یادداشت
گفتگو و گزارش

علی مژدهی در جمع مردم چرام؛


راه عدل هاشمی پور در آبادانی کهگیلویه را ادامه میدهم/ زیبنده نیست مردم بایار و توگبری با مشک آب بیاورند

دکتر علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم چرام اظهار داشت:

راه عدل هاشمی پور در آبادانی کهگیلویه را ادامه میدهم/ زیبنده نیست مردم بایار و توگبری با مشک آب بیاورند

اَفتونیوز|  علی مژدهی کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع مردم چرام اظهار داشت: امروز ما در جمعی هستیم که حضور یکی از دوستداران آن‌ها یعنی جناب آقای مهندس هاشمی میسر نشد من از همه عزیزانی که از طرفداران آن عزیز بزرگوار امروز در جمع ما حضور پیدا کردند و به ما افتخار دادند تقدیر و تشکر میکنم و به شما و همه جوانان برومند شهرستان چرام و همه‌ی مردم همیشه در صحنه چرام عرض میکنم که اگر چه سردار هاشمی در جمع ما نیست ولی من به شما تعهد می‌دهم که چون سردار هاشمی که دغدغه‌هایش خدمت به مردم بود و دنبال این بود که زیرساخت برای کهگیلویه بزرگ ایجاد شود، یقین بدانید که ضمن مشورت  و استفاده از نقطه نظرات آن عزیز در جهت پیشرف امور استفاده خواهیم کرد اجازه نمی دهیم که آن عزیز بزرگوار و طرفداران اش احساس کنند خدمات سردار هاشمی در منطقه کمرنگ خواهد شد، یقین بدانید که بنده ادامه دهنده راه سردار هاشمی برای ایجاد اشتغال و زیرساخت و خدمت به مردم خواهم بود.

علی مژدهی افزود :امروز شما کار و زندگی و گرفتاری ها و مشکلاتی که داشته‌اید رها کردید و در اینجا جمع شده‌اید برای اینکه در تعیین سرنوشت سیاسی خود دخیل باشید و سرنوشت سیاسی خودتان به دست خودتان رقم بخورد همانگونه که در سالیان گذشته هم این اتفاق افتاده است شما جمع شده‌اید و دیگران هم جمع می‌شوند تا فردی را انتخاب کنند تا در مجلس شورای اسلامی از حقوق آن‌ها در بحث‌های سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی دفاع کنند .

وی عنوان کرد :۴۵ سال است که این اتفاق افتاده است من از شما سوال میکنم وظیفه نماینده چیست و نماینده باید چه کارهایی انجام دهد؟ آیا وظایف خود را در طول ادوار گذشته انجام داده‌اند یا ندادند؟

وی تصریح کرد :بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ،مجلس وظیفه وضع قانون در تمام امور کشور را دارد.

قانون برای این است که مردم و مسئولین وظایف خود را بدانند پس مهم‌ترین رکن در هر جوامعی این است که مردم و مسئولین به قانون پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد :برای این میگویند مجلس در راس امور است که مجلس قانون گذاری می کند و بدون قانون هیچ کاری صورت نمی گیرد.

مژدهی افزود :از وظایف دیگر نماینده نظارت بر اجرای قانون است که این قانونی که وضع شده صحیح اجرا می شود یا خیر اگر قانون صحیح اجرا شود قطعا مشکلات مردم به حداقل می‌رسد ولی اگر قانون صحیح و درست اجرا نشود باز قانون‌گذار برای نماینده مجلس راهکار در نظر گرفته است.

وی ادامه داد : از راهکارهای نماینده مجلس این است که اگر مسئولین امر به وظایف قانونی خود عمل نکنند نماینده می تواند به آن وزیر یا مسئول ملی تذکر دهد اگر این تذکرات تاثیرگذار نبود باز مجلس و نمایندگان مجلس می‌توانند از وزرا یا رئیس جمهور سوال کنند و رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف هستند به مجلس بیایند و توضیح دهند اگر نماینده قانع نشد به کمیسیون جهت بررسی ارجاع میشود اگر دولت به تذکرات بی توجه باشد مجلس می‌تواند هم دولت و هم نمایندگان را استیضاح کند وقتی استیضاح می‌کند باید نماینده یا دولت رای اعتماد بگیرد وگرنه آن وزیر یا دولت از کار برکنار میشود.

این کاندیدای انتخابات مجلس عنوان کرد : بنابراین عزیزان نماینده‌ای که شما به مجلس می‌فرستید می تواند در تمام امور مجلس تحقیق و تفحص کند و در برابر تمام ملت مسئول است پس این نماینده‌ای که شما به مجلس می‌فرستید باید دقت کنید که این نماینده آیا می‌تواند از عهده این مسائل و امور بربیاید یا خیر؟

وی ادامه داد :از شما سوال می کنم ۴۵ سال است که نماینده به مجلس فرستادیم به یاد دارید چه در وضع قانون یا در طرحی یا لایحه‌ای نمایندگانی که ما فرستادیم اظهارنظر کرده باشند؟

وی ادامه داد :چندبار نمایندگان ما به عنوان نماد این ملت به مسئولین در رابطه با وظایف خودشان تذکر دادند؟! از کدام وزیر سوال کردند؟ یا کدام دولت را به استیضاح کشاندند؟ در بحث قانون گذاری اگر نتوانستند شان و جایگاه خودشان را ابراز و اجرا کنند و نتوانسته‌اند در سوال و تذکر و استیضاح به وظایف نظارتی خود انجام وظیفه کرده باشند در خصوص پیگیری مشکلات مردم چه کارهایی انجام دادند؟!

مژدهی با اشاره به محرومیت مناطق مختلف حوزه انتخابیه تصریح کرد : آیا هنوز در جمهوری اسلامی زیبنده است که مردم بایار ،توگبری  با مشک آب از چاه به دوش بگیرند و به خانه ببرند؟آیا زیبنده هست مردم این شهرستان علی‌رغم اینکه تکلیف دولت هست که بهداشت و درمان مردم را تامین کند بعد از سالیان سال هنوز بیمارستان نداشته باشند و مشکلات راه و گرفتاری‌های این مسیرها را طی کنند؟

وی با اشاره به سرانه تخت بیمارستانی افزود :آیا بی انصافی تنها ۲۴۰ تخت بیمارستانی به ۴ شهرستان اختصاص داده شود؟

وی عنوان کرد :آیا انصاف هست که جوانان جویای نام چرام به این همه پتانسیل و ظرفیتی که دارند از لحاظ امکانات ورزشی با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشند که وقتی بنده از یک سالن ورزشی بازدید کرده ام خدا را شاهد می گرفتم احساس شرم کردم .

معاون اسبق وزیر دادگستری اظهار داشت : آیا ما نباید شب خوابمان ببرد که جوان ۱۲ یا ۱۳ساله چرامی یا بهمئی یا بویراحمدی به خاطر مشکلات عدیده‌ای مثل بیکاری ،ازدواج،مسکن،ورزش ،فرهنگ و ...که  در زندگی دارد دست به خودکشی بزند؟

آمار این خودکشی‌ها قلب ما را به درد نمی‌آورد؟!

وی خاطر نشان کرد :آیا انصاف هست که کهگیلویه بزرگ با آن همه مردان نامی،شهدای گرانسنگ از اول انقلاب تا تاکنون باید توسعه نیافتگی و محرومیت را یدک بکشد؟ چرا ما از خود سوال نمی کنیم؟ برادران و خواهران من به خود بیائیم ببینیم چه وضعیتی داریم؟

وی ادامه داد :علی‌رغم وجود پتانسیل‌های بسیار قوی در کهگیلویه بزرگ ۳۷ درصد جوانان تحصیل‌کرده جویای نام که سن آن‌ها از ۲۴ تا ۳۴ ساله هست همچنان باید به خاطر بیکاری در خیابان‌ها پرسه بزنند؟

وی تصریح کرد :آیا مردم کهگیلویه و چرام و بهمئی علی‌رغم معادن بسیار غنی که یکی از این معدن‌ها در کوه لار در چرام است که یکی از بزرگ‌ترین معادن است که بعد از سالیان سال هنوز به بهره برداری نرسیده باشد و جوانان ما در انتظار اشتغال در این مناطق باشند؟ چطور جوان چرامی در یزد می تواند مدیرعامل شرکت باشد ولی نباید در منطقه‌ی خودش حتی حق کارگری داشته باشد؟ این انصاف است؟

وی عنوان کرد ؛چطور جوانان ما با تحصیلات عالیه در استان فارس و بوشهر باید مجبور باشند به لحاظ اینکه بومی منطقه نیستند در شان و جایگاهی که دارند به کار گرفته نشوند چه کسی باید پاسخ بدهد؟ مسئولین حاکمیتی؟ نمایندگان مردم ؟چه پاسخی داریم؟

وی افزود : در بحث قانون‌گذاری در بحث نظارت بر قانون در بحث پیگیری امور مردم چه اقداماتی انجام داده ایم؟

وی تاکید کرد : قطعا اگر خداوند این توفیق را به بنده داد نه تنها آن مسیری که جناب آقای هاشمی طی کردند و به دنبال خدمت گذاری بودند این حقیر به مراتب بیشتر از وی تلاش خواهم کرد تا بتوانم چهره فقر،محرومیت و مشکلات این مردم را کمرنگ کنم .

وی گفت :من از شما درخواست میکنم که تلاش کنیم که آینده را بسازیم تلاش کنیم امید و بالندگی برای جوانانمان ایجاد کنیم این امر قابل تحقق است ما برای تغییر رویه و مسیر آمده‌ایم .آمده ایم تا زیر ساخت ایجاد کنیم. آمده‌ایم تا طبق قانون با تبعیضات ناروایی که در طول سالیان سال بر این مردم تحمیل شده مبارزه کنیم.آماده‌ایم تا حقوق حقه این مردم در جامعه احیا کنیم.

وی عنوان کرد :ما هوایی تازه برای مردم داریم .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 اميرمهدي 1402/12/2 12:27:22

    فقط دکترمژدهی پور

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها