یادداشت
گفتگو و گزارش

تناقض های رفتار و گفتار مهدی روشنفکر در مناظره های تلویزیونی

اکنون مهدی روشنفکر باید پاسخ دهد که نقش خود او در بدتر شدن وضعیت شاخص های توسعه بویراحمد، دنا و مارگون چیست؟ او برای پرهیز از پاسخ گویی، به عنوان مدعی بخش بی زبان توسعه یعنی فرهنگ را مقصر جلوه می دهد

تناقض های رفتار و گفتار مهدی روشنفکر در مناظره های تلویزیونی

اَفتونیوز| مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مناظره های تلویزیونی گفته فرهنگ کار بین مردم استان خوب نیست و مردم فقط دنبال شغل دولتی هستند. او همچنین گفته فرهنگ پذیرش سرمایه گذاری هم در استان خوب نیست و امنیت سرمایه گذاری در استان وجود ندارد.

این سخنان مهدی روشنفکر بسیار طبیعی است چون او در سال های گذشته برنامه ای برای کمک به توسعه حوزه انتخابیه مرکز استان نداشته است و لاجرم باید برای توجیه ناکارآمدی خود به همان کلیشه های قدیمی برگردد. در سال های گذشته هر شخصی که نتوانسته موفقیتی در کمک به حل مسائل استان کسب کند گناه را به گردن فرهنگ انداخته است، حوزه ای که نه مدافع خاصی دارد و نه قابلیت ارزیابی دقیق دارد.‌

اما مهدی روشنفکر با طرح این موضوع خود را در دام انداخته است. سوال افکار عمومی این است که عملکرد شما به عنوان نماینده اتفاقا تقویت کننده همین مساله فرهنگی بوده است. 

اسناد و شواهد نشان مهدی روشنفکر بدون کوچکترین تلاشی برای تقویت بخش خصوصی تمام تلاش خود را برای بکارگیری غیرقانونی برخی افراد همسو با خودش در بخش نحیف دولتی به کار گرفت. احساس تبعیض ناشی از اقدامات مداخله جویانه نماینده بویراحمد اتفاقا باعث تقویت گرایش خیل عظیم بیکاران استان به مشاغل دولتی شده است. همه می گویند رطب خورده چرا منع رطب می کند. اگر شغل دولتی خوب نیست باید از اعضای خانوده نماینده محترم شروع شود و به دستگاه های دولتی تحمیل نشوند.

سوال افکار عمومی از آقای روشنفکر این است که شما به عنوان نماینده چه اقدامی برای تقویت بخش خصوصی و ایجاد زمینه اشتغال در این بخش انجام داده اید که جوانان بیکار از آن استقبال نکردند؟ اگر با تلاش شما همانند برخی نمایندگان استان های دیگر یا حتی افرادی مثل غلامرضا تاجگردون بخش خصوصی تقویت میشد متوجه می شدید که مشکل نه از فرهنگ بلکه از ضعف مدیران و نمایندگان از جمله نماینده بویراحمد، دنا و مارگون است.

تناقض دوم مربوط به عملکرد شخص مهدی روشنفکر در ایجاد ناامنی برای سرمایه گذاران است. مهدی روشنفکر ادعا کرده که فرهنگ مردم مروج ناامنی برای سرمایه گذاری است. 

در حالی که همه دلسوزان بر پرهیز از طایفه گرایی و قبیله سالاری تاکید دارند روش عملی مهدی روشنفکر منطقه گرایی و قبیله سالاری بوده است و همین مساله هم موجی از احساس ناامنی را بین اعضای همه طوایف و سرمایه گذاران ایجاد کرده است. 

روشنفکر اینجا نیز باید یک سوزن به خود بزند و یک جوال دوز به فرهنگ مردم. 

فرهنگ مردم مشکلی ندارد، مشکل مردم فریبانی هستند که شعار فرهنگ سر می دهند اما خود در عمل ضد فرهنگی ترین اقدامات را انجام می دهند. 

اکنون مهدی روشنفکر باید پاسخ دهد که نقش خود او در بدتر شدن وضعیت شاخص های توسعه بویراحمد، دنا و مارگون چیست؟  او برای پرهیز از پاسخ گویی، به عنوان مدعی بخش بی زبان توسعه یعنی فرهنگ را مقصر جلوه می دهد و گویا سایرین عامل مشکلات هستند نه کسی که عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را بر خود دارد و باید پاسخ گوی مشکلات موجود باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 همشهری 1402/12/6 16:55:28

    نقش بدبخت کردن مردم🙆‍♂️

    پاسخ
  • 2 حقیقت 1402/12/6 15:54:14

    درود بر حاج نادر مرزشکن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها