یادداشت
گفتگو و گزارش

نتایج رسمی انتخابات مجلس در سه حوزه‌ کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد/ جزییات

بیشترین افراد واجدشرایط شرکت کننده در انتخابات ۱۱ اسفندماه با ۹۹هزار و ۱۳نفر ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشتند.

نتایج رسمی انتخابات مجلس در سه حوزه‌ کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد/ جزییات

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد، نتایج انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان به صورت رسمی اعلام کرد. 

به گزارش افتونیوز به نقل از ایسنا، سیدجواد هاشمی‌مهر صبح شنبه - ۱۲ اسفند - در جمع خبرنگاران منتخبین مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

معاون سیاسی استاندار گفت: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون «محمد بهرامی‌سیف‌آباد»، در حوزه انتخابیه گچساران و باشت «غلامرضا تاجگردون» و در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده «سیدمحمد موحد» حائز اکثریت آراء و به‌ عنوان منتخبین سه حوزه انتخابیه این استان انتخاب شدند.

 استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دوازدهم سه کرسی دارد که شامل سه حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و حوزه انتخابیه گچساران و باشت است. 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست مشارکت را کسب کرده است، اظهار کرد: ۵۸۳ هزار و ۹۸۴ رأی دهنده در سطح استان داشتیم که ۳۷۵هزار و ۴۷۷نفر در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت کرده و رأی دادند که معادل ۶۴.۲۷درصد بوده است. 

وی افزود: ۱۸۳هزار و ۷۳نفر از مجموع شرکت کنندگان را آقایان و ۱۹۲هزار و ۴۰۱ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند. رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان در بین سایر استان‌های کشور با بالاترین مشارکت رتبه اول را به‌دست آورد. 

هاشمی ادامه داد: مجموع آراء تکراری در انتخابات مجلس دوازدهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳۶ رأی بوده است که نشان دهنده سلامت این انتخابات است. همچنین ۹۸.۶ درصد استعلامات انجام شده درست بوده و مطابق با تعرفه‌های مصرف شده بود. 

معاون استاندار خاطرنشان کرد: بیشترین افراد واجدشرایط شرکت کننده در انتخابات ۱۱ اسفندماه با ۹۹هزار و ۱۳نفر ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشتند.

 رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد ۱۸ تا ۲۵ سال با ۴۶ هزار و ۹۴ نفر در این انتخابات شرکت کردند که کمترین شرکت کنندگان مربوط به افراد بالای ۹۵ سال با جمعیت ۱۹۴ نفر بوده است. 

هاشمی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون از مجموع ۲۶۲هزار و ۲۸۴ نفر واجد شرایط رأی ۱۹۰هزار و ۵۶۹ نفر معادل ۷۲درصد در این انتخابات شرکت کردند. در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از مجموع ۱۹۶هزار و ۳۰۷ واجد شرایط رأی ۱۱۸هزار و ۲۰۶ نفر معادل ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کردند. وی ادامه داد: همچنین از مجموع ۱۲۵هزار و ۳۹۱ نفر واجد شرایط رأی دادن ۶۶ هزار و ۶۰۹ نفر معادل ۵۳ درصد در این ‌انتخابات شرکت کردند. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 محمد علی از دهدشت.راک 1402/12/13 10:40:3

    دوست عزیزی که حرف های بدون اطلاعات میزنی،با کمی تحقیق متوجه میشی که زمان واگذاری آب رودخانه مارون .آقای موحد دادستان اهواز بوده .ان زمان نماینده کس دیگری بوده .درضمن این پروژه ها یا قراردادها کشوری و کارشناسی شده هستند.به خدا قسم بدون تعصب دارم میگم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها