یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


«موحد نخواهی » وارد فاز جدیدی شد/ جنگ پیدا و پنهان مژدهی و بزرگواری بر سر میراث «عدل هاشمی پور »

انتخابات کهگیلویه‌ی بزرگ با رفتن عدل هاشمی‌پور تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. تا پیش از رفتن هاشمی‌، او یکی از اصلی‌ترین مدعیان پیروزی بود. اما حال که او نیست، رقابت‌های متعددی بر سر از آنِ خود کردن آرایش شکل گرفته است.

«موحد نخواهی » وارد فاز جدیدی شد/  جنگ پیدا و پنهان مژدهی و بزرگواری بر سر میراث «عدل هاشمی پور »

اَفتونیوز| انتخابات کهگیلویه‌ی بزرگ با رفتن عدل هاشمی‌پور تغییرات بزرگی را تجربه کرده است. تا پیش از رفتن هاشمی‌، او یکی از اصلی‌ترین مدعیان پیروزی بود. اما حال که او نیست، رقابت‌های متعددی بر سر از آنِ خود کردن آرایش شکل گرفته است.

اما بدیهی‌ترین موضوع در این میان، ریزش شدید آرای موحد و شکل‌گیری موج گسترده‌ی موحدنخواهی در سراسر کهگیلویه‌ی بزرگ است. موجی که ممکن است تبدیل به سیل شود و کل تلاش‌های موحد در چهار دهه گذشته را با خود ببرد. موج نه به موحد تمام فضای این حوزه را دربر گرفته، از فضای مجازی گرفته تا فضای واقعی.

با این‌حال جنگی نیز بر سر آرای عدل هاشمی‌پور مهمترین رقیب گذشته موحد شکل گرفته است. برخی معتقدند که پخش شدن آرای هاشمی بین چند نفر از رقبای موحد، در نهایت به نفع موحد تمام خواهد شد و موج موحدنخواهی، نمی‌تواند مانع از پیروزی این نماینده ۷۲ ساله شود.

اما ماجرا پیچیده‌تر از این‌هاست. طرفداران کلاسیک هاشمی اغلب به سمت بزرگواری می‌روند. چرا که هاشمی و بزرگواری از گذشته تاکنون ارتباط حسنه‌ای با یکدیگر داشته‌اند. ولی بخشی از این افراد که توصیه‌پذیرتر بودند به صورت تاکتیکی به سمت علی مژدهی، دیگر رقیب موحد رفتند. این وسط عده‌ای فکر می‌کنند همین عدم تمرکز آرای طرفداران هاشمی در یک‌جا، در نهایت به نفع موحد تمام خواهد شد. ولی داستان به این سرراستی نیست. آرای طرفداران موحد چه به سبد بزرگواری برود و چه به سوی مژدهی میل کند، در هر صورت علیه موحد خواهد بود.

با توجه به موج استقبالی که این روزها از مژدهی به عمل می‌آید، به ویژه در بخش‌های بویراحمد و چرام، می‌توان گفت بازنده این ماجرا تنها موحد است. چرا که همه پدیده‌ها نشان از آن دارند که موحد در موضع ضعف قرار گرفته است.

پایگاه ۵۰ تا ۶۰ هزار آرایی عدل هاشمی‌پور به جز در موارد قلیلی به سمت موحد نخواهد رفت. با ادامه روند موجود، هیچ بعید نیست موحد برای نخستین بار، مرد سوم انتخابات کهگیلویه شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 کهگیلویه بزرگ 1402/12/7 11:38:31

    زهی خیال باطل ، شاید از طرفداران حاج عدل هاشمی باشد که به سمت آقای مژدهی غش کند ولی این را بدانید هواداران وطرفداران سردار هاشمی پور به هیچ عنوان به کسی که در رد صلاحیتش نقش داشته وافکار حزبی اش در طول ۴۰ سال همواره برحذف حریفان بوده است رای نخواهند داد مردم بویراحمد ، طیبی ، بهمئی ودشمن زیاری وقایع ۴۰ سال را درخصوص رد صلاحیت آقایان منطقیان ، موحد ، مرحوم لاهوتی و سردار هاشمی پور هرگز فراموش نخواهند کرد ، قاطبه مردم کهگیلویه بزرگ به این نوع افکار مبتنی برحذف در مجلس ، گزینش ها ، ستاره دار کردن دانشجویان رای نخواهند داد مومن از یک سوراخ دوبار نیش نخواهد خورد !!!!

    پاسخ
  • 2 Reza58 1402/12/7 0:18:59

    تحلیل شما نادرسته مژده ای هیچ شانسی در چرام ندارد میزان رای مژده ای در چرام حداکثر باارفاق۱۰۰۰رای بیشتر ندارد.. در این یکی دو روز ۳۸لیدر هاشمی از چرام به موحد پیوستند تنها راه شکست موحد این است تمامی کاندیدها یکی بشن و آرا پخش نشود. بعید میدانم بااین شرایط موحد شکست بخورد. در دو روز باقیمانده زمزمه های عجیبتری بگوش می رسد.

    پاسخ
  • 3 عبدالمالکی 1402/12/6 23:36:14

    بحث کاندید خاصی نیست بحث رسانه است اینقد تحلیل بی محتوا و غیر کلاسیک امیدوار روزی برسه که رسانه عمومی در این استان به این نتیجه برسه که مسولیتش چقد سنگینه رسانه که نباید اینقد شخصی قضاوت کنه افتو نیوز محترم به عنوان یه رسانه عمومی دوست داشتنی اینقد تحلیل الکی ابکی نذار واقعا نارحت کننده است این وضعیت

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها