یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشتی از بهنام عکاشه؛


سلام جناب دلاویز

جناب دلاویز شما به نگرانی های پیش و حین برگزاری انتخابات اشاره ای نکرده اید. من نیز تا کنون با لحاظ مسائل اجتماعی و سیاسی این کار را نکردم. ولی موضوع نبود نماینده کاندیدای رقیب تان که موضوعی بنظرم بی سابقه بود واقعا نگرانی های زیادی برای سلامت انتخابات بوجود آورده بود. شاید اگر دخالت ها و فشارها برای افزودن بازرسین و نمایندگان آقای تاجگردون نبود همین سطح نظارت هم از بین می رفت و مشخص نبود چه می شود.

سلام جناب دلاویز

اَفتونیوز| بهنام عکاشه فعال مطبوعاتی و روزنامه نگار نوشت: جنابعالی در یک سخنرانی در جمع هوادارانتان پس از شکست، اظهاراتی عنوان نموده اید که در بخشی از آن احتمالا به مطلب اینجانب اشاره ای کرده و نتیجه ای مطابق میل خود گرفته اید.

شما فرموده اید رسانه رسمی آقای تاجگردون اعتراف نموده که شکست را رسما پذیرفته است. در این باب چند نکته ضروری به نظر می رسد.

۱- رسانه من و خود من هیچگاه عضو هیچ حزب،  دسته یا حتی ستاد انتخاباتی هیچ فردی یا جریانی نبوده ایم و روابطم با جریان اصلاح طلبی و شخص آقای تاجگردون و رفتار سیاسی شان همواره در سطح سمپاتیک بوده و این علقه با همه نقدها، بیش از مسائل اعتقادی، به عملکرد ایشان در حوزه های مختلف ربط دارد که پیش از این بارها درباره آن توضیح داده ام.

۲- رسانه رسمی آقای تاجگردون و پیج شخصی ایشان در دسترس بوده و مواضع رسمی ایشان را منتشر می نماید. حتی کمپین ایشان هیچ علاقه ای به بازنشر این مطلب نداشته و اتفاقا انتقادات فراوانی متوجه اینجانب و رسانه ام از جهت بزرگنمایی اتفاقات روزجمعه کرده اند و از انتقادات طیف حامی شما بیشتر نگران شدند.

شما چند گزاره از چندین پاراگراف را انتخاب و سعی دارید با تکیه بر آن کمپین تان را موفق ارزیابی نمائید.

اما درباره پاراگراف های زیر اشاره ای ننموده اید.

اما از ۸ صبح تا ۵ زمانی سخت برای تاجگردون و هوادارانش بود. آنها که تا ۱۲ شادمان از رقابتی یک طرفه بودند به تدریج و تا ساعت ۳ قافیه را باخته می دیدند. بیرون صندوق ها همه چیز عادی بود ولی در داخل هیچ چیز معلوم نبود.

انگار آن روز و احتمالا شب گذشته اش، برای تاجگردون طالع نحسی بود که سنگین ترین شکست زندگی اش را به او تحمیل می کرد.

جناب دلاویز شما به نگرانی های پیش و حین برگزاری انتخابات اشاره ای نکرده اید. من نیز تا کنون با لحاظ مسائل اجتماعی و سیاسی این کار را نکردم. ولی موضوع نبود نماینده کاندیدای رقیب تان که موضوعی بنظرم بی سابقه بود واقعا نگرانی های زیادی برای سلامت انتخابات بوجود آورده بود. شاید اگر دخالت ها و فشارها برای افزودن بازرسین و نمایندگان آقای تاجگردون نبود همین سطح نظارت هم از بین می رفت و مشخص نبود چه می شود.

فرموده اید هیچ تصرفی در چینش صندوق ها نداشته اید. ضمن بدگمانی به این سخن، متذکر شوم جریان حامی تان ماه ها پیش از ورود جنابعالی برنامه خود را برای صندوق ها مدون نموده بود یعنی اگر شما هم نمی آمدید برنامه روز جمعه به ضرر آقای تاجگردون اجرا می شد.

نگرانی ها آنجا بود که بیرون صندوق همه با رقیب حضرتعالی بودند ولی شوربختی آنجا بود که کسی از شایعات درباره شب پیش از انتخابات و سرنوشت تعرفه ها خبری نداشت. روز انتخابات در حوزه ای که رای می دادم چند پیج اینستاگرام را دیدم که تصویر آرا را بدون مهر در دست یک فرد نشان می داد.

کسی شما را متهم نمی کند و برخی از اینها در حد شایعه بود ولی کمپین شما هیچ علاقه ای به تزریق آرامش روانی در جامعه نشان نمی داد. سکوت گورستانی صبح تا عصر جمعه از سوی جریان حامی، عجیب و دلهره آور می نمود.

بحث پول پاشی؛ من‌قضاوت نمی کنم ولی کمپین تان خواسته یا ناخواسته موضوع پول را به عنوان یکی از پوینت های قوی به جامعه تزریق می کرد و همین ها لطمه ای اساسی به وجهه تبلیغاتی جنابعالی زد.

جناب ساسان دلاویز سپاسگزاری از زحمات ستاد خود کاری عالی بود ولی به جای این مباحث بهتر بود به ۴۲ هزار نفر پیروز نیز نگاهی داشته و به برنده انتخابات تبریک می گفتید. شما بدون تبریک به نامزد پیروز عملا سلامت انتخابات را زیر سوال می برید. انتخاباتی که همه ارکان برگزاری آن لااقل مایل به پیروزی رقیب تان نبودند.

من در متون دو سه هفته اخیر، نسبت به سخنان تان و رویکرد غلط خود و کمپین تان هشدار داده بودم و این یکی از عوامل شکست بود. شما همه پل های پشت سر را خراب می کنید و تا وقت باقی است برای وجهه دادن به آینده سیاسی تان، به تصحیح این رویه بپردازید.

سخنان برادر گرامی محسن عزیز در نشست با نفتی ها را دیده و شنیدم. اگر آن رفتار و گفتار برای جنابعالی و ستادتن، پایلوت می شد قطعا نگاه بهتری از سوی جامعه نصیب تان می شد.

پیگیر سلامت انتخابات و احقاق حقوق تان نیز باشید که این حق قانونی شماست.

ولی قبل از آن؛ ساسان به برنده تبریک بگو!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 R.sh 1403/1/13 0:27:52

    ساسان دلاویز ازروزی که رفت تهران نشین شد برادرش با لابی گری بردش بالا دکترای افتخاری بدون هیچگونه دانشگاه بهش داده تاالان کجا بوده چکار کرده برای اقوام نزدیک خودش کاری به همشهریان خودش ندارم تا جای تونستن فقط برای خودشان سه چهار برادر بوده هرکه ازگچساران می‌رفت می‌گفت ما هیچ کاره هستیم چیزی از دستمون برنمی‌آید بعد ازاین چطور سنی ندارد انقلابی شده برادرش احسان که تلویزیون و تمام رسانه ها نشون دادن کجا هست چرا پیداش نیست حتی مراسم پدرش هم نبودن حرفی که هم داخل سخنرانی زد گفت با کشیده ردت میکنم کنار جناب تاجگردون را می‌گفت این نیامده بود برای آبادی شهرمان این آمده برای دعوا انتقام و چیزهای دیگر خداخودش بزرگه دیدن که رای مردم همون رای قبلی که الکی زاکانی امثال اینا نداشتن پایمال شد ولی بازم روسیاه کردن همشون را دکتر بازهم با اختلاف بالا چهل یک هزار رای پاک وارد مجلس شدن تایید نهایی هم شدن

    پاسخ
  • 2 کسرا 1402/12/24 0:23:20

    جناب آقای عکاشه.درود. اول اینکه شما قلم بدستان دوربین به دستان دوچیزرا بیشتر از هرچیزی میشناسید یکی پول بیشتر دوم گل آلود کردن رودخانه . توصیه من به شما آن است کمی خرد بخرج دهید وچشمتان رابه حقیقت نبندیدکه جناب تاجگردون وگروه رسانه ای آن چه با دغل بازی و رنگ آمیزی پرزرق وبرقشان چشمها را جوری بستند که فساد چندین ساله تاجگردون را چنان سفید نمودند که گویا هرگز اتفاقی نیفتاده.هشت سال نمایندگی ایشان چه مشکلی از هزاران مشکل لاینحل جوانانمان راحل نمود.کدام گزینه ای به نفع مردم بود آن رانیز بیان نمایید.سپاس

    پاسخ
  • 3 یاسوج 1402/12/16 19:1:13

    خدایی ای ساسان کیه چکاریه وکوچو اومیه

    پاسخ
    • 3 - 1 سید پاسخ به : یاسوج 1402/12/26 20:21:31

      بویراحمد و دنا سالم ترین انتخابات رو رقم زد تاجگردون یه تار از موهاش امسال قدرت و دلاویز میرزه اونا در مقابل تاج عددی نیستن

    • 3 - 2 Kasra پاسخ به : یاسوج 1402/12/24 0:25:7

      شما حواست به حوزه خودت باشه که فسادترین انتخابات رارقم زد

سایر اخبار
برگزدیدها