یادداشت
گفتگو و گزارش

درد دل های یک کاندید جوان در کهگیلویه:


رایگان: اصحاب قدرت دستشان را از روی گلوی مردم بر نمی دارند/ این روزها دارا و ندار از وضعیت گلایه دارند/کارمند بانک هستم بمن اعتماد کنید

رایگان: بنده کارمند بانک هستم و تا سه روز پیش بر سر کار خود حاضر بودم چون احساس مسئولیت می کردم اما شخصی که مسئولیت مهمی دارد از ماهها پیش در همان روستاهای دورافتاده ای که مشکلات بسیاری دارند با انواع روش های مختلف و تحریک و تطمیع مردم نیازمند به دنبال جمع آوری رای هستند.

رایگان: اصحاب قدرت دستشان را از روی گلوی مردم بر نمی دارند/ این روزها دارا و ندار از وضعیت گلایه دارند/کارمند بانک هستم بمن اعتماد کنید

اَفتونیوز| کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر چرام گفت: در حالی که به روز برگزاری انتخابات نزدیک می شویم خیلی از عزیزانی که احساس کردند می توانند خدمتگزار شما شوند وارد صحنه شده اند، از نسل جوان و چهره های تکرای قدیمی نیز حضور دارند.

امین رایگان افزود: همه وقتی اسم انتخابات را می شنویم یاد وعده های پوچ و تو خالی قدیمی می افتیم و امروز هم همان ها با همان ترفندهای قدیمی دوباره به صحنه امدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اختلاف سنی زیادی با جوانان ندارم روزها و ساعت ها پای درد دل آنها نشسته ام، تحصیلاتم در حوزه حسابداری و اقتصاد است و مدت ۱۱ سال در حوزه بانک مرکزی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول هستم و به عنوان کاندید نسل جوان وارد این صحنه انتخابات شدم، آمدم تا واقعیت ها را فریاد بزنم، من زمانی که این تصمیم را گرفتم که دیگر روح و روان شما مردم عزیز در مقابل این بی عدالتی ها و فسادها دیگر مقاومت ندارد.

رایگان با بیان اینکه وارد صحنه انتخابات شدم چون احساس کردم یکی از کرسی های اصلی تصمیم گیری در کشور که می توانست برای مبارزه با فساد و بی عدالتی اجتماعی و تمام عقب ماندگی ها برای ما چاره ساز باشد متاسفانه خود تبدیل شده به یک مکانی که باعث همه فسادها شده است، بیان کرد: فکر می کنم اگر در گذشته به جای برخی از مسئولین چوب کبریت بود برای ما بهتر بود چون چوب کبریت سودی برای ما ندارد اما زیانی هم نداشت اما برخی از این مسئولین سودی برای ما نداشتند اما خیلی از فرصت هایی را که می توانست در اختیار نخبگان و فرزندان شما به صورت عادلانه قرار بگیرد توسط لیدرها و باندهای مافیایی آنها اشغال شده است.

وی با بیان اینکه فرزندان شما، جوانان نخبه و اساتید برجسته علمی به حاشیه رفتند، عنوان کرد: شاید خیلی از مردم آگاه در جامعه علاقه ای به این انتخابات ندارند،می دانم مسیر سختی است و اصحاب قدرت و ثروت هرگز اجازه نمی دهند که نفس حقیقت بالا بیاید و به راحتی دستشان را از روی گلوی مردم بر نمی دارند اما من آمده ام تا شجاعانه در برابر آنها قد علم کنم و بادستان خالی از این تریبون ها استفاده می کنم و به مبارزه با انها خواهم پرداخت

رایگان با بیان اینکه خودم به دلیل اینکه شغل مناسبی دارم و از حقوق و مزایای آن بهره مندم و از جایگاه خودم راضی هستم نیازی به پست و مقام دنیا نداشته و نخواهم داشت، تاکید کرد: آمده ام تا صدای مردم حوزه انتخابیه ام و به خصوص جوانان و نوجوانان باشم.

وی افزود: احساس می کنم که شما پدران و مادران در گذشته باید تصمیمات بهتری می گرفتید، آنها که امروز در صحنه هستند از ماهها پیش به دنبال جمع آوری رای به شکل های مختلفی هستند هرگز نخواهند توانست برای منطقه ما عزت بیافرینند زیرا کسی که خودش معنی عزت را نفهمد نمی تواند برای منطقه اش عزت بیافریند.

رایگان ادامه داد: به راحتی وارد منازل مردم می شوند و با انها عکس می گیرند، برخی از سران طوایف که از آنها هم گلایه مندم از دورهای گذشته همراه یک نمانده هستند و در هر دوره مبلغی پول را می گیرد و بستگان و اطرافیان خودش را به رای دادن به آن نماینده ترغیب می کند و اکنون بیش از بیست سال می گذرد اما اکنون همان شخص در خانه خود چند جوان بیکار، افسرده و ناامید دارد، شاید اگر از همان ابتدا بر مبنای دانایی و خرد ورزی یک انتخابی داشت امروز وضعیت جوانان و نوجوانان ما به این شکل نبود.

وی با بیان اینکه من آمده ام و هیچ همایش طایفه ای هم برگزار نکرده ام، تصریح کرد: من آمده ام تا با طایفه گرایی و قوم گرایی مبارزه کنم زیرا این مسئله آفت انتخابات است.

رایگان با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات منطقه ما مشکلات فرهنگی است، گفت: همیشه فکر می کردم ریشه تمام مشکلات ما اقتصادی است اما به این نتیجه رسیدم که یک فرهنگ اشتباه می تواند صد ها سال یک منطقه را به عقب ببرد.

وی با بیان اینکه وقتی یک کاندید به صحنه می آید باید برنامه و راهکارهایش را ارائه بدهد باید مشکلات و راه درمان انها را بگوید و شما حق دارید کسانی را انتخاب کنید که راهکار بهتری را ارائه بدهد، افزود: سرنوشت فرزندان خود را به  کسانی که وعده های پوچ می دهد مجددا نسپارید.

رایگان ادامه داد: یادم می آید که سالهای پیش در همین استادیوم به شما وعده دادند فسفات چرام را دو ساله راه اندازی و جوانان شما را شاغل می کنیم اما بعد از ده سال هنوز این معدن که می توانست بخشی از مشکلات جوانان شهرستان را مرتفع کند ۳۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی ندارد.

وی با بیان اینکه می دانیم که کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی بین المللی است اما کسی که اقتصاد را بلد نباشد نمی تواند وکیل خوبی برای شما مردم عزیز باشد، عنوان کرد: اینکه بگویم فلان شخص انسان صادق و آدم با دین و مذهبی است و ایشان را انتخاب کنیم این ادامه همان راه و همان فرهنگ اشتباه است.

رایگان اضافه کرد: دوباره به صحنه آمده اند و منطقه را به دو قسمت تقسیم کرده اند و مردم بیچاره را از ماهها پیش درگیر این مسئله کرده اند در حالی که قانون تبلیغات انتخابات از سوم اسفند ماه است، کسانی که از سه ماه پیش فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده اند نمی توانند نماینده خوبی برای شما مردم عزیز باشند چرا که همین امروز همان ها که نماینده ادوار گذشته بوده اند و نماینده فعلی و کسانی که این توان را در خود دیده و وارد صحنه شده اند اینها قانون را رعایت نکردند.

 

وی با بیان اینکه من برای تمام مشکلات منطقه برنامه دارم، گفت: خودم تخصص اقتصاد دارم اما تیم مشورتی داریم و جوانان و نوجوانان عزیزی هستند که مدارج علمی بالایی دارند.

رایگان با بیان اینکه از نخبگان و معتمدان نیز گلایه دارم، افزود: شاید معتمدین و نخبگان جامعه که وظیفه داشتند که جامعه خود را آگاه کنند وظیفه خویش را به خوبی انجام ندادند که امرزو این وضعیت ما است.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم فقط شعار اقتصادی بدهیم، ادامه داد: درست است که اقتصاد ما فلج است همه شما وجدان خود را در میان بگذارید و به اطراف خود نگاه کنید وضعیت جامعه را به روزی رسانده اند که دارا و ندار همه گلایه دارند و ناراضی هستند، اطراف خود را نگاه کنید جوانانی که در اثر سوء مدیریت و ناکارآمدی به سن بالایی رسیده اند و نه علاقه ای به انتخابات دارند، تصمیماتی که سالها قبل گرفتیم جامعه ما را به این روز انداخت و امروز اگر تصمیمی بگیریم برای ده سال بعد مان تاثیر گذار است.

رایگان با بیان اینکه مشکلات انباشته اقتصادی، آسیب های اجتماعی و انحرافات متعددی که در بین جوانان و نوجوانان است یک شیه قابل حل نیستند، بیان کرد: اگر کسی وعده داد که من تمام مشکلات را حل می کنم و اگر کسی برای رسیدن به این کرسی بیش از حد انسانیت و اخلاق را زیر پا می گذارد به آن شک کنید و بدانید که ریگی در کفش دارد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا سن خدمت کردن ۳۰ سال است و بعد از آن شخص باید در اختیار خود و خانواده اش باشد، گفت:  اینکه بیاییم و سالیان سال به بهانه خدمت به مردم بر یک کرسی مهم بگذرانیم و به جوانان و نوجوانان فرصت ندهیم. کجا هستند جوانان ما هر بیست متری که میرویم یک قهوه خانه است، مراکز آموزشی و فرهنگی کجا هستند؟ پارک تفریحی مناسب برای بانوان کجا هست؟ انها اراده ای برای انجام این کارها نداشتند، ندارند و نخواهند داشت.

رایگان با بیان اینکه از خیلی از مشکلات شهر چرام اطلاع دارم و دیدم پلی که در ادامه مسیر چرام به شهرک توسط یک جوشکار چند روزه می توانست آن را بسازد اما همین پل چه جوانان و نوجوانان عزیزی را از ما گرفت و چه خاناده هایی را داغدار کرد، افزود: این مثال را برای این زدم که این افراد اراده ای برای انجام کار نداشتند و اگر امروز دوباره آمدند در کنار خودشان افرادی را دارند که اکنون در پس توی خانه هایشان نشسته اند و برای آینده شما جوانان و نوجوانان برنامه ریزی م یکنند و پست های مهم مدیریتی را به لیدرهای خودشان می دهند.

وی گفت: بنده کارمند بانک هستم و تا سه روز پیش بر سر کار خود حاضر بودم چون احساس مسئولیت می کردم اما شخصی که مسئولیت مهمی دارد از ماهها پیش در همان روستاهای دورافتاده ای که مشکلات بسیاری دارند با انواع روش های مختلف و تحریک و تطمیع مردم نیازمند به دنبال جمع آوری رای هستند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها