یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت دریافتی؛


نصیحتی به دو فرماندار کهگیلویه و چرام/ هان ای دل عبرت‌بین از دیده عبرکن هان

کاش استاندار محترم پیش از این نصیحت دلسوزان انقلاب را می پذیرفت و فرمانداران دو شهرستان کلیدی و معاون سیاسی اشی اش را که مسئول برگزاری انتخابات است را از اقوام نماینده محترم انتخاب نمی کرد و بدینگونه این شبهه و شائبه را در دل مردم نمی افکند.

نصیحتی به دو فرماندار کهگیلویه و چرام/ هان ای دل عبرت‌بین از دیده عبرکن هان

اَفتونیوز| یکی از مخاطبان این پایگاه خبری در آستانه روز انتخابات در یادداشتی خطاب به فرمانداران کهگیلویه و چرام نوشت: 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ وَلَوْ عَلَى أَنفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ إِن يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقَيرًا فَاللّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلاَ تَتَّبِعُواْ الْهَوَى أَن تَعْدِلُواْ وَإِن تَلْوُواْ أَوْ تُعْرِضُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا

ای اهل ایمان، نگهدار عدالت باشید و برای خدا گواهی دهید هر چند بر ضرر خود یا پدر و مادر و خویشان شما باشد، (برای هر کس شهادت می‌دهید) اگر فقیر باشد یا غنی، خدا به (رعایت حقوق) آنها اولی است، پس شما (در حکم و شهادت) پیروی هوای نفس نکنید تا مبادا عدالت نگاه ندارید. و اگر زبان را (در شهادت به نفع خود) بگردانید یا (از بیان حق) خودداری کنید خدا به هر چه کنید آگاه است.

سوره مبارکه نساء آیه ۱۳۵

این روزها با گرمی تنور انتخابات و شور و شوق مردم برای شرکت در این رویدادی که هر چهار سال یکبار تکرار میشود، مواضع برخی مدیران دولت انقلابی در کهگیلویه، صاحب این قلم نحیف را بر آن واداشت که چند نکته ای را خدمت دو فرمانداری بنگارم که پیش از این آنها را بواسطه سیادتشان و پیشینه تبارشان، متصف به خصال نیکو  و تقوی الهی میدانستم و توقع رفتاری در چارچوب عدل و انصاف از آنها داشتم و باور داشتم که در راه حق گام بر می دارند..هرچند با سوگند جلاله یکی در چرام که هیچکدام از مدیران انتصابی حوزه اش را سفارش نماینده محترم نمیداند، باورم ترک برداشت و با رفتار دوگانه این روزهای دیگری در دهدشت، باز هم ته دلم لرزید و یاس بر دلم چیره گشت و نگاهم به او هم مخدوش گشت.اما ارادت همچنان باقی است. ولی گاهی باید نوشت.گاهی باید به برادر دینی ات در هر جایگاهی تلنگری زد و در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر، چیزی گفت و کلمه ای نگاشت.گر چه در این تردید باشیم که حق با سکوت است، گاهی اما باید صدا را از گلو‌ بیرون کشید و احساس را و تحلیل باطنی را جامه کلمه بر تن پوشید و بیان کرد.

مدیران و‌ فرمانداران دولت انقلابی باید بدانند که رای مردم هم مطابق نص صریح قوانین کشور یک امانت است و هم به تعبیر شرعی  رهبر انقلاب، حق الناس محسوب میشود و باید از این حق الناس، مراقبت نمایند.

استفاده از ظرفیت مدیران و دستگاههای اجرائی برای جمع آوری رای جهت نماینده محترم و همینطور فشار بر هواداران سایر کاندیداها،  به منزله عبور از قانون و همینطور نادیده انگاشتن و بی توجهی به عمق فتوای ولی امر جامعه اسلامی است.اینکه امروزه مدیری به خودش اجازه دهد که هواداران دیگر کاندیداها را در دستگاههای اجرائی با ارعاب و احضار و عزل و حذف اضافه کار و سایر اهرمهای مالی و انضباطی به انزوا بکشاند، دوری از قانون و دوری از اصل شرعی عدل و انصاف است و همینطور آب به آسیاب دشمنان نظام ریختن است و خوراک برای معاندین فراهم کردن.

شنیده های غیر رسمی می گوید: در ادوار قبلی تخلفات انتخاباتی صورت گرفت و باعث بی اعتمادی بخشی از جامعه گردید(این پایگاه خبری ادعای مطرح شده را رد یا تایید نمی کند)  امیدوارم در این دوره از برخی تخلفات احتمالی چشم پوشی نشود و خیال مردم از شائبه خرید و فروش رای در امان باشد.

فرمانداران محترم این دو حوزه و سایر مسئولین ذیربط، چه تدابیری برای این تخلفات اندیشیده اند؟

به این دو برادر مسئول، در چارچوب اصل شرعی  ((النصیحة لائمة المسلمین ))  یادآوری میکنم که به هوش باشید، عدل و انصاف را رعایت کنید و از گذشته هم عبرت بگیرید. از آن فرمانداری که در مجلس پنجم جانب یکی از کاندیداها را گرفت و از جایگاه فعلی اش در بین مردم عبرت بگیرید و درس بیاموزید. در جانب قانون و شرع قرار گیرید و نام نیک از خود به یادگار بگذارید.نظر افکار عمومی اینک روی رفتار شما متمرکز شده است.از آرا مردم صیانت کنید.

از حوادث تلخ گذشته که منجر به حوادث ناخوشایندی  در انتخابات مجلس در ادوار دوم و پنجم شد و از حوادث تلخ انتخابات مجلس هفتم درس بگیرید.

 کاش استاندار محترم پیش از این نصیحت دلسوزان انقلاب را می پذیرفت و فرمانداران دو شهرستان کلیدی و معاون سیاسی اشی اش را که مسئول برگزاری انتخابات است را از اقوام نماینده محترم انتخاب نمی کرد و بدینگونه این شبهه و شائبه را در دل مردم  نمی افکند.

 آیا استاندار محترم بر حساسیت اوضاع و پیشینه اتفاقات و حوادث گذشته کهگیلویه در ادوار مختلف انتخابات آگاه است؟ آیا میداند که همه چیز این انتخابات به پای او و زیر مجموعه اش نوشته خواهد شد؟

در شرایطی که همه ارکان نظام به تاکید  رهبری معظم انقلاب در تدارک یک انتخابات پر شور و سالم هستند، چرا با چنین رفتارهای تبعیض آمیزی باید موجبات دلسردی مردم را فراهم نمائیم؟چه کسی جز دشمنان این نظام از این دلسردی نفع میبرند؟ و چه خوراکی برای رسانه های معاند نظام بهتر از این دلسردی است؟

آگاه باشیم و در مسیر قانون و شرع و عدل و انصاف حرکت کنیم و در سمت درست تاریخ بایستیم و این فرمایش مولا علی(ع) را مد نظر قرار دهیم که

((العدل حیاة الاحکام)) و عدل روح و کالبد احکام الهی است.

این یادداشت از سری مطالب مخاطبان اَفتونیوز است و انتشار آن به معنای رد یا تایید تمامی یا بخشی از آن نمی باشد،  شما نیز می‌توانید با ارسال مطالب خود آنرا را رد یا تایید کنید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 حسینی 1402/12/8 15:8:5

    نویسنده محترم شما نگران حق الناس هستی؟؟؟ اگه کاندید مورد حمایتت قبول بشه حتی با تخلف بازم دم از حق الناس میزنی؟؟؟ خودت چقد برای رای آوردن کاندیدت شناسنامه جمع می‌کنی و تخلف میکنی؟ البته تو استان ما کلا همه چیز شده منفعت اگه منفعت حاصل بشه حتی با تخلف ایرادی نیست ولی اگه منفعت حاصل نشه حتی اگه در اوج پاکی و صداقت باشه اون مسئول مورد تهمت قرار میگیره

    پاسخ
    • 1 - 1 و.ح پاسخ به : حسینی 1403/1/5 22:42:26

      چرا اینقد ناراحت شدین

سایر اخبار
برگزدیدها