یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز|


رای بدهیم یا نه؟!/ دلسوزان مردم را به مجلس بفرستیم/ آینده انتخابات در گرو اعتماد مجدد مردم استان به اصلاح طلبان و اعتدالی ها

در شرایط کنونی استان که موج قومیت گرایی در استان در حال ریشه دوانی است و حضور مدیران ضعیف دولت رئیسی در سال های اخیر سبب رکود بسیاری از پروژه، رخت بر بستن عقلانیت در سیستم اداری استان شده است نیاز است با حضور چند چهره اعتدالی و اصلاح طلب(تاج گردون، بهرامی) در کنار حضور همیشه موثر آیت الله ملک حسینی شرایط را تغییر داده تا قطار منحرف شده را به ریل برگرداند. همین نمایندگان مجلس کنونی بودند که قوانینی نظیر افزایش سن بازنشستگی، افزایش مالیات‌ها و فشار بر مردم، فیلترینگ فضای مجازی و... را که کامل و آشکارا علیه مردم بود را تصویب کردند

رای بدهیم یا نه؟!/ دلسوزان مردم را به مجلس بفرستیم/  آینده انتخابات در گرو اعتماد مجدد مردم استان  به اصلاح طلبان و اعتدالی ها

اَفتونیوز| رای بدهیم یا نه؟ این سوالی است که مدت‌های زیادی است که ذهن اعتدالی ها و اصلاح طلبان را درگیر خود کرده است.

بسیاری معتقدند، باید در انتخابات شرکت کرد و به افراد معتدل و مستقلی که مشی متعادلی دارند و در نقطه‌ی مقابل مجموعه‌های تندرو و افراطی تعریف می‌شوند رای دارد. عدم مشارکت در انتخابات به دلایل روشن مرتبط با منافع و مصالح ملی و به ویژه منطقه ای بسیار بسیار اشتباهی است. عدم حضور فعال در آن در عمل آب به آسیاب گروه های اقتدارگرا ریختن خواهد بود.

یکی از فعالین سیاسی در این خصوص نوشت: اگر مقصود از قهر یا تحریم انتخابات، تنبیه حکومت برای تغییر رفتار باشد، هیچ سابقه‌ای در ایران یا جهان وجود ندارد که قهر یا تحریم توانسته باشد تغییر عمده‌ای ایجاد کند.‌

 اگر به این دلیل نمی‌خواهیم رای بدهیم که تفاوتی میان نامزدها نمی‌بینیم، ممکن است اشتباه باشد؛ چون همیشه امکان بدتر شدن اوضاع از راه تشدید تصمیمات غلط وجود دارد.

حتی اگر د‌و مورد قبل قانع‌کننده نباشند، همچنان این موضوع واقعیت دارد که صندوق‌های رای ( هرچند که به شدت ناقص باشد) یک دارایی ملی محسوب می‌شوند که در کش و قوس تاریخ و با از خودگذشتگی پیشینیان ما بدست آمده‌اند؛ میراثی که دفاع از آن فی‌نفسه یک مسئولیت اجتماعی است.

به همه این دلایل، مشارکت در انتخابات، هرچند که از شرایط برگزاری آن رضایت نداشته باشیم، هنوز کارکردهایی دارد که برای آینده ملی و منطقه ای ما و البته برای پاسداشت بقایای دموکراسی ضروری است.

در شرایط کنونی که اصلاح طلبان و اعتدالیون ها گزینه های دارند که حداقل در دو مورد مانند محمد بهرامی و غلامرضا تاج گردون دارای شانس پیروزی هستند و همچنین رضا دهبانی پور در کهگیلویه نیز می‌تواند از گزینه مطلوب اعتدالی ها در کهگیلویه باشد.

در شرایط کنونی استان که موج قومیت گرایی در استان در حال ریشه دوانی است و حضور مدیران ضعیف دولت رئیسی  در سال های اخیر سبب رکود بسیاری از پروژه، رخت بر بستن عقلانیت در سیستم اداری استان شده است نیاز است با حضور چند چهره اعتدالی و اصلاح طلب در کنار حضور همیشه موثر آیت الله ملک حسینی شرایط را تغییر داده و قطار منحرف شده را به ریل برگرداند.

همین نمایندگان مجلس کنونی بودند که قوانینی نظیر افزایش سن بازنشستگی، افزایش مالیات‌ها و فشار بر مردم، فیلترینگ فضای مجازی و... را که کامل و آشکارا علیه مردم بود را تصویب کردند.

پس میتوان با رای دادن حداقل از حضور افرادی که در جهت مخالف با نظر و مصلحت عمومی مردم قوانین تصویب می‌کنند حرکت کرد.

مبرهن است با رای ندادن انقلابی رخ نخواهد داد و انقلابی حاصل آن نخواهد شد‌ و مهم تر اینکه رای دادن به افرادی که در دوران قبلی مجلس خوب عمل نکرده اند برای آینده استان صحیح نیست، رای دادن بر اساس تخصص و کمیسیون های مطرح مجلس مثل عمران، کشاورزی، اقتصاد، صنعت و ... میتواند روزنه گشایی کند.

در نهایت، به نظر میرسد بهترین انتخاب برای  آینده کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر اعتماد به میانه رو ها، اعتدالی ها و اصلاح طلبان  است.

 

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

و گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

تحریریه اَفتونیوز(اَفتوخبر)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 واقعیت 1402/12/7 23:15:52

    هه بدبخت بهرامی خوب حسابته پر ایکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها