یادداشت
گفتگو و گزارش

فعال صنفی و فرهنگی استان: فرهنگ تنها ارتشی است که بدون سلاح می‌جنگد/ سرنوشت مردم با شرکت در انتخابات رقم می خورد

در راستای عزت و سرافرازی دیار و کشورمان، قلم بزنیم و قدم بزنیم و با تکیه بر ارزش های انسانی و بدون مرزبندی، با همبستگی در انتخابات قویترین بخش دهکده جهانی را رقم می زنیم که شرط آن این هست که مسئولان دیارمان به جای سرکوب اندیشه ها، از همه افراد نخبه و توانمند و اندیشه های نو استفاده کنند.

فعال صنفی و فرهنگی استان: فرهنگ تنها ارتشی است که بدون سلاح می‌جنگد/ سرنوشت مردم با شرکت در انتخابات رقم می خورد

فعال صنفی و فرهنگی استان گفت: فرهنگ تنها ارتشی است که بدون سلاح می جنگد و در این جنگ نه خونی ریخته می شود و نه خاکریزی فتح می شود.

«نوروز رشیدی» از فعالان صنفی و فرهنگی استان در گفتگو با افتونیوز در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این دوران که عصر تکنولوژی و دهکده جهانی نام گرفته اگر بخواهیم در این اقلیم های فکری و حاکمیت عقل و منطق و به حاشیه راندن نگاههای آلوده و پلشت جنسیتی و واپسگرایی جنسیتی، آن چه که با وجود فرهنگ و قلم و اندیشه دیگرمصرف و کاربردی ندارد تفنگ است و فشنگ است و اهل کجا بودن است.

وی بیان کرد: آنچه که همه اقوام و شهروندان را در این دهکده جهانی دورهم جمع می کند و آنها را مجاب می کند در سرنوشت خود دخیل باشند انتخابات است که نه با زور تفنگ بوده و نه محل صدور شناسنامه.

رشیدی تاکید کرد: به عنوان یک فعال فرهنگی اعلام می کنم فکر و اندیشه است که اقلیم فکری و فرهنگی سکونتگاهها را تغییر می دهد. و ما دیگر افراد همفکر را به دورهم جمع می کند و باعث می شود ساکنان این بخش از دهکده جهانی، باید در شرایط حساس کشور در انتخابات مجلس شرکت و سرنوشت خود را تعیین کنند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ما که ساکن در محله ای از این دهکده جهانی به نام بویراحمد، دنا و مارگون هستیم نیز لازم است برای زنده نگهداشتن داشته ها و دارایی های فرهنگی مان، حول محور وحدت همبستگی و همدلی و هم آوایی و توجه به ارزشهای انسانی گام برداریم. در این عصر تکنولوژی من و منیت خریداری ندارد بلکه گام برداشتن در پهن دشت علم و آگاهی است که افراد را توانمند می کند. آنجا که فردوسی بزرگ می گوید: توانا بود هر که دانا بود

رشیدی گفت: در راستای عزت و سرافرازی دیار و کشورمان، قلم بزنیم و قدم بزنیم و با تکیه بر ارزش های انسانی و بدون مرزبندی، با همبستگی در انتخابات قویترین بخش دهکده جهانی را رقم می زنیم که شرط آن این هست که مسئولان دیارمان به جای سرکوب اندیشه ها، از همه افراد نخبه و توانمند و اندیشه های نو استفاده کنند.

وی ادامه داد: هر فرد در انتخابات به اندیشه خود رای می دهد . کسی که شورای نگهبان تایید شده صالح هستند و من نیز به تبع فکر و اندیشه ای که دارم اصلح را انتخاب کرده ام و علیرغم میل اولیه ام که قصد حضور نداشتم اما با همه توان در انتخابات شرکت می کنم و از همه مردم نیز این انتظار هست در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

رشیدی در توصیه ای به فرهنگیان گفت: به همه همکاران آقا و خانم و به ویژه نسل جوان تاکید می کنم به جوانان اعتماد کنید چون هرگاه جوانان اعتماد کردیم پیروز میدان بودیم این تجربه را در جنگ تحمیلی داشتیم که جوانان پیشتازان جنگ بودند. از همه همکاران شاغل و بازنشسته فرهنگی نیز تقاضا دارم به فکر معلمان دربند باشند و با انتخاب درست نماینده و رای ندادن به سیاستمداران نالایق، سرنوشت ملت و مملکت را از این بدتر نکنند چرا که در جامعه ای که معلم حرمت نداشته باشد باید فاتحه آن جامعه را خواند.

وی سخن خود را با این شعر به پایان برد:

برخيز دلا که دل به دلدار دهيم

جان را به جمال آن خريدار دهيم

اين جان و دل و ديده پي ديدن اوست

جان و دل و ديده را به ديدار دهيم



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 لیلا برموده 1403/2/11 0:26:45

    استاد نوروزرشیدی. چهره سیاسی. واجتماعی. که باید دکتر بهرامی. قدردانی. ویژه داشته. باشد

    پاسخ
  • 2 لیلا برموده 1403/2/2 13:32:57

    رشیدی. مرد بزرگ. ومعلم. توانمند شجاع. درود بر شرفش.

    پاسخ
  • 3 نایب رویین تن 1402/12/13 2:29:23

    درود بر استاد علم و عمل ،حلم وقلم سردار خوبان واصلاح طلب ناب واهل کتاب وبی ریا وپاک سرشت جوانی خوشنام ونیک اندیش وحامی راه روشن فردا وعضو کانون صنفی معلمین وفریادگر حق و حقوق فرهنگیان دوست خوب وارزشمندم جناب رشیدی بزرگ

    پاسخ
    • 3 - 1 درود پاسخ به : نایب رویین تن 1403/2/2 13:37:33

      درود براستادارام. رسانه افتو نیوز مرد بزرگ استاد رشیدی. معلمی. است که امیرکبیر معاصر بود ازنظرات. ومصاحبه ها ی ایشان. بیشتر استفاده. شود زنده پاینده. رسانه. آنتونیو استاد. آرام. خبرنگار باارزش. استان کهگیلیویه وبویراحمد

  • 4 حسین احمدی 1402/12/13 2:1:24

    درود بر استا. د نوروزرشیدی. مرد است مرد جانش. فدا کرد برای. معلمان.

    پاسخ
  • 5 محمد سعیدی 1402/12/13 1:54:51

    دریک. کلام. نوروزرشیدی. مرد ومعلمی. بود جانش. خانواده ش. فدای. معلمان. کرد قدرش ندانستند.

    پاسخ
  • 6 محمد نصرتی 1402/12/9 23:42:26

    استاد رشیدی. سیاست مدار قرن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها