یادداشت
گفتگو و گزارش

پیشبینی آرا در نقاط مختلف کهگیلویه بزرگ/ بزرگواری،موحد،مژدهی، دهبانی و سعادتیان در کدام حوزه‌ها دست بالاتر را دارند؟! / جزییات

در این مطلب تحلیل آخرین وضعیت انتخاباتی شهرستان های چهارگانه کهگیلویه را مطالعه می کنید.

پیشبینی آرا در نقاط مختلف کهگیلویه بزرگ/ بزرگواری،موحد،مژدهی، دهبانی و سعادتیان در کدام حوزه‌ها دست بالاتر را دارند؟! / جزییات

اَفتونیوز| انتخابات امسال را باید تغییری در نظرات و دیدگاه‌های مردم دانست.

سال ها به نام ثلاث و بویراحمد مردم را فریب دادند اما گویا یک دور نمایندگی سردارهاشمی به جامعه نشان داد که احتمال اتحاد بویراحمد و ثلاث وجود دارد.

این دور انتخابات عبور از قوم‌گرایی و توجه به تخصص بیشتر دیده شد و البته همه در یک چیز مشترک هستند و آن عبور از موحد است.

این دور در بخش‌های مختلف آرا به طور کلی تقسیم شده است و پایلوت رای‌های موحد در اختیار رقبا قرار گرفته است یعنی موحد که در سوق و لنده با اقتدار اول بود این دور نمیتوان ادعا کرد در سوق و لنده اول است و قطعا با توجه به حجم استقبال مژدهی و بزرگواری در رده اول و دوم هستند.

در چرام با توجه به دخالت بعضی مدیران ملی و استانی میتوان موحد را اول دانست اما این استقبال در سرفاریاب با برتری بزدگواری مواجه است.

در حوزه مرکزی نیز بزرگواری و مژدهی در رده اول و دوم هستند و این را حجم استقبال و دعوت های این دو کاندید مشخص میکند و میتوان گفت عجیب ترین انتخابات است که در پیش داشته ایم و قطعا از سه کاندید سرشناس که شانس پیروزی دارند و ممکن است موحد برای اولین بار رده سوم را کسب کند، برخی می گویند رقابت اصلی بین مژدهی و بزرگواری است و باید دید خروجی صندوق‌های رای کدام یک از آن‌هاست.

اما عبور از قومیت گرایی و رفتن به سمت تصمیم شخصی در این دوره انتخابات در کهگیلویه بزرگ کاملا واضح و مبرهن بوده است سعادتیان که بدون لرزش صدا مواردی را مطرح کرد که صرفا در اتاق ها مجازی گفته شد باعث ایجاد رویه جدیدی شد.

مژدهی که با شناخت پروژه ها و ارائه برنامه سعی در پیشبرد انتخابات داشت نوع تبلیغ جدیدی را در پیش داشت.

بزرگواری که با سخن از دل مردم گفتن به میدان آمده بود نیز خط بطلانی به بعضی شایعات زد.

موحد اما ضعیف ترین تشکیلات و رسانه را علی رغم هزینه ی بسیاری که انجام داد را تجربه کرد رسانه ای که صرفا هیاهو و فتوشاپ تصاویر را برای جبران عدم استقبال مد نظر داشت و البته دادن وعده ی ساخت بیمارستان به سوقی که ده دقیقه با دهدشت فاصله دارد نیز اوج استیصال اسن اردوگاه را نشان داد.

در یک بررسی جزیی و اختصاصی و مطالعه میدانی میتوان متوجه بخش هایی از پازل های انتخابات کهگیلویه  را کنارهم قرار داد و گره گشایی کرد.

بخش دهدشت شرقی ( دشمن زیاری) را میتوان کاملا برای سعادتیان دانست و در این حوزه رای اول را کسب می‌کند ضمن آنکه در حوزه مرکزی دهدشت نیز آرا قابل قبولی بدست خواهد آورد.

حوزه غربی دهدشت را نیز می‌توان به احتمال بالا برای بزرگواری در نظر گرفت چون چند همایش عمدتا پرجمعیت از سوی طوایف و گروههای ساکن در این منطقه برای وی برگزار شد.

در چرام بزرگواری و موحد رقابت نزدیکی دارند و پس از آن مژدهی قرار دارد و بقیه نیز آرا پراکنده دارند، در بخش سرفاریاب بزرگواری با اختلاف رای بالا را دارد و پس از آن میتوان از سعادتیان به عنوان رای بالاتر نام برد(سه روستای دهستان پشته زیلایی که آن سوی رود کارون قراردارند جز بخش سرفاریاب هستند)

گفته می شود در  چاروسا مژدهی به خودی خود شرایط خوبی را از قبل داشت و امروز نیز با پیوستن یاران هاشمی شرایط او به نسبت زیادی بهبود پیدا کرده است.

رقابت در بهمئی گرمسیر نیز بین بزرگواری و موحد و دهبانی و همچنین مژدهی است و آرا تقسیم میشود، در بهمئی سردسیر آرا دهبانی رشد خوبی داشته است و آرا خاموش و تا حدی خاکستری و جریانی نیز به احتمال زیاد به سبد  دهبانی ریخته خواهد شد.

شهرستان لنده بعنوان پایگاه رای همیشگی موحد در تسخیر مژدهی و تا حدودی بزرگواری قرار گرفته است، افشای برخی مستندات پیرامون جاده لنده _ تشان بیش از پیش صداهای اعتراضی علیه نماینده را بلند کرده است.

برخی حواشی نزدیکان موحد در سوق به شدت به پایگاه رای وی آسیب زده است، علاوه براین،  نشست روزهای اخیر مژدهی در سوق نیز با شکوه برگزار شد تا تکلیف ماجرا تا حدود زیادی یکسره شود،  سوق زمانی در انحصار موحد بود اما به نظر میرسد،  اکنون آرا بین مژدهی، موحد و و اندکی بزرگواری تقسیم میشود‌. 

در یک تحلیل نهایی میتوان شجاعت و صراحت سعادتیان ستایش نکرد و به زبانی او پدیده جدی انتخابات امسال است، در کنار آن علی مژدهی به طرز غیر قابل انتظاری آرا خود را جمع آوری کرد و اکنون در قامت یک مدعی جدی مطرح است، رضا دهبانی نیز چهره ایست که شرایط ملي اصلاح طلبان و قهر برخی گروه ها صندوق رأی به ضرر او تمام شد، موحد نیز وجود تلاش و ممارست بسیار برای برگشت آرا در تحقق این امر تا حدود بسیار زیادی ناموفق عمل کرده است، سید علی محمد بزرگواری نیز با شیب بسیار تندی به شدت در کنار جذب ریزش های موحد، بخش زیادی از پایگاه رای عدل هاشمی پور را برای خود جمع آوری کرد. 

در یک تحلیل نهایی با یک سه گانه موحد، بزرگواری و مژدهی مواجه ایم که اقبال عمومی بیشتر به سمت مژدهی و بزرگواری رفته است، البته در این قبضه شدن سیستم بروکراسی اداری در دست نزدیکان موحد را نمی‌توان از نظر دور داشت و این تحلیل در صورت شرایط برابر برای همه کاندیدا نوشته شده است.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 رضا 1402/12/15 20:53:7

    چه تحلیل پر مغز و مستندی. به خصوص وقتی نتیجه مشخص شد! از این تحلیل‌های سطح بالا همیشه داشته باش

    پاسخ
  • 2 حسین ظ 1402/12/11 0:20:33

    جون خوت موحد سر لو وش نینه😂

    پاسخ
  • 3 اریوبرزن 1402/12/10 15:21:38

    موحد با اختلاف ۲۰ هزار رای برنده انتخاباته،چرام اول دیشموک اول بهمی اول سوق اول مرکزی اول نباشه دومه هست با اختلاف ناچیز،لنده همیطور پس نتیجه بگیر براربرارمه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها