یادداشت
گفتگو و گزارش

آخرین تحلیل از انتخابات گچساران و باشت؛


تاج گردون یا دلاویز؛ مساله این است

تاجگردون یا دلاویز مساله این است، کل کل و کری خوانی های اخیر این دو فضای گچساران و باشت را تحت شعاع قرار داد. تا همین هفته های اخیر تصور می‌شد تاج گردون آرام و بی دغدغه پیروز انتخابات خواهد بود اما به یکباره ۱۹ بهمن با تاییدیه شورای نگهبان دلاویز به صحنه برگشت و شرایط را تغییر داد.

تاج گردون یا دلاویز؛ مساله این است

اَفتونیوز| تاجگردون یا دلاویز مساله این است،  کل کل و کری خوانی های اخیر  این دو فضای گچساران و باشت را تحت شعاع قرار داد.

تا همین هفته های اخیر تصور می‌شد تاج گردون آرام و بی دغدغه پیروز انتخابات خواهد بود اما به یکباره ۱۹ بهمن با تاییدیه شورای نگهبان دلاویز به صحنه برگشت.

دلاویز بیش آنچه تصور می‌شد در هفته های اخیر در مورد وی صحبت شد، کنار هم قرار گرفتن رقبای دیروز( زینل زاده، جعفری و سید قدرت حسینی) نیز مزید برعلت بود.

به هر طریق یخ انتخابات در گچساران آب شد، به نظر می‌رسد خود تاج گردون نسبت به این دوگانه انگاری چندان بی میل نبود و حتی تا اندازه ای بز آتش آن دمید.

اگر بر منطق انتخابات بخواهیم تحلیل کنیم دلاویز برای تاج گردون خطر محسوب می شود اما اگر از منظر کاریزما و اثرگذاری به قضیه بنگریم متوجه خواهیم شد که تاج گردون در این دوره در تقابل  هر رقیبی برنده است.

گچساران در دوران بعد از تاج گردون را می‌توان دوران عسرت نامید، آنجا که به معنای واقعی هیچ چیزی تغییر نکرد.

در انتصابات موحد و به ویژه روشنفکر از کم تجربه گی سید ناصر نهایت بهره را بردند، ماجرا تا جایی پیش رفت که  رد پای غیر بومی ها به برخی جنبه های مدیریتی و همچنین پروژه‌ای شهرستان رسید.

اینجا بود که موج شدید تاج گردون خواهی بدون اینکه او بخواهد آغاز شده بود،  حذف ناجوانمردانه  تاج گردون از مجلس شورای اسلامی نیز از منظر روانشناسی اجتماعی بر محبوبیت وی افزوده است و همه این ها در کنار میراث های  ماندگار وی در این دو شهرستان سبب حفظ وضع موجود به سود  تاج گردون شده است.

اما چند گروه سبب تقویت  دلاویز شده اند، یک طرف  جریان حزبی مقابل تاج گردون که سالها از او در انتخابات های مختلف شکست خورده است و اکنون درصدد انتقام به میدان آمده است.

از  طرف دیگر عده ای تحت عنوان شکستن انحصار گرایی راضی به شکست تاج گردون هستند، در واقع این گروه معتقدند حضور دائمی و تکراری بسیاری از چهره ها در کنار تاج گردون سبب حذف گروه های زیادی( از جمله بخشی از حامیان او) شده است.

علاوه براین، از آنجایی که آسیب های رای ندادن عده ای در گچساران، به زیان تاج گردون می شود، او این روزها سعی در  راضی کردن افراد قهر کرده با صندوق را دارد  و با  قید کردن این جمله[ هر فردی ۵ نفر که قصد رای دادن ندارد را راضی کنید] نشان می‌دهد او رقیب را بیش از پیش جدی گرفته است اما برخی دیگر معتقدند  تاج گردون در این انتخابات قصد دارد بالاترین درصد آرا در کشور را اخذ کند تا هم از آسیب های احتمالی و مسائل مربوط به اعتبارنامه پیشگیری کند و هم اینکه زهر چشمی از امثال زاکانی بگیرد.

در نهایت، دوگانه انتخابات در گچساران و باشت شکل گرفته اما کفه ترازو همچنان به سود تاج گردون سنگینی می کند و دلاویز غلارغم حمایت ها حداقل در زمان کنونی توانایی غلبه بر رقیب قدر خود را ندارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها