یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ارسالی؛


احیای جایگاه نمایندگی با علی مژدهی

جایگاه نمایندگی در دوره حضور سید محمد موحد در مجلس تحریف شده و کرسی نمایندگی از اثرگذاری لازم افتاده است. ازاین‌رو کهگیلویه به کسی نیاز دارد که این کرسی را به ریل اصلی خود برگرداند.

احیای جایگاه نمایندگی با علی مژدهی

اَفتونیوز| یادداشت دریافتی:  جایگاه نمایندگی در دوره حضور سید محمد موحد در مجلس تحریف شده و کرسی نمایندگی از اثرگذاری لازم افتاده است. ازاین‌رو کهگیلویه به کسی نیاز دارد که این کرسی را به ریل اصلی خود برگرداند.

کمتر از دو هفته آینده نتایج رقابت‌های نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود. در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، دنا و لنده، انتخابات نسبت به دوره‌های پیش شور و شوق بیشتری پیدا کرده است. موحد به عنوان پای ثابت رقابت‌های انتخاباتی با شرایط سختی روبه‌روست. به دلیل انتقاداتی که در دوره‌های گذشته و به ویژه در مجلس یازدهم، از او شده است، چندان وضعیت مناسبی ندارد. اما رقبای موحد نیز کار را برای او بسیار سخت‌تر از گذشته کرده‌اند.

در دوره حضور موحد در مجلس، نقش نماینده تا حد زیادی تحریف شده است. در حالی که وظیفه نمایندگان مجلس، قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، در دوره موحد این نقش به دخالت در امور اجرایی و انتصابات و استخدام‌ها تقلیل یافته است. حال به نظر می‌رسد علی مژدهی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات می‌تواند نمایندگی را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

مژدهی که سابقه فعالیت در تعزیرات حکومتی کشور و وزارت دادگستری و ... را در کارنامه خود دارد، برای احیای کرسی نمایندگی مجلس گام‌های بلندی برداشته است. سابقه فعالیت‌های مژدهی پیوند عمیقی با نقش نمایندگی دارد. او در تمام ادوار فعالیتش در سازمان‌های عمومی، در نقش یک حقوقدان ظاهر شده است. گفتنی است وسعت دید او نیز نه محدود و تنگ‌نظرانه، بلکه ملی و کلان است.

کهگیلویه هر چند نیازمند زیرساخت‌های عمرانی است، اما وظیفه نماینده دخالت مستقیم در این زیرساخت‌ها نیست. در دوره موحد، نقش نماینده به یک پیمانکار تقلیل یافت. البته او این کار را نیز به درستی انجام نداد. کافیست شناختی اندک از پروژه‌های عمرانی کهگیلویه داشت تا فهمیند چه رکودی بر آن‌ها حاکم است. حتی موحد نتیجه مناسبی نیز در دخالت‌هایش در امور دولت نداشت. انتصاباتی که به موحد نسبت داده می‌‎شوند معمولا شکست خورده‌اند؛ این شکست را نه تنها در فرمانداری و بخشداری‌ها بلکه در انتصاب مدیران کل نیز دید. از وسی دیگر استخدام‌های فله‌ای نیز نه تنها مسأله بیکاری کهگیلویه را حل نکرده، بلکه هم‌اکنون هزاران نفر تحصیل‌کرده بیکار در کهگیلویه وجود دارند و از سوی دیگر در برخی دستگاه‌ها افرادی استخدام شده‌اند که کمترین تخصصی در جایگاه مربوطه ندارند. از سوی دیگر، موحد حتی در تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های کلان ملی نیز نقش درخوری نداشته است. بنابراین جایگاه نمایندگی در دوره حضور سید محمد موحد در مجلس تحریف شده و کرسی نمایندگی از اثرگذاری لازم افتاده است. ازاین‌رو کهگیلویه به کسی نیاز دارد که این کرسی را به ریل اصلی خود برگرداند.

علی مژدهی که بیشتر او را به عنوان سیاستمداری ملی می‌شناسند، از لایه‌های مختلف کار حقوقی و قضائی آگاهی دارد. می‌داند که نماینده باید قوانین لازم برای توسعه منطقه و کشور را تدارک ببیند. آگاه است که یکی از دلایل اصلی عدم پیشرفت پروژه‌های کهگیلویه، عدم نظارت و اتفاقاً همان دخالت‌های نابجای دیگران است. مژدهی به عنوان مرد قانون، با قانون‌گریزی‌هایی که در حوزه زیرساخت و عمران کهگیلویه اتفاق می‌افتد برخورد کرده تا پروژه‌ها به مسیر اصلی خود که سال‌هاست منحرف شده، برگردند.  

می‌توان امیدوار بود با حضور مژدهی در قامت نماینده‌ی کهگیلویه بزرگ، کرسی نمایندگی این حوزه انتخابیه احیاء شود و به جایگاهی که در قانون برای آن تعریف شده، برگردد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 محمد مانند‌شما بی کار 1402/12/3 13:11:2

    چند سال است از این حرفهای صدمن یک غاز می نویسید چند سال است از کینه به موحد نابود شدی تا کی موحد رقیب ندارد اینها رقبای موحد نیستن به فرمایشات جناب بزرگواری خرده کاندیدها هستن موحد جلو سونامی حاج بهرام تاجگردون با مرحوم حاج محقق پیروز شد که گچساران دهدشت یک نماینده داشتن 8سال تاجگردون بو4سال نجفی مردم گچساران کاز ترش استفاده می کردن موحد گچساران گاز کشی کرده بعد از موحد برو هردو بیمارستان گچساران ببین شعار مفت طرح بلوار کشی چهاربانده شدن ورودی هرشهر 40 کیلومتر دوراهی خیر اباد چهاربانده شده بوق کرنا زدین جاده چهار بانده شد امانگفتین گچساران ام ارای ندارد هر چه بنویسید فایده ندارد موحد 45 رای در روز داشته طرح تاجگردون خادمی استاندار بزرگواری هاشمی جهت تعویض حوزه دوروز آمد 45هزار رای۰ آورده تمام افراد بزرگ وبزرگ زادگان افراد متشخص موحد را همراهی می کنند راننده های جاده ای که سر از پنجره ماشين می آورند بیرون وجیغ می کشند باشما هستن تفاوت ببین

    پاسخ
    • 1 - 1 سیروس پاسخ به : محمد مانند‌شما بی کار 1402/12/5 5:34:36

      گدازاده بدبخت، حیف نیست که دکتر مژدهی رو با یه ... مقایسه میکنی

سایر اخبار
برگزدیدها