یادداشت
گفتگو و گزارش

نطق بهرامی در روز پایانی تبلیغات


ادعا ندارم که شق القمر می کنم/ رقبای من مسبب وضع موجود هستند/شما اگر همسو با مردم بودید طرح شفافیت را امضا می‌کردید

آخرین نطق انتخاباتی محمد بهرامی، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد. بهرامی گفت: آیا اعتبارات توسعه پیدا کرد یا رشد؟ آیا شما که نماینده‌ای فرق این دو را می‌دانید؟ سؤال دوم اینکه کارشناس مربوط به بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سازمان مدیریت کشور چه کسی است؟ من سؤال کردم، حتی یک بار نماینده ما به این کارشناس مراجعه نکرده و این کارشناس را نمی‌شناسد، حالا چطور ادعا دارد که اعتبارات ما افزایش پیدا کرده است.

ادعا ندارم که شق القمر می کنم/ رقبای من مسبب وضع موجود  هستند/شما اگر همسو با مردم بودید طرح شفافیت را امضا می‌کردید

اَفتونیوز| محمد بهرامی در آخرین نطق انتخاباتی خود ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری گفت: ان شاء الله یک انتخابات خوب و پرشوری داشته باشیم، عزیزان این موج موج تغییر و تحول خواهی است، امروز عصر بیداری است، عصر انتخاب کورکورانه نیست، عزیزان همه رقبا برای ما قابل احترام هستند، ولی هر کدام از این عزیزان دارای توان و تخصص خاصی هستند و هر کدام باید سر جای خود قرار بگیرد.
بهرامی بیان کرد: در مناظره‌ها ۴ سؤال تخصصی از این دو فرد سؤال کردم ولی قادر به پاسخ دادن نبودند، یکی از رقبا اعلام آمادگی کرد و قرار شد که‌امشب مناظره داشته باشیم و من گفتم که سؤال‌ها باید آزاد و در خصوص مسائل مختلف کشور باشد.

سهم مدیریتی بانوان در سمت‌های شهرستانی و استانی و ملی کجاست؟ سهم اشتغال بانوان ما کجا است؟ هر جایی که مسئولیت داشتم، بانوان در اداره تحت مسئولیت من کار می‌کردند، به بانوان بها دادیم و اعتماد به نفس دادیم و ان شاء الله از ظرفیت این قشر متخصص در آینده به خوبی استفاده شود. این جریان متعلق به جوانان است، ما به توان و شایستگی و جوهره جوانان اعتقاد داریم، یک روزی این میدان را در اختیار جوانان قرار می‌دهیم.
آیا افرادی که در حال تبلیغ هستند، به جایگاه هنرمندان، سختی‌ها و دردسر‌ها و مشکلات هنرمندان توجه دارند، ما باید هنرمندان را احترام کنیم و مشکلات این عزیزان را بصورت مستمر از طریق قانون حل کنیم. رقبا بگویند چه تخصصی دارید؟ و چه سنخیتی با مشکلات مردم دارند؟ این‌ها اگر نتوانستند مقصر نیستند، چون تخصص و تسلطی ندارند. من نمی‌گویم می‌خواهم شق القمر کنم، ولی می‌دانم از کجا و چطور کار را شروع کنم. بدون شعار و ریا برای مردم در حوزه‌های مختلف برنامه دارم. من همین را از رقبایم سؤال کردم، اصول و ارتباطاتی که در برنامه‌ریزی‌ها و چشم انداز‌های بلندمدت، میان مدت، کوتاه مدت دارید برای مردم توضیح دهید، و نتوانستند.

آقای نماینده، اگر نتوانستی کاری انجام دهی، واقعیت این است که سراغ کار‌های اساسی نرفتی، حداقل با مردم صادق باشید، به مردم دروغ نگویید. نخواستی یا نمی‌دانی یا نتوانستی. مجلس نیاز به نمایندگان متخصص دارد که فردا نمایندگان تهران و کلان شهر‌ها این نماینده را تحقیر نکنند، او را بی‌محل نکنند. نیاز به نماینده‌ای دارند که نمایندگان دیگر در مقابل قدرت و علم و تحلیل او سر تعظیم فرو بیاورند، نه نماینده‌ای که فردا وزرا به او بها ندهند و او را دست کم بگیرند. چرا تأثیر پتانسیل‌های منابع ما در اقتصاد کشور از یک تا ۵ است، ولی در شاخص‌های توسعه در رتبه‌های آخر هستیم. از آقای نماینده سؤال می‌کنم، چون از ما پرسید که بودجه استان چقدر بیشتر شده است؟ اولاً با نرخ تورمی که وجود دارد، این افزایش‌ها جوابگو نیست، دوما می‌توانیم از سازمان مدیریت میزان اعتبارات را پرینت بگیریم. اما این اعتبارات در کدام پروژه‌ها هزینه شده است؟ آیا اعتبارات توسعه پیدا کرد یا رشد؟ آیا شما که نماینده‌ای فرق این دو را می‌دانید؟ سؤال دوم اینکه کارشناس مربوط به بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد در سازمان مدیریت کشور چه کسی است؟ من سؤال کردم، حتی یک بار نماینده ما به این کارشناس مراجعه نکرده و این کارشناس را نمی‌شناسد، حالا چطور ادعا دارد که اعتبارات ما افزایش پیدا کرده است.
با برخی از دوستان تحصیل کرده و توانمندی که قصد رأی دادن نداشتند صحبت کردیم و قانع شدند که رأی بدهند، ولی با خیلی از این افراد فرصت صحبت پیدا نکردیم.

 می‌گویند رأی دادن فایده‌ای ندارد. اما مگر در مجلس نبود که برجام تصویب شد؟ و عده‌ای دیگر، همکاران همین آقایان در صحن مجلس برجام را آتش زدند. آیا همین مجلس اعتبارات حوزه‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف را مصوب نمی‌کنند؟ همین مجلس بعضی از تصمیمات همین مجلس بر خلاف خواست عمومی شما مردم نیست؟ آیا بعضی از این‌ها فیلترینگ را مصوب نکردند و امروز هم با پررویی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند؟ مطمئن باشید هیچوقت بنده بر علیه اراده و خواست مردم تصمیم نخواهم گرفت. مطمئن باشید که خیلی از مشکلات و گره‌های شما را در مجلس حل خواهم کرد.

رقبای محترم، شما بانیان وضع موجود هستید. دولت در دو سالی که گذشت، چقدر پول بدون پشتوانه وارد بازار کرد و تورم سرسام‌آوری که کمر مردم را شکسته است. آیا دلار از ۲۸ هزار تومان به ۵۶ هزار تومان پرواز نکرد؟ گوشت از ۱۲۰ هزارتومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، مگر قرار نیست افزایش حقوق کارکنان، کارگران، بازنشستگان، طبقه متوسط و زیر متوسط همگام با تورم افزایش پیدا کند؟ افزایش حقوق از ۱۰ تا ۲۰ درصد است، ولی کالا‌های اساسی افزایش ۲۰۰ برابری داشتند. آیا دولت نباید به فکر مردم باشد؟ خیلی از این مردم برایشان امکان‌پذیر نیست که در طول ماه یک کیلو گوشت بخرند. رقبای محترم، شما نماد تغییر نیستید، شما حافظ وضع موجود هستید. من ادعا ندارم یک تنه همه مشکلات را حل می‌کنم، ولی ادعا دارم که نمایندگان خوش فکر از اصولگرا و اصلاح طلب که به مجلس راه پیدا می‌کنند با هماهنگی هم سیاست‌های درستی را بکار بگیریم. حداقل من می‌توانم همراه مردم و صدای مردم باشم. بار‌ها به مردم گفتیم بهرامی همسو با دولت نیست، درست فرمودید، شما همسو با دولت و من همسو با مردم هستم. شما اگر همسو با مردم بودید طرح شفافیت را امضا می‌کردید. شما اگر اعتقاد به این جوانان داشتید، نرخ اینترنت را برای این جوانان افزایش نمی‌دادید. شما اگر همراه مردم بودید برای پر کردن جیب دولت دستان خودتان را تا آستین در جیب این جوانان نمی‌کردید. مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند که وکیل دولت انتخاب کنند، این‌ها پای صندوق می‌آیند تا همراه و خدمت‌گزار خودشان را انتخاب کنند.

من شک دارم به ترانه‌ای که زندانی و زندانبان با هم زمزمه می‌کنند، شما مردم هزینه می‌کنید و نماینده انتخاب می‌کنید، نماینده نباید برای ترقی گروه خاصی باشد، نماینده‌ای که انتخاب می‌کنید فردا باید نردبان ترقی برای منافع عمومی همه مردم باشد. خیلی از دولت مردان ما که مدیر و وزیر و مدیرعامل هلدینگ‌های بزرگ کشور شدند، از همین نردبان نمایندگی مجلس بالا رفتند، مردم نماینده‌ای با قابلیت‌های خاص و ملی می خواهند.
من برای همه جریان های سیاسی و همه افراد، جغرافیاهای مختلف، همه قومیت ها را نماینده خواهم بود. خیلی از افرادی که از استان های دیگر به یاسوج مهاجرت کرده اند، همگی شهروند درجه یک این شهر و اثرگذار بر این شهر هستند. متأسفانه یکی از رقبا که دور قبل از رأی عزیزان استفاده کرد و به آنان توجهی نکرد، با بداخلاقی در فضای مجازی چیز دیگری می گوید.

 در رابطه با ورزشکاران، عزیزان ورزشکار من یک مسئول ورزشی خواهم بود، و مطمئن باشید ورزشکاران عزیز، نیاز نیست شما به سمت من بیایید، من به سمت شما می آیم. در رابطه با اشتغال جوانان، هیچ شخصی و مدیری به اندازه ما شغل ایجاد نکرد. و به جوانان اطمینان  می دهم ما برای شغل و معیشت شما طرح و برنامه داریم. متأسفانه شاهد هستیم کسانی که تزهای اقتصادی شکست خورده دارند، امروز منادی نجات جوانان هستند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها