یادداشت
گفتگو و گزارش

علی مژدهی در جمع طایفه بابکان روستای کلایه؛


مردم نسبت به وضعیت تبعیض آمیز جذب نیرو در پتروشیمی اعتراض دارند/ سد آبریز مهم ترین مطالبه ما خواهد بود/ از نماینده بپرسید چرا در مناظرات شرکت نکرد

علی مژدهی به شرایط جذب نیرو در پتروشیمی و طفره رفتن نماینده از مناظرات واکنش نشان داد.

مردم نسبت به  وضعیت تبعیض آمیز جذب نیرو در پتروشیمی اعتراض دارند/ سد آبریز مهم ترین مطالبه ما خواهد بود/ از نماینده بپرسید چرا در مناظرات شرکت نکرد

اَفتونیوز| علی مژدهی در جمع طایفه باباکلان در روستای کلایه اظهار داشت: در فضای مجازی یکی از پررونق ترین جلسات انتخاباتی مشاهده مربوط به دوست و برادر عزیزم سردار عدل هاشمی در این روستا بوده است و این روستا نماد ایثار و فداکاری و وفاداری و گذشت از شعارهای بی تاثیر قومی و قبیله ای است.

علی مژدهی افزود :نظام ما از جمهوری اسلامی تشکیل شده است اسلامی بودنش مربوط به دین ماست و قسمت جمهوریتش نماد مردم سالاری دینی است در آن قسمت که سرنوشت ما انسان ها به دست خودمان رقم می خورد مردم ما گلایه دارند قطعا مردم تلاش ها و زحمات و کارهایی که در جمهوری اسلامی صورت گرفته نادیده نمی گیرند و مردم می بینند که رهبر آن‌ها چقدر تلاش می کند و تذکر می دهد و پیگیر حل مشکلات مردم است اما این بدان معنا نیست که ما نسبت به مشکلات ،کمبودها و مسائل و مواردی که در کشور ما می گذرد بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: مردم انتقاد دارند که برخی از این گلایه ها به خودشان برمی گردد همین مردم هستند که بر مبنای قانون رئیس جمهور،نماینده و اعضای شورای شهر و روستا انتخاب می کنند و مبنای قانون خبرگان رهبری را تعیین می کنند که خبرگان رهبری ،رهبر تعیین می کنند پس در کشور و نظام ما مسئولان چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم توسط  اراده و خواست مردم تعیین میشوند ولی متاسفانه ما می بینیم که در سطح ۴ شهرستان ما مشکلات ما مضاعف‌تر از استان‌های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد:نمایندگانی در کشور وجود دارد که در سطح حوزه انتخابیه آن ها مشکلات حداقلی وجود دارد .

وی با اشاره به نعمت‌های خدادی استان عنوان کرد: طبیعتی که کهگیلویه و بویراحمد دارد به مراتب بهتر از اردبیل است ولی چه شده که وضعیت اردبیل آن باشد و و مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان‌های ۴گانه کهگیلویه بزرگ از حداقل امکانات بی بهره باشند.

وی تصریح کرد :یک پتروشیمی اینجا در نظر گرفته شده بعد از سالیان سال حالا در حال کار است و چراغش روشن است از دست اندرکارانی که پتروشیمی را پیگیری کردند تشکر می کنیم اما خیلی دیر شده.

وی با اشاره به نحوه گزینش نیرو در پتروشیمی گفت:اما می بینیم که گلایه های مردم از نحوه جذب نیرو در این پتروشیمی است فردا این مردم هست که آلایندگی پتروشیمی نصیبشان می شود چرا فرزندان آن ها در اولویت نباشد؟

وی اظهار داشت: شماها نمی بینید فرزندان شما با تمام توان و ظرفیتی که دارند و با استعداد خداوندی که خداوند به آن‌ها داده در رقابت با فرزندان شهرستان‌های دیگر حرف برای گفتن دارند اما بحث بومی‌گری به عنوان سد محکمی برای آن‌ها قرار گرفته که نمی توانند از این مزایا استفاده کنند.

