یادداشت
گفتگو و گزارش

وقتی نماینده بی ثبات منتقد با ثبات ترین کاندیدای انتخابات بویراحمد می شود!

در بخشی از مناظرات تلویزیونی مهدی روشنفکر خطاب به محمد بهرامی پرسید؛ ما همچنان نمیدانیم شما اصلاح طلب هستی یا اصولگرا؟ سوالی که اگر اندک آگاهی از جریانات سیاسی و سیر تغییر و تحولات آنها داشته باشی تا اندازه ای کودکانه به نظر میرسد.

وقتی نماینده بی ثبات منتقد با ثبات ترین کاندیدای انتخابات بویراحمد می شود!

اَفتونیوز| در بخشی از مناظرات تلویزیونی مهدی روشنفکر خطاب به محمد بهرامی  پرسید؛ ما همچنان نمیدانیم شما اصلاح طلب هستی یا اصولگرا؟

سوالی که اگر اندک آگاهی از جریانات سیاسی و سیر تغییر و تحولات آنها داشته باشی  تا اندازه ای کودکانه به نظر میرسد،

آقای بهرامی از روزی که خود را در قامت نمایندگی معرفی کرد، در همه ثبت نام ها جلوی نام خود اصلاح طلب نوشته است و در اینجا  اِقرار فرد در روز ثبت نام حجت است اما خود آقای روشنفکر در سال ۱۳۹۴ گفت ما جریان سوم( نه اصولگرا هستیم و نه اصلاح طلب) اما در ثبت نام انتخاباتی جلوی اسم خود اصولگرا نوشت!

 در ثانی روند تغییر فکر و ایده نه در دنیای سیاست بلکه در ساحت اندیشه و فکر امری طبیعی است، چه بسیار اندیشمندان و متفکرانی که در هر دوره های مختلف از زندگی خود به شکل متفاوتی جهان پیرامون خود را تحلیل کردند، بیراهه نیست که کارل مارکس بزرگترین اندیشمند تاریخی را به سه دوره فکری( جوان، میان سال و  پیر ) تقسیم می کنند، از اساس عدم تغییر انسانها در فکر، ایده و اندیشه امری غیر طبیعی است و بدیهی است که انسان‌ها با تجربیات، کتابها و شرایط نوین و…. دچار استحاله و تغییر می شوند.

به فرض آقای بهرامی زمانی اصولگرا بوده(صحت این موضوع بر ما پوشیده است) ولی وی از دوره ای خود را اصلاح طلب نامیده است و از آن تاریخ در این مسیر شفاف گام برداشته است.

بسیاری از سوپر اصلاح طلب های امروزی مانند حجاریان، تاج زاده، اصغرزاده، زیباکلام و دیگران زمانی به گونه دیگر به مسائل می نگریستند تغییر کرده و امروز به شکل دیگری مسائل را تحلیل می کنند. از نمونه های برجسته این تغییر و تحولات می‌توان به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نور و علی لاریجانی اشاره کرد.

در واقع یک انسان پویا و فرهیخته میتواند طی زمان و با تجربیات جدید دچار تغییر شود  و به همین دلیل افرادی که در مقابل تغییر مقاومت می کنند را با عناوینی مانند: متعصب، جمود فکری، سنتی و... می نامند.

اما در خصوص جناب آقای روشنفکر باید گفت اگر شخص او دارای ثبات سیاسی بود شاید می‌توانستیم این انتقاد را از او بپذیریم اما با کمال تاسف، جناب نماینده در این استان سابقه همراهی با شخصیت هایی  مانند بهرام تاج گردون و موحد در کهگیلویه  همچنین آسپار، هدایت خواه، زارعی در بویراحمد را داراست، کافی است نگاهی به این لیست بیااندازید متوجه بی ثباتی سیاسی جناب نماینده خواهید شد، در سطح کلان روشنفکر به همه افراد :  مرحوم هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد، روحانی، قالیباف و رئیسی  که همگی قطب مخالف هم هستند رای داده است.

در نهایت جناب روشنفکر از منظر ماهیتی  طرح این سوال بی معنی است، از سوی دیگر حتی اگر  این ایراد به  بهرامی وارد بود شما منتقد صادقی  برای این موضوع نیستید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 شهروند 1402/12/6 11:52:14

    روشنفکر کارش تمومه.نفسهای آخرو میکشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها