملاکهایی از جمله تخصص و تعهد و با اگاهی دست به انتخاب بزنند #دکتر_پروین_دانشور

    پاسخ
    • 2 - 1 پاسخ سینا رضایی پاسخ به : سینا رضایی 1402/12/2 10:11:35

      تفکر نوین مبتنی بر علم جایگزین تفکر سنتی.... عجب عجب حالا خوب که خود دانشور میدونه، تمام اساتیدی که توی دانشگاه های ما هستن از منابع قرن ۱۹ استفاده میکنن، و سواد کافی رو خودشون ندارن (و دانشجو خودش باید سواد کافی رو کسب کنه و در جستجوی دانش باشه...دانش+جو...) چطوری توقع داری دانشجوهاشون تفکر و بینش باز داشته باشن....صرفا مدرک دکتری داشتن دلیل نمیشه طرف فکر کنه الان متخصص همه کاره و همه چیز دانه....

سایر اخبار
برگزدیدها