ریاست اسبق تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به عدم بهره مندی از سدهای اطراف عنوان کرد:در سد مارون هیچ اسمی از کهگیلویه و بویراحمد نیست.

بهبهان و جاهای دیگر قبل از احداث این سد شبیه بیابان و کویر بود ولی امروزه هر بیننده‌ای از این مسیرها عبور کند می بیند که این سرسبزی به روی آن‌ها لبخند می زند.

وی تصریح کرد:امید مردم به احداث سد آبریز بود و شما یقین بدانید اگر این سد احداث میشد و زمین های کشاورزی این مناطق رونق می گرفت نیاز نبود بانوان ما به جاهای دیگر برای بیگاری بروند و به هر کجا رفتم خواست عمومی مردم احداث سد آبریز بود و ان‌شاءالله اگر خداوند توفیقی داد یکی از ‌پیگیری‌های اساسی بنده سد آبریز است چون استان ما و شهرستان‌های ما میتوانند قطب کشاورزی و دامداری باشند و در کنار این‌ها قطب گیاهان دارویی شود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب استان در زمینه گیاهان دارویی خاطرنشان کرد :۳۸درصد گیاهان دارویی کشور در استان ما است.

مژدهی در رابطه با راهکار برای اشتغال جوانان عنوان کرد : چرا فرزندان ما در جمع‌هایی که قرار می گیریم می گویند ما نسل سوخته‌ایم چرا شما مطالبه گری نکردید؟ چه شده که در عین حالی که ظرفیت احداث صنعت در اینجا زیاد است اما صنعتی نیست و راه های مواصلاتی، بزرگراه و آزاد راه نیست، کشاورزی به روز مدرنی وجود ندارد شما باید از خود بپرسید که چرا وضعیت ما اینگونه است؟چرا در  گچساران وضعیت مردم نسبت به اینجا به لحاظ مالی ،تفریحی و رفاهی متفاوت تر از کهگیلویه بزرگ است و چرا مرکز استان باید یک فاصله توسعه‌یافتگی بیشتر از ۱۲۰ درصد نسبت به کهگیلویه بزرگ داشته باشد چه کار کرده ایم چرا نباید مسئولین پاسخ بدهند.

مژدهی با اشاره به غیبت نمایندگان ادوار در مناطرات عنوان کرد :یک مناظره‌ای برای کاندیدا در تلویزیون تعیین شد ۲تا از بزرگواران که باید در آن مناظره شرکت می کردند اعلام کردند که حضور پیدا نمی کنند چرا ؟‌باید به مردم پاسخ دهیم و عملکردهایمان را بگوییم.

وی ادامه داد: بنده نماینده نبودم و ولی بیشتر از ۱۰۰۰نفر از فرزندان این شهرستان‌ها را به کار گرفتم .بیشتر از ۲۰ نفر از فرزندان این استان را تا حد مدیر در سطح ملی ارتقا دادم .دیگران هم بیایند پاسخ بدهند.

وی افزود :می‌گویند مژدهی هر چه دارد از یک نفر است  ضمن تقدیر و تشکر به اون عزیز عرض میکنم که خسته نباشید ،دست گل شما درد نکند اگر شما هم دست مژدهی را گرفتید کار خوبی کردید منتی ندارد چرا این‌ها جنجال در فضای مجازی به راه می اندازید که آقای مژدهی را ما رشد دادیم؟!

وی عنوان کرد : یکی از گلایه‌های اساسی که وجود دارد این است که شهروند درجه یک و دو و سه وجود دارد پس اگر شما به مژدهی رشد دادید چرا به دیگران ندادید؟!دست آن ها را نیز می گرفتید.

وی افزود :من خدمت آن عزیز عرض میکنم و از ایشان هم تقدیر میکنم ولی می گویم ای کاش شماها دست ده‌ها و صدها نفر را می گرفتید که امروز در مرکز کشور می توانستند مانند مژدهی برای این مردم دلسوزی میکردند .

وی عنوان کرد :اگر اینگونه هست شما بزرگواران چرا اجازه ندادید ۴ نفر از جوانان این شهرستان‌ها هم قد علم کنند و شماها بزرگی کنید و هدایت و مدیریت کنید و آن‌ها بتوانند پتانسیل و ظرفیتی که دارند برای این مردم ابراز کنند .

یکی از مدیرانی که بنده افتخار میکنم و در سطح ملی در حال فعالیت است جناب دکتر اجتهادی است از فرزندان همین منطقه است .

وی ادامه داد: یک عزیزی از سادات مکرم که فرزندش را در اصفهان به کار گرفتم آمده بود اینجا و تعریف میکرد من رفتم اصفهان همه لری صحبت می کردند .

وی تصریح کرد : اگر من مژدهی نماینده مردم بودم با وجود مشکلات زیاد در کشور با توجه به کارنامه و عملکرد گذشته که توانست مراحل قابل قبولی را طی کند قطعا می تواند در مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای در طراز مردم شجاع ،فرهنگی و بزرگوار باشد.

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی کهگیلویه بزرگ عنوان کرد :امروز کهگیلویه با بیش از ۵۰۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی چیزی قریب ۵۰۰۰ هکتار زمین آبی دارد زمین های آبی هم از چاه‌های آبی است که هر کدام به خاطر بهره برداری بیش از حد قریب به ۴ تا ۵ متر افت پیدا کردند و از دو سد بزرگ کمترین بهره عاید این مردم‌ می شود .

وی تصریح کرد :یقین بدانید که مژدهی عملگراست نه شعارگرا

به گفته سعدی صد گفته چون نیم کردار نیست

وی ادامه داد :بلاخره شخصی که میخواهد خودش را معرفی کند عملکرد،زندگی و سطح مالی خود را ارائه می‌دهدصحبت هایی که شد برخی از عزیزان دلخور شدند و گفتند ابلاغ آقای مژدهی را درست کردیم ولی آقایان باید بگویند اگر چنین حرفی صحت داشته باشد بیشتر از آن در همین مسیری که گفتید به شما کمک کرده یا خیر؟ که آن هم در جای خودش باید گفته شود ولی باز هم از باب من لم یشکر المخلوق ،لم یشکر الخالق اگر کسی در زندگی من قدمی ،قلمی ،زبانی ،کاری انجام داده همینجا از وی تشکر میکنم.

وی تصریح کرد : گلایه من این است چرا این جوانان ما نباید در حد وزارت مطرح شوند گلایه ما این است که چرا مردم کهگیلویه نتوانند از ده درصد آبی که متعلق به آن‌هاست استفاده کنند .اگر چه آب جز انفال و متعلق به حکومت است ولی از لحاظ اواویت شما می دانید که الان درصدی از نفت به مناطق نفت خیز داده می شود پس برای آب نیز چنین باشد.

وی تصریح کرد :قطع به یقین بدانید در سال‌های آینده با توجه به اینکه منطقه ما در قسمت نیمه خشک هستیم و با کمبود زیاد آب روبرو هستیم چرا پیگیری برای احداث سد نمیشود که هم مردم آب شرب درستی داشته باشند و هم زمین های تشنه ای که دارند از این آب استفاده کنند تا دیگر فرزندان ما به جای کارگری در عسلویه و جاهای دیگر با ایجاد شرکت های تعاونی و دانش بنیان و فرآوری محصولات کشاورزی،باغداری ،دامداری ،لبنیات به اشتغال بپردازند.

وی افرود :اگر از دامداران حمایت شود و در همین بخش از مرحله تولید تا مصرف لبنیات و گوشت پیگیری شود قطعا قسمتی از مشکلات بیکاری جوانان برطرف خواهد شد.

وی در انتها گفت :امیدوارم با حضوری پرشور و جهت تغییر وضعیت و دمیدن هوایی تازه و نسیمی تازه و متفاوت با گذشته در روز ۱۱ اسفند با رای به اینجانب و اعتماد به من اعتماد متقابل مژدهی را در پیگیری شبانه‌روزی مشکلات شما  ان‌شاءالله خواهید دید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها