یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


مژدهی تاجگردونی دیگر

شباهت‌های مژدهی و تاجگردون بیش از آن است که در نگاه اول به چشم می‌آید

مژدهی تاجگردونی دیگر

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان: علی مژدهی نامزد انتخابات کهگیلویه‌ی بزرگ، شباهت‌های بسیاری با نماینده ادوار گذشته گچساران و نامزد کنونی این حوزه دارد. غلامرضا تاجگردون در افکار عمومی، یکی از بهترین نماینده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که علاوه بر نقش استانی، از جایگاه مهمی در سطح کشور نیز برخوردار است. تاجگردون بیش از آن‌که نماینده‌ای محلی باشد، سیاستمداری ملی است. البته تاجگردون به همان اندازه که در سطح کشور اهمیت دارد، در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای محبوبیت است.

مسیری که تاجگردون طی کرده، نسبت به سایر کنشگران سیاسی استان متفاوت است. او فعالیت‌های اصلی‌اش را خارج از کهگیلویه و بویراحمد انجام داد. سازمان‌های اقتصادی استان فارس، برنامه و بودجه کل کشور و ... مسیری بود که تاجگردون را به نمایندگی مجلس کشاند. او ابتدا از سطح ملی شروع کرد و سپس به سطح محلی رسید. حالا علی مژدهی نامزد انتخابات دوازدهم کهگیلویه، بی‌شباهت به تاجگردون نیست. مژدهی نیز راهش را از سطح ملی شروع کرده و حالا به نامزدی انتخابات در سطح محلی رسیده است. تعزیرات حکومتی کل کشور و وحضور در وزارت دادگستری، از مژدهی سیاستمداری ملی ساخته است. او حالا بعد از سال‌ها فعالیت سیاسی در سطح ملی به پختگی کامل رسیده و تصمیم گرفته به‌عنوان نامزد انتخابات فعالیت کند. در حالی که برخی از نامزدهای انتخابات، نمایندگی مجلس را پلی برای رسیدن به سایر مناصب سیاسی در نظر می‌گیرند، مژدهی همچون تاجگردون، پس از کسب تجربه ملی به سمت کنشگری محلی آمده است.

هر چند تاجگردون و مژدهی از نظر گرایش سیاسی با هم تفاوت دارند، اما اصولگرایی برای مژدهی و اصلاح‌طلبی برای تاجگردون آنچنان حائز اهمیت نیست که در بند منافع حزبی بمانند. برای آنها اولویت های محلی ارجحیت دارد.

 این دو بیش از آن‌که حزبی عمل کنند، استقلال سیاسی را پیشه کرده‌اند و چندان در قید و بند محدودیت‌های احزاب نیستند.

از سوی دیگر، شاید در نگاه اول، جایگاه حقوقی مژدهی با جایگاه اقتصادی تاجگردون متفاوت باشد، اما هر دوی این جایگاه‌ها برای توسعه یک منطقه لازم هستند. چنانچه یک نماینده از جایگاه اقتصادی و یکی از جایگاه حقوقی برای استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کنند، می‌توان به توسعه استان امیدوار شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 قناری 1402/12/4 1:43:50

    سلام خدایش گزینه بهتر از دکتر گیر نمیاد نه اومده به امید موفقیت دکتر قانون مند

    پاسخ
  • 2 سیروس 1402/12/1 23:0:36

    دکتر برنده انتخاباته بنازم جناب دکتر مژدهینه که شیری مثلش من استان وگیر نیا

    پاسخ
  • 3 پژمان 1402/12/1 18:8:5

    مرد قانون مدار

    پاسخ
  • 4 علی 1402/12/1 18:7:37

    موفق باشید دکتر علی مژدهی

    پاسخ
  • 5 شیدا 1402/12/1 18:7:9

    با دکتر مژدهی عبور از تکرار

    پاسخ
  • 6 سارا 1402/12/1 18:6:27

    به امید موفقیت دکتر مژدهی

    پاسخ
  • 7 ساناز 1402/12/1 18:5:43

    مژدهی مرد عمل

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها