یادداشت
گفتگو و گزارش

حال بویراحمد و دنا خوب نیست

تیتر " ندای تبعیض " زیبنده ترین تعریف ممکن برای جریانی ست که عده ای به آن افتخار میکنند اما ماحصل عملکرد شان افزایش نرخ بیکاری و خودکشی طی دوره حکومت شان بر بویراحمد و دنا است.

حال بویراحمد و دنا خوب نیست

روشنی روز که رو به تاریکی میرود در گوشه و کنار بویراحمد و دنا ، غروب آرزوهای دختران و پسران جوانی را میتوان دید که هیچ امیدی به صبح روشن فردا ندارند.شهر پر از ریا و فریب شده و خیل عظیمی از جوانان این دیار از فلکه ساعت تا هفت تیر سرگردان و غم زده در حال رفت و آمد هستند.بی خبر از اینکه مدیران شان پشت در های بسته مشغول استخدام فله ای اقوام و بستگان خود هستند. معضل بیکاری که امروزه در یاسوج بیش از گذشته شده، گریبان قشر جوان و تحصیل‌کرده جامعه را گرفته‌ و فرصت بروز و ظهور استعداد این دسته از افراد از بین رفته است، این موضوع آنچنان با جامعه عجین شده که گویی قصد رها کردن و اعطای آزادی شغلی را ندارد. چه شب‌هایی را که تا صبح چشم بر هم نگذاشتند. همان‌هایی که با هزاران امید راهی دانشگاه‌ها شده تا بلکه شغلی را تصاحب کنند، همان‌هایی که عده ای شان نیز سال‌ها درد دوری از خانواده را تحمل کردند، همان‌هایی که قرار است آینده‌ساز این شهر باشند، اما موجی از افسردگی به چهره خسته‌شان نشسته است. جوانانی که تازه پس از فراغت از تحصیل هر چه رشته کرده بودند، پنبه شد. نه اشتغال را به چشم خود دیدند و نه تحقق وعده‌ها را. از طرفی جامعه نیز از این مشکل آسیب می‌بیند و علاوه بر معضل بیکاری، گریبان‌گیر پیامدهای آن و مشکلات دیگری مثل ناامنی ملی، فقر، ناهنجاری‌های روانی، خرابکاری و بزهکاری ، مهاجرت، قاچاق و یا مصرف مواد مخدر، طلاق و پاشیدن زندگی مشترک افراد می‌شود .پرسش این جوانان از نماینده فعلی مان اینه است که با این حجم از بیکاری در بویراحمد و دنا با چه رویی به دنبال استخدام لیدرهای تان در شرکت های خصولتی هستید؟ اگر فقط یک بار پای حرف این جوانان بنشینید ، یکی از مشکلات اقتصادی می‌گوید که زندگی را برایش دشوار کرده، آن یکی هم با یک دعوای خانوادگی طاقتش تمام می‌شود. چاره را هم در خودکشی می‌بینند. در چنین مواقعی که فکر می‌کنند به آخر خط رسیده‌اند، اگر گوشی برای شنیدن پیدا کنند. کسی پای حرف آنها بنشیند. راهی پیش پای آنها بگذارد. باور کنند که تنها نیستند و برای اطرافیانشان بیش از اینها اهمیت دارند. دیگر زندگی را ارزشمندتر از آن می‌دانند که نیمه‌کاره رهایش کنند.مناسب است نیم نگاهی به آمار خودکشی در همین چندماه منتهی به انتخابات کنید تا بفهمید تبعیض و ناکارآمدی مدیران و نماینده محترم مجلس به چه حدی رسیده است .حال پرسش اصلی این است ، با چه رویی به دنبال جذب آراء همین مردم آمدید؟چطور این آمار را می شنوید و باز شهر به شهر و روستا به روستا ستاد انتخاباتی میزنید و سخنرانی میکنید؟ والله اگر ذره ای این مردم و احوالشان برای شما مهم باشد.گویا تیتر " ندای تبعیض " زیبنده ترین تعریف ممکن برای جریانی ست که عده ای به آن افتخار میکنند اما ماحصل عملکرد شان افزایش نرخ بیکاری و خودکشی طی دوره حکومت شان بر بویراحمد و دنا است.همین چند روز باقیمانده تا انخابات فرصت مناسبی است تا به آیه شریفه " إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلى أَهلِها" رجوع کنیدو با خودتان فکر کنید که آیا واقعا مناسب این مقام و جایگاه هستید؟ 

حال بویراحمد و دنا خوب نیست،بیمار است.بیمار از ناکارآمدی و قومیت گرایی ، بیمار از ندای تبعیض و نفاق این بیماری مسکن نمیخواهد درمان میخواهد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 مهران 1402/12/12 1:28:15

    به حال و روز خودت برس که بهتر بشی نویسنده

    پاسخ
    • 1 - 1 رفیق مهران پاسخ به : مهران 1402/12/16 15:7:42

      په دیدی کاندیدت رای ناورد:)

  • 2 نانی 1402/12/11 23:48:27

    مگه قبلا خوب بوده سالهاست حال بویراحمد بده فقط این سه سال حال شما بده چون قبلآ خوب بودید براتون سخته ولی ماچون همیشه حالمون بدبوده عادی به نظرمون

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها