یادداشت
گفتگو و گزارش

سواری‌ها بیشترین تلفات رانندگی در استان را رقم زدند/122 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند

سواری‌ها بیشترین تلفات رانندگی در استان را رقم زدند/122 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 10 ماهه امسال سورای ها با 62 درصد، بیشترین تلفات رانندگی در استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، علی خوان‌پایه در نشست کمیسیون ایمنی و حریم‌ها راه‌های استان افزود: تلفات جاده های برون شهری و روستایی استان در 10 ماهه گذشته 122 نفر بوده است که کاهش 7 درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می دهد.

وی بیان کرد: بیشترین تلفات به چهار محور اصلی "یاسوج ـ اصفهان"، "یاسوج ـ بابامیدان"، "گچساران ـ بابامیدان" و "گچساران ـ بهبهان" رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای در استان بودیم .

خوانپایه تصریح کرد: خط کشی جاده های برون شهری، شناسایی 12 نقطه حادثه خیز بحرانی و رفع این نقاط، نصب 15 دستگاه دوربین ثبت تخلفات، روشنایی تونل ها و ایمن سازی نقاط پرتگاهی از اقداماتی است که تا 15 اسفند در جاده های برون شهری استان انجام می شود .

وی ادامه داد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی استان در ماه‌های فروردین، تیر، مرداد و شهریور با تلفات 55 درصدی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین تلفات مربوط به محور "یاسوج-اصفهان" با 28 نفر است و محورهای "گچساران-بابامیدان" و "گچساران-بهبهان" با 17 نفر در رده‌های بعدی هستند.

خوانپایه تاکید کرد: 60 درصد تلفات رانندگی استان مربوط به چهار محور "یاسوج-اصفهان"، "یاسوج-بابامیدان"، "گچساران-بابامیدان" و "گچساران-بهبهان" است و میزان تلفات در روزهای تعطیل 51 درصد و در ایام غیر‌تعطیل 49 درصد بوده است.

وی گفت: 62 درصد تلفات رانندگی مربوط به خودروی سواری، 4 درصد وانت بار، 14 درصد موتورسوار و 14 درصد عابران پیاده و سایر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بین خودروهای سواری پراید با 40 درصد و پژو 405 با 30 درصد بیشترین سهم تلفات را تشکیل می‌دهند، 70 درصد از متوفیان مرد و 30 درصد زن بودند و بیشترین تلفات در بین سنین 20 تا 40 سال است.

خوانپایه بیان کرد: 12 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که تا قبل از ایام عید این نقاط رفع می‌شوند.

وی با اشاره به نصب 15 دستگاه دوربین ثبت تخلف اضافه کرد: شست و شوی تونل‌ها، بازگشایی جاده‌ها، جمع آوری نخاله‌ها و تامین روشنایی از دیگر اقدامات صورت گرفته تا 15 اسفند در جاده های برون شهری استان است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 نهضت اسفالت به علاوه ی خوان پایه 1395/11/24 9:58:43

    تو خو دستت و سالار اسفالت ایرسه وش بگو جاده یل سیت درست کنه ملوس کنه اسفالت کنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها