یادداشت
گفتگو و گزارش

«مناظرات انتخاباتی» یا شوی تلویزیونی؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

در حالی که ماه‌هاست بحث مناظرات انتخاباتی در استان داغ است و حتی خود کاندیدا نیز بر این موج سوار شده و همدیگر را به مناظره و گفت و گو دعوت می کردند اما به هر طریقی مناظرات در روزهای اخیر ضبط شد.

 «مناظرات انتخاباتی» یا شوی تلویزیونی؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

اَفتونیوز| در حالی که ماه‌هاست بحث مناظرات انتخاباتی در استان داغ است و حتی خود کاندیدا نیز بر این موج سوار شده و همدیگر را به مناظره و گفت و گو دعوت می کردند اما به هر طریقی مناظرات در روزهای اخیر ضبط شد.

در ابتدای سخن باید گفت، مناظره بصورت ضبطی معنا و مفهوم پیدا نمی کند، همه می‌دانیم لطف مناظره به زنده بودن آن است، آنجا که بهره هوشی، سواد، زبان بدن، حاضر جوابی، تسلط و خیلی از آیتم های یک کاندید مشخص می شود. 

ضمنا گفته می شود، توصیه های اکیدی نیز به  کاندیدای انتخابات شده که چندان فضای استان را منفی جلوه ندهند.

از همه این مسائل عبور کنیم، نحوه تدوین و حذف و اضافه و سانسور مطالب گفته شده در مناظرات است که خود درخور اهمیت است، با توجه به اینکه بحث تدوین یک کار انسانی است و هم احتمال خطا در آن وجود دارد و هم اینکه بحث سانسور ممکن است منجر بر ناقص شدن مباحث یک کاندید شود که در این صورت نوعی تبعیض و نابرابری صورت گرفته است.

نکته دیگر تعداد زیاد نامزدها، زمان طولانی برنامه عملاً کارکرد این مناظرات را تضعیف کرده است، البته در این قسمت چندان نمی‌توان خرده ای به عمل برگزاری گرفت.

ظاهرا در حین ضبط برنامه خود کاندیدا نیز از این شرایط فرسایشی خسته و کلافه شده اند.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که این مناظرات  صرفا برای شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون مهم است در حوزه کهگیلویه با غیاب موحد، بزرگواری، مژدهی، دهبانی و سعادتیان و همچنین عدم حضور کاندیدای مطرح مانند تاج گردون و جعفری عملا حساسیت این موضوع در گچساران نیز از بین رفته است.

در پایان این مناظرات میتوانست بصورت زنده با حضور اجباری همه کاندیدا انتخابات  را وارد فضای جدیدتری کند اما به نظر می‌رسد این موضوع در شرایط کنونی قابل تحقق نیست.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها